Pagina's

vrijdag 23 november 2012

Ontgoocheling...

Gefrustreerd, kwaad, ontgoocheld ...hier heb ik geen woorden voor.  Verleden week kwam manlief thuis met een beteuterd gezicht, hij moest weer terug naar Algerije.  Directie had zo beslist en zijn team stond klaar voor aanvang werken, dus geen zeuren, geen alternatief, beslissing werd voor hem genomen, vertrekken was de boodschap en nog wel onmiddellijk. Hij was nog maar pas een weekje thuis en was weer gaan... vliegen...Valies gepakt, kusje en weg was hij.



Leuk vond ik het helemaal niet en ik heb dan ook mijn ongenoegen geuit maar dit alles kon niet baten.  De stem van een ontgoochelende vrouw kon aan deze situatie niets veranderen en dus vertrok manlief voor 4 weken Algerije.
Cynisch heb ik hem toch maar gevraagd of ie thuis zou zijn voor Kerst en heel nuchter kreeg ik het antwoord "I'll be home at Christmas".

Dacht ik bij mezelf niemands leven is perfect en opgevoed met de leuze "wij staan ervoor en moeten erdoor" gaat mijn alledaags leventje weer  verder.  Uiteindelijk om mijn frustraties te verwerken nam ik de ooit gekregen cadeau bon van mijn vriendinnen uit de la, en vertrok richting Wemmel.  In dit dorpje aan de Brusselse rand bevindt zich een leuke bloemenwinkel die tevens ook interieurzaak is.  Daar zou ik mijn lusten kunnen botvieren en met een stevige druk op het gaspedaal vertrok ik richting Brussel.



Ik genoot onmiddellijk van de gezellige kerstsfeer en warmte die de winkel uitstraalde en voelde mij terug dat kleine meisje dat met grote ogen opkeek naar die grote versierde kerstboom.  Tussen kabouters, rode kerstballen, feeërieke verlichting, slingers en kerststallen vond ik deze mooie lamp en kon ook niet weerstaan aan de traditionele kerstroos.
Lieve vriendinnen nogmaals bedankt voor jullie leuke cadeau bon...



Vrouwtje stapelde alles in het autootje en weg was zij...naar huis.  Het leuke aan thuiskomen is dat er iemand op je wacht.  Manlief is er nu niet maar mijn trouwe C-Team verwelkomd mij met  lieve kopstootjes en een serenade van de alom gekende aria "Miauw" .



Ik nestel mij gezellig in de zetel met naast mij een slapende Sjoefel en lees over het leven van Dorothy Keaton, de moeder van de gekende actrice Diane Keaton.  Hoe Diane na de dood van haar moeder honderden plakboeken met foto's en brieven vond die Dorothy schreef naar haar familieleden maar ze nooit verstuurden.
Met behulp van dit materiaal schreef Diane dit boek, een prachtige familiegeschiedenis.
"Lief Dagboek" een boek over het leven van een vrouw, een moeder...

Veel liefs
Marieke

16 opmerkingen:

  1. Wat vervelend dat je man zo lang van huis is weer, lijkt me helemaal niet leuk. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marieke,
    Tja, pas één weekje thuis, dat is natuurlijk veel te kort. En dan weer voor vier heeeeele weken weg... jammer, bah...
    Mijn Ben moest twee dagen eerder weg dan gepland, omdat er een collega ziek was, maar hij komt nu ook twee dagen eerder terug, da's weer leuk. Maar het ziet er naar uit dat hij de volgende keer een hele week eerder weg moet en dan kunnen we ons geplande Sint-Kerst feestje met de kids wel vergeten... En met de kerst is hij er sowieso niet, ik moet dan zelf ook werken...
    Gelukkig is Ben altijd maar voor 2 weken weg, en nooit voor 4 tegelijk... Dat lijkt me toch wel erg lang...
    Ik leef dus best met je mee en weet wat het is...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk is het niet natuurlijk,zeker niet omdat jij je het een en ander anders had voorgesteld...
    Maar je kan het ook van een andere kant bekijken, blij en tevreden zijn dat je man gezond is en nog kan werken en last but not least....werk heeft,
    en dat kan niet iedereen zeggen op de dag van vandaag,helaas.

    Je hebt vast nog wel 'n leuk klusje te doen....
    las ik laatst niet de woorden van jou: dat je blij was dat je man voor het werk weer even naar het buitenland moest en dat jij dan de kans waarneemt om hier en daar wat te veranderen van 'n likje verf te voorzien...;-)
    of is hij al zó vaak van huis geweest dat jij inmiddels alles al onderhanden genomen hebt....hi,hi.

