Pagina's

maandag 30 september 2013

working 9 to 5




De zomer is voorbij alsook mijn vakantie.  Morgenvroeg weer met het autootje naar het werk, klanten met vragen, soms lastige vragen, oplossingen zoeken en deze week nog een test afleggen om te oordelen dat een 50 jarige nog wel mee kan draaien in het nieuw SAP systeem.  Blijkbaar is dit het ideale systeem  voor het beheren van facturen en boekhouding, en het zou vooral kostenbesparend zijn, met andere woorden een gouden middel voor een onderneming om een personeelsbestand te halveren of toch niet.  De toekomst zal het uitwijzen en ondertussen begin ik met enige tegenzin aan deze werkweek.




Deze twee weken vakantie waren heerlijk, neen voor mij geen wereldreis of een avonturentocht door een afgelegen jungle, maar gewoon lekker thuis.  Thuis een cocon, een huisje met mijn spinsels, 's morgens ongewassen in mijn ochtendjas,  lekker doorzakken in mijn luie zetel met in de ene hand een tas geurende koffie en in de andere één van mijn lievelingstijdschriften.  Het vooruitzicht te hebben van een hele dag, 12 uren waar jezelf kan over beslissen, want alles mag maar vooral niets te moeten.  Schilderen of wat aanmodderen in de tuin, een rondje fietsen of gewoon een spannend boek lezen in de luie middagzon.
Geen stress aan mijn lijf, geen bazen met bevelen of roddels, neen niets van dit alles.
Gewoon genieten van het moment,  mijn nirvana!!

Liefs
Marieke


14 opmerkingen:

  1. Mooi beschreven Marieke.
    Je hebt dus volop genoten in je vakantie.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer, dat je vakantie weer voorbij is, maar zo te lezen heb je er wel van genoten.
    ach..en voor je het weet is het weer weekend.

    Toch een fijne week gewenst,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Marieke,
    Fijn dat je zo hebt genoten van je twee vakantieweken. Daar hoef je inderdaad niet voor weg te gaan. Thuis vakantie vieren is prima. Heerlijk uitrusten en doen waar je zin in hebt.
    En nu weer aan het werk, ik wens je veel succes...
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sterkte met de nieuwe start na een fijne vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben blij dat je genoten hebt van je vakantie,
    ik hoop dat alle perikelen op je werk een positieve wending hebben.
    Toch wens ik je een fijne week thuis en op het werk!
    Liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja het zou me ook een beetje tegen de haren instrijken als ik een test af zou moeten leggen om te zien of je nog wel goed mee kan draaien na je 50ste. Positief blij en lijkt me het beste. Je hebt er in elk geval een heerlijke vakantie op zitten, lekker gewoon even niets moeten, rusten en genieten.
    Ik wens je veel succes en bovenal een fijne week!
    Groeten, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jammer hè dat de vakantie voorbij is.

    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo te lezen heb je genoten van je vakantie. Voor mij ook de ideale vakantie. Sterkte met de nieuwe werkweek.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jij geniet net zo van je thuis als ik.....heerlijk.....en prachtige foto's van je clematis...lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Aan alles komt een eind jammer genoeg! Zo te lezen heb je genoten van de vakantie! Ook wij zijn een paar jaar geleden overgestapt op een ander systeem....geen SAP maar NAV. Ik hou niet van veranderingen maar ik moet zeggen dat deze verandering positief is geweest! Ook voor jou komt het helemaal goed hoor, Marieke!
    X Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk zo'n vakantie en bijna logisch dat je dan niet echt staat te springen om weer aan het werk te gaan. Maar als je er weer een uurtje bent, weet je niet beter en zit je al weer helemaal 'in the flow'.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een echte geniet-vakantie, kan mij voorstellen dat je dan het werken nog graag even had uitgesteld...

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik was je blog even kwijt..maar ik heb je weer gevonden.
    De dadeltakken kun in bloemenwinkels en tuincentrums kopen.
    Ze zijn groen en verkleuren naar diep paars.
    Fijne Week,

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk zo'n vakantie thuis, wij hebben net zo'n herfstvakantie weekje achter de rug fijn hoor ik geniet ook alleen al van het samen thuis zijn en lekker bezig zijn met wat ieder zelf wil.
    Hoop dat het werk weer mee gevallen is want zoals ik tussen de regels door lees zijn ze ook bij jullie niet aardig voor de 50 plussers.
    Hier is het een ramp an het worden of....je contract word met eenof ander smoesje niet verlengd ...of je baas gaat reorganiseren maar neemt wel weer meteen jongere mensen aan....of je wordt gewoon weg gepest doordat ze je de rot klusjes geven of een baantje waar je helemal niet tot je recht komt....we weten er inmiddels alles van!
    Ik hoop dus dathet met jou goed gaat nu en dat we binnenkort weer kunnen genieten van je altijd gezellige interessante verhalen.
    Fijn weekend
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen