Pagina's

donderdag 19 september 2013

Marieke is back again!!



Na enkele maanden blogrust ben ik er weer!!  Het bloggen kan ik wel enkele maanden missen maar ik geef toe het begon nu weer te kriebelen.
Heel even kwam ik stiekem kijken naar jullie blogberichten.  De harde kern bleef het volhouden en dan weer anderen stopten net als ikzelf voor enkele weken of maanden.  Dit is nu juist het leuke aan het bloggen, alles kan en niets moet!!

Niet alleen het drukke kantoorleven nam veel tijd en energie in beslag maar ook hier thuis was er geen sprake van verveling.  Een woord dat mij totaal onbekend is, zeker met het onderhoud van een grote tuin, huis en onze 4 poezen had ik meer dan mijn handen vol.  's Avonds nog even gaan sporten, nog vlug een etentje met een "teruggevonden" vriendin of  naar stad voor een bezoekje aan de dochters.



En dan was er nog die lange hete zomer, alhoewel zo lang was hij ook weer niet en wachten hebben wij gedaan, zeker weten.  De winter wou zijn biezen maar niet pakken, en bleef ons nog lang verrassen met sneeuw en ijzige koude, de natuur kreeg een extra rustperiode.  Het is verrassend hoe onze planten zich terug herstellen en ook dit jaar kon ik zalig genieten van mijn tuin.



Half augustus vertrok ik samen met dochter Victoria voor een weekje naar Aix en Provence, een moment van rust, ontdekking en vooral de gezellige moeder-dochter praatjes.  Samen kuieren langs de oude straten van Avignon, genieten van de drukke zuiderse marktjes en 's avonds na een verkoelende plons in het zwembad, nog even nagenieten op een terrasje met de smaak van een frisse Côtes de Provence.  Op een boottocht naar de Calanques maakten wij kennis met een oud maar interessant Engels koppeltje, zij was 78 een lieve verstandige vrouw, moeder en grootmoeder en hij sprak Engels net zoals Sean Connery, met een zwaar Schots accent. Vertellen dat die man kon, met zijn prachtig stem en Connery accent vertelde hij over zijn jeugd, zijn taal en volk en hoe de wereld fel veranderd was in die 80 mensenjaren, de verschillen tussen de werelden waarin de generaties opgroeien is inderdaad groot.



Vroeger was zeker niet alles beter, maar wel anders.  En ja wij worden allemaal ouder, ook de jongeren van nu worden ooit oud.  Ik las eens in een tijdschrift dat je lichaam je op de hoogte houdt van je verouderingsproces en signalen geeft van die verandering.  Eén van die signalen was bvb. je bril regelmatig verliezen, namen vergeten, houden van kruiswoordraadsels, middagdutjes en haren die groeien uit neus en oren. Bij het neertikken van deze woorden stel ik laconiek vast dat ook mijn lichaam in verval is.
Nu ja wie zei ook weer,  je bent maar zo oud als je jezelf voelt en nou net vandaag voel ik mij jong straks nog even aan die spieren werken in de pilatesles, en ja morgen word ik een dagje ouder en vind ik misschien mijn bril niet meer terug of val ik in slaap voor TV en geef toe dat is het leuke eraan ... het leven zit vol verrassingen.  Vandaag jong, morgen wat ouder en binnen enkele jaren zal ik maar pas beseffen dat dit nu de beste jaren van mijn leven waren.

Liefs
Marieke



18 opmerkingen:

