Pagina's

zaterdag 1 december 2012

swap en bloggen






Ik deed onlangs mee aan mijn eerste swap, een kerst swap georganiseerd door Valerie van het blog http://atelier-valerie.blogspot.be/.
Mijn swapmaatje werd Nathalie van het blog http://nattieshandwerkhoekje.blogspot.be/ .
Deze week ontving ik met de post het pakketje en wat een verrassing.

In het pakketje vond ik leuke "rode" spulletjes voor kerst en Nathalie je kleurkeuze komt goed uit, want dit jaar is het "rode" kerst bij ons, verleden jaar werd de kerstboom en het huis versierd met wit/zilveren kerstballen, slingers, engeltjes. Bewust kies ik slechts voor deze 2 kleuren, gedeeltelijk ook omdat de plaats op zolder beperkt is en omdat anders manlief niet zo gelukkig is als de zolder voor de helft wordt ingenomen met kerst spullen, tja een mens moet de kerk in het midden houden hé...

Hieronder mijn pakketje dat ik op mijn beurt verstuurde naar Nathalie. 


Ondertussen kreeg ik ook al een mailtje van Nathalie dat niet alleen zij het leuk vond maar ook haar kinderen genoten van deze kerst swap.  Gaan jullie ook eens een kijkje nemen op haar blog, zij is nog niet zo lang in blogland en zou het wel leuk vinden dat jullie een bezoekje brengen op haar blog http://nattieshandwerkhoekje.blogspot.be/


Haken is voor mij een nieuwe hobby, bij het kijken van de blogs ontdekte ik leuke haak ideeën  en dus probeerde ikzelf dit ook maar even  uit.  En ik geef toe dat het niet altijd van de eerste keer raak is, maar volhouden is de boodschap.

Ik voel mij nog altijd thuis in blogland en ook al lukt het dagelijks bloggen niet toch kan ik in mijn vrije tijd volop genieten van het  bloggen. 
Ook al beweren sommige dat het bloggen verleden tijd zou zijn en vervangen wordt door nieuwe communicatie vormen zoals Twitter, facebook ...is bloggen voor mij een ontspanning en verrijking.

Toen wij alleen maar een podium hadden was elke voorstelling een toneelstuk.  Nadien deed de film zijn intrede en verhuisden de verhalen naar het witte doek.  Nog veel later nam de TV deze rol over en zo kunnen wij nog een tijdje doorgaan.  Elke nieuwe evolutie is een verrijking en trekt dan weer een groter publiek aan maar dit neemt niet weg dat je nooit meer naar toneel gaat of bioscoop.

Ik heb bij het bloggen al veel "toffe"madammen ontmoet, creatieve geesten en talent ...neen het bloggen is nog niet dood en wij zijn daar met zijn allen het bewijs van..

Liefs
Marieke






15 opmerkingen:

  1. Ja, gelukkig is bloggen nog springlevend. Ik doe niet aan twitteren, dat is mij te oppervlakkig.
    Ik wens je een heerlijk weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig wat je gekregen hebt, die typische kerst kleuren.
    We gaan een zalige, heerlijke tijd tegemoet.
    Een fijn weekend, liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook ik vind bloggen niet ouderwets, ik vind het heerlijk om te lezen, posten en foto's te maken. Leuk, die swap!

    Fijn weekend

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig dat je nog zo geniet van het Bloggen. Ik heb er ook nog steeds zoveel plezier in en zit bewust niet op Twitter en Facebook. Nu hoef ik mijn tijd hierin niet de verdelen. Bloggen is voor mij op dit moment genoeg.
    Wat heb je een leuke Swap gewonnen Marieke. Moest wel even lachen om je uitdrukking van de kerk in het midden hihi.....deze kende ik nog niet.
    Wens je een fijn weekend en ik ga even op haar blog kijken.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, iets met de kleur rood blijft het altijd goed doen voor Kerst,ook al hebben in de loop der jaren andere kleuren hun intrede gedaan.
    En wanneer het dan ook nog eens zelf gemaakt is als weggevertje is het dubbel leuk.

