Pagina's

vrijdag 8 augustus 2014





                   I’m back again 


Enkele weken geleden, tijdens een etentje onder vriendinnen, vertelde Vera dat zij de berichtjes miste van Bleudelavandou.  Beter nog, bleek zelfs dat zij er naar uitkeek, vooral naar de verhalen maar ook de afbeeldingen en berichtjes.  Zoals verwacht volgde de vraag na de vaststelling, en tja wat was er toch gebeurd met het blog Bleudelavandou.
Zag Marieke het verblijf in blogland als bekeken, gebrek aan spirit of nog erger was zij ziek en haar lichaam te zwak om nog te vertellen en te schrijven over haar dagelijkse bezigheden.

Wel een geruststelling is dat het goed gaat met Marieke, haar leefwereld is op die enkele zwijgzame maanden niet veel veranderd of...toch wel?

Het begon allemaal zo'n jaartje geleden, door implementatie van een nieuw softwarepakket op mijn werk werden de werkende dagen alsmaar langer en vermoeiender.  Na een lange werkdag waren mijn reservebatterijen uitgeput en was de drang om 's avonds nog achter een computerscherm te tokkelen zo goed als nihil. Als alternatief koos ik ervoor om af te kicken door wat tuinwerk of een etentje met vrienden of familie waar ik dan mijn frustaties kwijt kon.

Ook lukte het mij niet altijd om te gaan sporten waardoor ik mij dan heel ongelukkig voelde en de volgende dag weer naar het werk vertrok met een flinke portie zelfverwijt.  En als toetje op de taart, kwam daarbij nog dat manlief zijn project in Algerije ten einde liep en daarna vriendelijk werd afgedankt voor bewezen diensten.

Het leven is voor sommige onder ons iets wat beweeglijker dan voor andere.  Maar net zoals "old Frankie" zong "That's life", kronkelt ons leventje nu rustig verder en met wat positiviteit, creativiteit maar vooral humor zijn wij weer aan de slag.

Het innovatieve nieuwe softwarepakket is na een jaar nog steeds niet compatibel met het huidige systeem.  Een nieuwe startdatum werd vastgelegd tegen 1 november en wij zien wel wat het vervolg wordt.  Regelmatig probeer ik met het nemen van een verlofdag er even tussenuit te knijpen, ook manlief berust in het feit dat hij niet meer bij de werkende klasse behoort, maar vrij over zijn tijd kan beschikken en juist die dingen kan doen wat hij graag doet.  Bij het boodschappen gaan wij nu wat zuiniger om met onze zuurverdiende euro's en voor vakantie gaat onze keuze nu eerder naar een last minute .  Even breken met de gewoontes maar het lukt ons best.

De drang om te bloggen is nooit verdwenen, ik hou van schrijven, lezen, tuinieren en nog zovele andere dingen en deel dit graag met anderen.
Maar dit alles heeft even plaats moeten maken om mezelf eerst de rust, stilte en vooral tijd te gunnen en na deze herbronning ben ik weer één persoon geworden en loop ik mezelf niet meer voorbij.

Liefste Vera, I'm back on my feet again!!!



Liefs
Marieke




 

14 opmerkingen:

  1. Dit is toch wel een hele verandering,nu je man werkeloos is geworden.
    Het voelt inderdaad als afgedankt.
    En zoiets vertellen ze pas op het laatst.
    Tenminste,meestal wel.

    Ja,ik miste je ook al Marieke,maar fijn dat je er weer bent.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk weer wat van je te horen. Ik miste je dagelijkse beslommeringen. Wat naar hoe jullie leven verlopen is, met het ontslag van je man. Ik hoop dat alles op zijn pootjes terecht komt.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Marieke. Vreselijk dat je man zo behandeld is. En jijzelf ook moet vechten om overeind te blijven. Hopelijk breken er betere tijden aan.
    Wens jullie veel sterkte!
    Liefs, Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Welkom terug. Ik ben zelf ook pas weer terug in blogland.
    Ook door omstandigheden lang weg geweest.
    Ben benieuwd naar je foto's en verhalen.
    Groetjes Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn weer van je te horen/lezen....en goed te lezen dat je het goed gaat.
    Ga weer regelmatig bij je op visite komen.

    Fijn weekend

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een nare tijd, Marieke! Soms heb je dan behoefte om even afstand te nemen en aan jezelf te werken, ik begrijp het wel. Ik hoop dat je man snel weer een baan zal vinden, dit zijn geen prettige berichten. Maar wel fijn dat jullie weer een beetje in balans zijn gekomen.

    Ik wens jullie veel geluk voor de toekomst.

    Fijn weekend!
    Lieve groet, Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jeetje, jij bent idd wel heel lang weggeweest!!

    Maar leuk dat je er weer bent.

    Nee, werkloos worden is geen pretje lijkt me. Ik ben ook thuis, maar dat is vrijwillig.En ik verveel me geen moment!1

    Fijn weekend.

    Liefs Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn dat je er weer bent!

    Fijn weekend

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Marieke,
    Ik vind het hartstikke fijn dat je weer terug bent. Heel vervelend voor je man om zo afgedankt te worden.. Maar jullie hebben blijkbaar een paar knoppen omgezet en gaan weer lekker verder met je leven... Nu nog hopen dat het bij jou op het werk allemaal wat soepeler zal aan...
    Fijn weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn om weer iets van je te horen Marieke!
    Groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben ook alweer heel blij dat je terug bent en deze post is heel mooi geschreven. Vervelende dingen komen en gaan en zoals je eigenlijk al schrijft...Life goes on...je moet alleen nog even het juiste ritme vinden en ook voor je man...maar uiteindelijk komt alles weer goed en weet je waarvoor dit goed was....sterkte....en fijn dat je er weer bent...lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik kan heel je blog niet lezen, gewoon een witte pagina. Heb dus even 'geselecteerd' zodat ik het alsnog kon lezen en hoe dan ook, leuk dat je er weer bent!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt, inmiddels witte pagina aangepast :-) is terug zwart en leesbaar.

      groetjes
      marieke

      Verwijderen
  13. I certainly agree to some points that you have discussed on this post. I appreciate that you have shared some reliable tips on this review.

    BeantwoordenVerwijderen