  1. Hoi Marieke,
    Welkom terug bij ons, ik ben blij nog iets van je te horen.
    Gelukkig gaat alles goed met jouw.
    Je hebt een fijne vakantie gehad
    en je geniet verder van het leven ...
    Lieve groetjes, Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Welkom terug in blogland.Ik heb geen pauze gehouden maar wel veel minder geblogd gelezen en gereageerd .Een prachtige foto van je tuin ,en ook nog een heerlijke vakantie gehad!! Tja ouder worden ,ik ben nu 62 en oeiii dat merk ik al best wel haha.
    Lieve groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Welkom terug. Een geweldig log. Graag gelezen. Ga zo door. ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn,dat je er weer bent Marieke.
    En zo'n reisje met je dochter is inderdaad heel erg leuk.
    En dan ook nog eens op zo'n mooie bestemming.
    Ja,we hebben een prachtzomer gehad.
    En nu zitten we ineens in de herfst.
    Maar ook dat is een mooi jaargetijde.
    Zeker als de bomen weer allerlei warme kleuren krijgen.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Welkom terug in de blogwereld. Ik ken het helemaal heb ik een aantal maanden niet geblogd, het ging gewoon niet en vond dat ik niets te vertellen had.
    De zomer die we hadden was ook wel bijzonder en ik hoop dat je dubbel en dik genoten hebt van die mooie dagen. Aan jouw foto's te zien wel hé. Ook ik heb wat moeite met de ouderdom, wordt zaterdag 55 en alles begint zowat te kraken.
    Liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk dat je er weer bent Marieke en zo te lezen, heb jij ook een fijne zomer achter de rug. Leuk een weekje weg geweest met je dochter, heerlijk is dat, ik ga ook af en toe een paar dagen met mijn oudste dochter op reis. Mooi om zo'n vitaal oud echtpaar te ontmoeten maar het zet ons ook wel aan het denken. Maar ja, je bent zo oud als je je voelt, dus soms voel ik me heeeeel jong en soms stokoud. Maar voor de tv in slaap vallen dat doe ik al jaren, haha.
    Groetjes, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Yes je bent er weer Marieke. Zo te zien heb je je tijdens je lange afwezigheid niet verveeld. Heerlijk zo'n reisje met je dochter en wat een mooie foto's heb je geplaatst. En ouder worden ja, dat willen we allemaal niet maar alle kwaaltjes die inmiddels op beginnen te duiken horen er bij. Gelukkig voor mij is te lezen dat ik niet de enigste ben die 10 x op een dag de leesbril kwijt is en soms niet meer op namen kan komen. Laten we hopen dat we gezond heeeeeel oud mogen worden. De kwaaltjes daar gelaten.
    Een heerlijke avond gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Marieke,
    Wat fijn dat je er weer bent zeg. Je hebt dus een heerlijke vakantie met je dochter samen gemaakt.
    Haha, alle kenmerken van het ouder wordende lijf herken ik wel hoor... Je doet er niets aan en het gaat vanzelf, gelukkig wel, stel je voor dat je morgen niet meer een jaartje ouder zou worden, daar moet je toch niet aan denken.
    Ik wens je een heerlijke verjaardag, geniet ervan en ook van alle bijkomende zaken....
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Alvast van harte gefeliciteerd en elke leeftijd heeft zo zijn charme.

    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hé......daar ben je weer...

    ''Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt, je wordt oud omdat je stopt met spelen''

    dus ga lekker door zoals je nu bezig bent:blijf actief!!

    Lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk om weer iets van je te lezen Marieke!
    Je hebt een heerlijke vakantie gehad zo te lezen, wat leuk die ontmoeting met de Engelsen!
    Wij waren juist in Engeland ( lees maar in twee oudere berichten op mijn blog) en raakten daar ook vaak aan de praat met the old English people erg gezellig!
    Tja en gelukkig dat we weer elk jaar een jaartje ouder worden.....als je dat kunt zeggen betekent dat dat je het nog beleeft toch.
    Ik wens je een heel fijne dag morgen!
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Welkom terug! Leuk weer iets van je te horen.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  13. He Marieke, welkom terug.....en gelijk heb je voor een tijdje is stoppen mogelijk maar dan begint het weer te kriebelen...lieve groet Marjon...
    ps..dit was een hele leuke post

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Welkom terug !!! leuk hoor !!!!...geniet van een heerlijke verjaardag !!.....liefs van mij....!!..x !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat leuk, je bent er weer........veel gezelliger toch...?
    ;)
    Alvast van harte met je verjaardag.....geniet van die bijzondere dag.

    Fijn weekend

    Lief

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gezellig dat je er weer bent! Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, ik hoop dat je een gezellige dag hebt gehad.

    Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo Marieke, wat gezellig dat je weer in blogland bent!! En nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

    Fijne zondag,
    lieve groet Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lang geleden Marieke.....dikke proficiat nog en weer veel plezier met het bloggen...groetjes

    BeantwoordenVerwijderen