    Nieuw voor mij om te lezen dat bloggen niet meer ''in'' zou zijn....
    Het zal me allemaal worst wezen, heb nog nooit aan iets meegedaan omdat de ander het doet of wil dat ik eraan mee doe, iets ''in'' of ''uit'' is.
    Ik heb in mijn leventje nog nooit de behoefte gehad om persé bij een doelgroep te willen horen omdat ik misschien anders niet mee zou tellen.
    Net als jij Marieke beleef ik veel plezier aan het bloggen en alles wat daarbij komt kijken zoals foto's maken,delen,inspiratie opdoen,genieten van andere blogposten,informatie vergaren en goede tips opslaan,reacties achter laten,en van enkele van mijn trouwe volgers privé mail mag ontvangen waarin ze oprechte belangstelling en interesse tonen en met me meeleven in moeilijke en zorgelijke tijden...... etc.
    Maar er zijn nog zoveel meer leuke en minder leuke dingen in mijn leventje waar ik mijn dagen mee vul,en al ben ik ook in het bezit van zo'n veegtelefoon;-)zit daar meer niet dan wel mee te spelen en ik vind het nog altijd 'n stuk gezelliger en persoonlijker om met andere bij te kletsen van persoon tot persoon met gezellig hapje en drankje, en zo dat ik ze in de ogen kan kijken 'n hand,kus en warme welgemeende lach kan geven.
    Wanneer ik om me heen kijk lijkt het er op dat er velen enkel nog communiceren via social media.....nee ben blij dat ik niet bij die groep hoor.

    Fijn weekeind en warme welgemeende groeten!!!
    (ook al is er geen oogcontact;-) )
    Liefs,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel veel plezier met je swap Marieke en .............bloggen is zeker leuk!!heel fijn weekend......groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Marieke,
    Jaren geleden heb ik ook rood als kleur gehad voor kerst. De laatste jaren zie ik liever de rustige witte tinten, maar dit rood is ook wel heel erg mooi. Wat zal het gezellig bij je worden...
    En ja, Facebook doe ik ook, maar het zal voor mij nooit zo belangrijk zijn als bloggen. De contacten die je via bloggen maakt zijn zo waardevol... daar kan geen ander medium tegenop...
    Lekker doorgaan zo dus...
    Ik wens je een feel fijn weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk over en weer presentjes en ze worden dus ook erg gewaardeerd lees ik .Bloggen uit?? echt niet want dat is nog steeds springlevend.Twitteren moet ik niet eens aan denken ,facebook en ook mijn eerdere Hyves heb ik er uit gegooid een nutteloos en oppervlakking gedoe!Dat is hoe ik er over denk ,maar ja ieder zijn mening natuurlijk .Fijn weekend
    Lieve groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, wat een leuke swap zeg, ik vond het een prachtig initiatief van Valerie, helaas ontbreekt het mezelf aan tijd, want...het beetje vrije tijd wat ik heb mag ik ook zo graag bloggen.
    Heerlijk in mijn limburgse taaltje hè Marieke ;)))
    Vind het zo gezellig om bij elkaar inspiratie op te doen en elkaars verhaal eens te lezen.
    Bloggen is toch ook mijn favoriet al gebruik ik facebook ook best vaak ;)
    Ik wens je een heel mooie zondag toe, liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk zo'n swap! En we blijven voorlopig bloggen hoop ik, ben er pas dit jaar mee begonnen. Ben geen facebook en zeker geen twitterliefhebber. Ik vertel gewoon liever iets over een onderwerp dan dat ik maar korte zinnetjes de lucht instuur, dat zegt me niet zo veel.
    Gr., Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super leuke swap.....kei leuk die 'rode' spulletjes! ik ben ook dol op rood en niet alleen tijdens de kerst!
    Voor mij is bloggen zeker favoriet....ik geniet er nog steeds van!
    Fijne avond en liefs van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat gezellig dat je laatst even bij mij kwam langswippen.
    Erg leuk!
    Ja je kunt inderdaad niet de hele zolder i beslag nemen met kerstspulletjes, hihi.
    Geniet van deze gezellige tijd zo rond de kerst.
    Liefs gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Inderdaad, vinden ze bloggen nu ook al mutserig?
    Voor mij geen haastige oppervlakkige facebook , hyves of twitter waarbij je zoveel vrienden hebt ( maar niet heus) , ik houd het ook bij gezellig ouderwets bloggen hoor en geniet altijd van de onderwerpen die jij aan snijdt.
    Ze spreken telkens weer aan.
    Het vroegere haken komt ook weer helemaal terug , hier in Nederland heeft een hele generatie kinderen niet meer leren haken, breien of naaien op school, een gemiste kans en daar komen ze nu pas achter.
    Mooi hoor jullie swap cadeautjes, je hebt mooi haakwerk gemaakt en leuke dingen terug ontvangen!
    Geniet van een heerlijk winters weekend.
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hi Marieke,

    Wat leuk je eerste swap en hobby uitbreiding;-)
    En ik las je vorige post, wat vervelend zeg dat je man net na een week thuis weer vertrekken moest. Maar wel super als hij in ieder geval met kerst thuis is!
    We bloggen gewoon nog gezellig verder;-), toch?

    Fijn weekend!

    Liefs,
    Yet

    BeantwoordenVerwijderen