    Jij ging in elk geval niet bij de pakken neerzitten en ging vol gas jezelf verwennen....of beter gezegd,je vriendinnen deden dat al.

    Fijn weekeind en lieve groeten,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik begrijp best dat je baalt. Hij is veel te kort thuis geweest. Sterkte, Marieke.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat vervelend nou toch...nou ben je weer alleen.....sterkte meis...liefs van mij....en...het is zo kerst hoor...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. He bah wat een teleurstelling .Gelukkig heb je even heerlijk afleiding gehad en je hebt een prachtige lamp gekocht!!En wat een lief gezelschap heb je om je heen van de poezenbeesten .Nu hopen dat de tijd vlegt de komende 4 weken
    Lieve groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jeetje,niet leuk.
    Maar gelukkig is hij met Kerstmis weer thuis.
    Je hebt in ieder geval leuke spulletjes gekocht.
    De foto met de kerstroos vind ik schitterend.

    Fijn weekend
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Toen ik de picto van je nieuwe bericht zag dacht ik....wat zal ze kwaad zijn...waarom?
    Nu begrijp ik het...volkomen terecht hoor, ik zou het ook verschrikkelijk vinden, je mannetje weer zo lang van huis.
    Je gaat niet bij de pakken neer zitten gelukkig en verwend jezelf met mooie spulletjes dankzij de vriendinnenbon....wat zouden we zijn zonder hen he!
    Ik moest lachen om je c-team gelukkig bieden zij je altijd gezelligheid.
    Dat boek lijkt me wel mooi om te lezen net zoals jouw post hoor....altijd een mooi en gezellig verhaal.
    Fijn weekend
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ach Marieke, ik kan me je frustratie heel goed voorstellen maar mag ik vragen wat hij voor werk doet dat hij naar Algerije moet en dan voor 4 weken?
    Gelukkig heb je jezelf verwend en je frustratie even verholpen en je ook nog eens heerlijk vermaakt.
    Maakt het voor jezelf toch een beetje gezellig als is het anders dan met zijn tweeën.
    Pas goed op jezelf, en gelukkig heb je hele groep harige ondersteuners om je heen.
    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bah ook ongezellig he ,mijn hub maakt lange dagen maar komt gelukkig iedere avond thuis
    Zoiets went nooit denk ik he ?
    Sterkte hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik kan mij voorstellen dat je woedend was. Maar er is helaas niets tegen in te brengen anders is je man misschien zijn baan wel kwijt. Ik hoop dat je poezenteam je omringt met veel warmte. Lekker jezelf maar een beetje verwennen!!!!
    Een heerlijk weekend gewenst Marieke.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Als ik dit lees van je man vind ik dit ook erg, maar wat doe je eraan ... Wees niet te verdrietig, verdrijf de tijd en je hebt nog
    altijd de poesjes die ook lief kunnen zijn toch!
    Lieve groetjes, Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Vervelend als zijn thuiszijn korter is dan gepland, maar wat heb je een geweldig C-team. Kom je in ieder geval nooit in een leeg huis thuis.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het zal je natuurlijk niet helpen maar soms zou ik wel eens 4 weken alleen met mijn poezenbeesten willen zijn hoor. Ik word soms gek van die drukte, voor jou is het anders dat begrijp ik best maar laat het niet aan je hart komen en geniet van de rust en als je die beu bent zijn er nog altijd kringloopwinkels, tuincentra's in kerstsfeer, hobby's en vriendinnen ....

    Lieve groetjes
    Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik kan me helemaal voorstellen dat je boos en teleurgesteld was....wat vervelend zeg! Maar voor je het weet is weer gezellig bij je thuis!
    Sterkte en liefs van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Marieke,

    Ik heb je kerstswappakketje goed ontvangen ... zoooo leuk ...
    De gehaakte sterren, de kerststickertjes, en vooral het wenshartje ... prachtig gewoon.
    ik zal wel mijn best moeten doen om alles voor mezelf te kunnen houden. Mijn dochter van 10 heeft al plannen met de kerststickertjes, dochter van 8 weet al raad met de gouden sierplakkertjes en de zoon van 4 heeft het bijgevoegde zakje al gevuld met zijn kleine prulletjes. Je hoort het ... we zijn er heel blij mee. Ik zet ook nog een foto op mijn blog, want het mag gezien worden.

    Om het op zijn westvlaams te zeggen : nog nen dikke merci!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen