Pagina's

zaterdag 12 januari 2013

Weer een jaartje ouder...


Wat een leegte zo na die spetterende feestdagen, ik kijk altijd zo uit naar de kerstperiode want ik hou van die gezellige sfeer, vooral als ik door onze dorpsstraat of verlichte winkelstraten loop dan voel ik mij net als een kind en kijk ik nog altijd met ogen vol bewondering naar al die schittering, warmte en gezelligheid.

Vijfenvijftig jaar geleden zat ook mijn moeder mee aan de kersttafel met een enorme dikke buik want zij was toen zwanger.  Zwanger van mij en... mijn zusje.  De medische wereld kende nog geen scanners of echografie en zij wist ook niet dat zij 2 kindjes mocht verwachten.  Op 11 januari werd ik als eerste geboren, noemt het puur geluk of "destiny"... ik was een mager kleintje maar wel kerngezond, mijn zusje kwam kort na mij op deze wereld, maar zij had minder geluk, met de navelstreng rond het hoofdje maakte zij geen enkele kans om heelhuids uit dit avontuur te komen.


Samen met mijn vriendinnen vierde ik gisteren mijn 55ste "omwenteling",  wat gaat het allemaal snel voorbij, of is dit eigen aan ouder worden.  Wetende dat de tijd niet meer oneindig voor je is en dat je je realiseert dat dit alles hier maar tijdelijk blijkt te zijn.  Maar geen zware filosofie meer want gisteren vlogen wij er samen in en hebben heerlijk genoten van het samenzijn en het lekkere eten.

Vera is een fijne vriendin, die ondanks haar verdriet, zij verloor enkele weken geleden haar mama, ook present was.  Zij is een fantastische bloemschikster en zij maakte voor mijn verjaardag net als alle andere jaren een bloemstukje, maar deze keer was het iets heel apart.  Een kanten strookje was zichtbaar tussen de bloemen, zij vertelde mij dat dit strookje afkomstig was van een kanten hemdje van haar inmiddels overleden moeder en wetende dat ik weg ben van kant, wou zij dit met mij delen.  Dit was een zeer emotioneel moment en ik beloof je Vera dit kleine stukje kant blijf ik voor altijd koesteren...
Het verdriet rond het verlies van haar moeder is voor haar heel zwaar, zij heeft haar tot het einde toe verzorgd, vertroeteld en bijgestaan.  De mooie herinneringen vullen het gevoel van leegte en verlies.  Deze gevoelens kennen vele onder ons, want bij het verlies van je moeder verliest je een stuk jezelf... 


Een mooie mini orchidee staat nu te pronken op mijn buffetkast, want ook mijn jonger zusje was mij niet vergeten.  Zij is een schat van een vrouw, een lieve moeder voor haar kinderen en een zusje uit de duizend...Dank U lieve Chris!!




De berichtjes van gelukwensen kwamen zowel digitaal als geschreven binnen en dat maakt een mens gelukkig.  Het zijn maar woorden, maar zij raken je heel diep vanbinnen, zij geven je de kracht om verder te gaan en te beseffen dat je in deze soms harde wereld, er mensen zijn die om je geven...



en vanmorgen kon ik nog lekker nagenieten van deze prachtige avond en mooie woorden.

Het kan soms verdrietig  zijn om ouder te worden, maar prettig om te rijpen (B.Bardot)


28 opmerkingen:

  1. ....welke spetterende feestdagen.....??


    Voor jou in elk geval wel zo te lezen, ik wil je dan ook van HARTE FELICITEREN met je verjaardag en je nog veel gezonde jaren toewensen!!!
    Wat een lieve verwennerij en aandacht kreeg jij van alle aardige mensen om je heen,fijn!!!

    Fijn weekeind!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alsnog een dikke proficiat met deze prachtige leeftijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alsnog van harte proficiat, Marieke! Een mooi en bijzonder bloemstuk van je vriendin! Fijn om dit te delen!
    x Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, dan was jij 1 dag na mij jarig ;-) Van Harte, Marieke. Prachtig bloemstuk van je vriendin!!!
    Groetjes en fijn weekend,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nog van harte....wat een bijzonder verhaal heb je hier verteld....
    En dan die lieve vriendinnen van je......ze zijn blij met je.....
    Het is idd net hoe ouder je wordt hoe meer je beseft wat een rijkdom elke dag is........en hoe kostbaar.
    Wens je nog heel veel van deze kostbare jaren toe.

