Pagina's

dinsdag 9 april 2013

Tuin in nood






Even nadenken, afbeelding downloaden en tikken maar, eindelijk terug present in blogland.  Zaterdag ben ik al even komen kijken op jullie blogs en ik vond het leuk om jullie verhalen en berichten terug te lezen. Zou het kunnen dat bloggen een verslaving is net als sporten, roken, eten ...ik ga hierover niet verder spitten want dit is voer voor sociologen, psychologen of wat voor "ogen-achtige" ook.  Ik ben nu terug en zoals bij elke weerzien heb ik wel wat te vertellen.

Laat ons beginnen met de avonturen van manlief.Hij heeft ondertussen zijn bezoeken gestaakt aan het ziekenhuis, de laatste 3 maanden was hij er een trouwe klant en volgens de dokter had ie bijna recht op een getrouwheidskaart.  Je kan zelfs zeggen dat hij zich bijna thuis voelde tussen al die witte jassen en vroeg aan verpleegster Ariane voor een glaasje water en aan verpleger Luc voor een extra hoofdkussen.  Ik geef toe, mijn man is een kei in orders geven, waarschijnlijk heeft dit te maken met zijn werk daar in Algerije of zijn roots in het verre Afrika.  Blijkbaar volgde zijn linker nier deze keer zijn bevelen niet op en had deze even de brui eraan gegeven, met als gevolg dat manlief constant buik - en rugpijn had en  de oorzaak hiervan was een knoert van een steen.  Deze niersteen dacht niet aan opgeven,  verbrijzelen was het verdict van de dokter, maar de hoekige steen gaf hieraan geen gevolg en uiteindelijk besliste men het grof geschut te hanteren.  Met enkele rake laserschoten blies zij haar laatste adem uit en kwam zij in tientallen stukjes langs de natuurlijke weg naar buiten.  Ondertussen werd er ook nog een stent geplaatst om de weg van de urine, van de nier naar de blaas te verzekeren en zo ook de zieke nier tijdelijk te beschermen.  Manlief voelde deze stent wel degelijk in hem zitten, wat hem een naar gevoel gaf en pijn.  Ondertussen is steen en stent verdwenen en is manlief weer actief aan het werk en vertrekt hij binnenkort weer voor enkele weekjes Algerije.



Een tweetal weken geleden is onze oudste dochter  "kleingrond" bezitster" geworden van een leuk huisje.  Het oorspronkelijke huisje is enkele eeuwen oud maar werd verschillende malen gerenoveerd.  Anneke wilt er dan ook nu haar stempel op plaatsen en werd er de laatste dagen driftig met hamer en beitel tegenaan gegaan.  Alsof een bom is ingeslagen ligt de keuken en terras er zieltogend bij, wachtende op betere tijden.

 http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/3632_10152386291106664_2105681739_n.jpg

Het onkruid in het stadstuintje was niet meer te onderscheiden van de heesters die er ooit groeide, het leek wel op het verblijf van Doornroosje.  Na een grondige snoeibeurt geleek het  tuintje niet meer op een mini tuintje maar meer op een tuin, de betovering was verbroken.
En als de prins op het witte paard verscheen de buurvrouw op het toneel.  Gelukkig en tevreden was zij, eindelijk die onkruid troep weg.  Ja natuurlijk had zij  al met de vorige eigenaars beschaafd gedialogeerd, zij bevestigde dat het brave mensen waren, maar groene vingers hadden ze niet en toch waren zij ook wel een beetje slordig, en blijkbaar volgens buurvrouw niet alléén in de tuin.  Enkele uren na het grote snoeiwerk zagen wij buurvrouw zitten op het bankje achteraan de tuin genietend van de zon, eindelijk had ze weer licht en warmte in haar kleine stadstuintje.  Onze dag was volledig, wij hadden weer een mens gelukkig gemaakt en hopen wij nu dat Anneke een leuke buur eraan overhoudt, want goede buren zijn belangrijk en soms toch ook nuttig, toch?  Daar de euro's langzaam maar zeker voorbij vliegen, heb ik het tuintje van Anneke ingeschreven voor een gratis tuin make-over en de winnaar wordt deze met de meeste stemmen.  Wij zouden het heel leuk vinden mocht het kleine tuintje in nood van ons Anneke deze make-over winnen en dus dacht ik meteen aan al mijn blogvriendinnen.  Mochten jullie willen stemmen op het tuintje van Anneke, klikt dan op onderstaande link en stemt voor het tuintje van Anneke:

http://www.tuininnood.be/vote.php?uid=6030942891






Tussen dit alles komt nog het implementeren van een nieuw softwarepakket (SAP) binnen het bedrijf waar ik werk, dit brengt dan ook de nodige stress mee waardoor ik 's avonds uitgeput neerzakt in mijn zetel.  Na het kijken van het wereldnieuws met zijn oorlogen, politiek gerotzooi,  rondes van Vlaanderen, bijkomende belastingen, rode Duivels die naarstig "sjotten" op een balletje of het geroddel rond de één of andere VIP, vallen mijn oogleden langzaam dicht en vertoef ik vlug in droomland, met of zonder droom.  En als ik droom dan is het van zon, warmte en kleuren van bloemen die mijn tuin sieren...waar blijft de lente, ik wacht al zolang op haar, maar ik weet dat ze weldra zal komen en dan...wel dan neem ik enkele dagen verlof en wordt mijn fiets mijn trouwe gezel tussen velden en wegen, en rijd ik de ronde van mijn brabantse dorpen...Were di!!



Liefs
marieke

8 opmerkingen:

  1. Er wordt dus hard gewerkt bij je dochter.
    Dat gaat vast heel erg mooi worden.
    En fijn,dat je man weer helemaal opgeknapt is.

    Enne...ik heb natuurlijk gestemd.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een avonturen Marieke, fijn dat het weer goed gaat met manlief en je dochter een eigen stekje krijgt...druk, maar ook leuk!!!
    Ik heb gestemd!!!

    Als je mijn blog niet meer kunt vinden.
    De blognaam eefiesday is veranderd in:
    http://whats-inaday.blogspot.nl

    Lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke berichten bij jullie!
    Fijn dat het zo goed gaat!
    Ik zal gaan stemmen hoor!

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oei als ik iets lees over nieren (bij ons inmiddels omgedoopt tot Mr. en Mrs. Bean waarvan alleen de mevrouw nog aanwezig is), dan moet ik toch nog even slikken. Fijn dat het bij je man zo goed verholpen is.

    En tuurlijk heb ik gestemd op de tuin van je dochter, genoeg werk te doen voor een metamorfose ... zal de buurvrouw vast ook leuk vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gezellig dat je er weer bent, het inmiddels weer goed gaat met manlief en dochterlief haar eigen plekje heeft, nu ga ik snel even stemmen...

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I love the picture of the mountain, it is superb. Cheers Marieke.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een verhaal Marieke. Ik hoop dat je man intussen weer geheel opgeknapt is. En wat heerlijk dat je dochter zo'n mooi plekje heeft gevonden. Fijn dat je haar kunt helpen. Ik wens je dochter heel veel geluk en warmte op haar nieuwe plek. En je hebt gelijk je kunt het maar beter goed hebben met je buren. En de lente is inmiddels daar al zou je het bij ons vanmiddag niet zeggen, wat een storm. Maar betere tijden zijn op komst toch?
    Heerlijke week gewenst Marieke.

    BeantwoordenVerwijderen