    Fijne dag

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een heel ontroerend verhaal hoor wat je ons mee laat lezen, nog van harte natuurlijk met deze mooie dag.
    Wat een verwennerij en wat leif van je vriendin Vera, mooie moementen, samen vreugde en verdriet delen, zo hoort het als vrienden.
    Ik wens je een mooi genietweekend.

    Lieve groet,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Marieke,
    Geniet nog van dit alles!
    Zalig om te kijken naar die mooie bloemen.
    Nog een fijn weekend, liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd hoor met je verjaardag!
    Wat een bijzonder cadeau heb je gekregen van je vriendin! Een om te koesteren!
    Ik wens je een heerlijk weekend
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nog van Harte Gefeliciteerd! Wat een mooi verhaal en die bloemen met dat kant, zo bijzonder. Geniet ervan!
    Fijn weekend, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nog Proficiat met je verjaardag.
    Heftig ook,dat je in feite een tweelingzusje had.
    Komt bij mij diep binnen,omdat ik van een tweeling ben.
    Ook het verhaal van je vriendin is droevig,maar tevens erg mooi.
    Een vriendin uit duizenden lijkt me zo.

    Fijn weekend
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Van harte gefeliciteerd Marieke met je 55e verjaardag, we zijn nu even oud.
    Wat een ontroerend verhaal over je tweelingzusje die het helaas niet heeft gehaald.
    Wat heb je mooie kado's gekregen en wat lief van je vriendin om je te verblijden met een stukje kant wat van haar moeder is geweest, dat is zeker iets om te koesteren.
    Ik wens je een fijne avond.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Ja, de tijd gaat snel! Veel te snel!
    Laten we hopen dat we nog een tijdje mogen genieten op deze aardbol.
    Wat een lief gebaar van je vriendin!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Alsnog gefeliciteered Marieke,
    Inderdaad de tijd gaat echt snel en ik voel me ook nog niet meer dan die halve eeuw.
    Wat een lief gebaar van je vriendin met dat kant!
    Je hebt prachtige kaarten gekregen!
    Geniet van een fijn weekend!
    Liefs Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gefeliciteerd hoor...en wat jammer van je tweelingzusje...
    Het gaat idd zo vreselijk snel...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Tja meis...het hoort allemaal bij het ouder worden.....en het gemis is groot van een dierbare.....zo moeilijk....maarre GEFELICITEERD !!!...liefs van mij....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Wat een mooie en bijzonder kado heb je van Vera gekregen; echte vriendschap.

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Allereerst van harte gefeliciteerd en een dikke knuffel.....
    Bij iedere verjaardag zal je zusje wel in jouw gedachten zijn....het is verdrietig......liefs Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag en wat ben je verwend met mooie cadeautjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Van harte gefeliciteerd zeg en wat heb je een bijzondere dag gehad...fijne vrienden! belangrijk!Geniet ervan! Groet, Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dikke proficiat nog Marieke en je hebt er een mooi post van gemaakt hoor!......fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Alsnog van harte met je verjaardag, Marieke. En wat een mooie herinnering aan een mooie dag.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo lieve Marieke,
    Alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. En je vriendin Vera wens ik heel veel sterkte tijdens deze zware tijd van gemis...
    Wat intens lief van haar om een bloemstukje voor je te maken met zo'n dierbaar stukje kant er in...
    Ik wens je een heel mooie nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Marieke wat leuk om te lezen dat je 6 weken voor mij 55 bent geworden.en ook voor mij geld dan 55 jaar. En het gaat onwijs snel allemaal. Maar met onze levensinstelling gaan we de 100 wel halen allebei. Al ben ik een beetje laat nog van harte gefeliciteerd en nog heel veel mooie jaren in goede gezondheid gewenst.
    Hartelijke groetjes marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Lovely and blossoming in its environment.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik wens je alsnog een gelukkige verjaardag!

    Helaas ben ik weer hopeloos achterop met bloggen, ik ben al blij als ik een bericht kan posten. Ik heb al vaker gedacht aan stoppen, maar ja, dan heb ik niets meer om foto's te delen en heeft het helemaal geen zin meer om te fotograferen...

    BeantwoordenVerwijderen
  26. (ik was nog niet klaar, opmerkingen geven via de ipad lukt soms niet goed)

    Je vriendin draagt je inderdaad een heel warm hart toe met dit bijzonder bloemstukje, wat lief van haar!

    Groetjes,
    Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Oh, gemist;-)
    Van harte nog en veel jaren vol geluk, gezondheid en liefde gewenst.
    Je hebt vast genoten!

    Fijn weekend!!

    Liefs,
    Yet

    BeantwoordenVerwijderen