Pagina's

zaterdag 13 oktober 2012

Het regenvrouwtje vertelt...




Het regent, het heeft geregend en het zal nog regenen, dit zijn de weersvoorspellingen voor dit kleine Belgenland.  De associatie die een verre kennis ooit met ons landje maakte was land van regen, bier en frietjes.  Ik vroeg hem wat zijn ervaring was met Frankrijk, onmiddellijk kreeg ik het antwoord te horen zon, wijn en jolie mademoiselle...de ouwe snoeper... bij dit laatste woord kreeg hij pretoogjes en genoot blijkbaar al van deze Franse geneugten.



Stel je even voor dat ik een Zuid-franse mademoiselle of lieve madame zou zijn, dan was ik nu aan het genieten van een heerlijk zonnetje met een grote strooien zonnehoed op het hoofd en nipte van mijn rode franse vin samen met mijn knappe monsieur en konden wij straks samen gaan werken in onze jardin.  Laat mij nog even dromen... Terug van mijn droomreisje stel ik vast dat het nog altijd regent.  Mijn Vlaamse monsieur komt net van buiten en lijkt op een doorregende poedel, hij gromt iets van "verdomme wat een weer" gaat in zijn luie zetel zitten en neemt zijn iPad met muziek van de sixties.  Ook hij zweeft even weg in zijn droomwereld.  Even hoor ik hem luid meezingen van "we all lived in a yellow submarine, yellow..." en je zou het verdomd gaan geloven dat wij in een submarine zitten met al dat water rondom ons...
Hij lijkt wel even op die jonge knappe gast die ik 35 jaar geleden ontmoette op een carnaval fuif en waar ik tot over mijn oren verliefd op werd.  Ik geniet nog even van dit beeld uit het verleden want overmorgen moet hij weer weg, terug naar Algerije.


Telkens weer een hele aanpassing om na 3 weken samenzijn terug om te switchen naar het leventje van een getrouwde vrijgezel.  Vooral de weekends zijn lang en eenzaam maar gelukkig ga ik door het leven als een bezige bij en kan ik deze vrije tijd benutten voor te schilderen, bloggen, lezen, haken of om weer eens een leuke krans te maken...en ik zou het nog vergeten... wat vinden jullie van mijn hortensiakrans?

Veel liefs
Marieke


18 opmerkingen:

  1. Je krans is prachtig, maar waarom gun je ons geen blik op je meezingende Vlaamse monsieur? ;o)
    Het lijkt me inderdaad heel moeilijk om straks weer afscheid te moeten nemen. Ik ben blij dat mijn Voorburgse vlam zelden of nooit van huis is.
    Liefs (ook van de kipjes die nu onder de bakfiets zitten te schuilen)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi je krans.Het lijkt me vreselijk moeilijk steeds weer afscheid nemen ,maar houd de relatie ook wel spannend toch?? Hier regent het aan een stuk door dus ik maak het maar gezellig in huis.Fijn weekend
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig verhaal en mooie krans Marieke.
    Het lijkt mij ook heel moeilijk om telkens weer afscheid van elkaar te moeten nemen, maar door al je bezigheden vliegen die 3 weken misschien ook weer snel om.
    Geniet nog even van elkaar.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niet fijn om steeds weer afscheid te moeten nemen van je knappe gast! Maar door lekker bezig te blijven, vliegt de tijd! Voor je het weet, zingt hij weer voor je!
    Fijne avond en liefs van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Marieke, je hortensia krans is prachtig gemaakt en met die theelichtjes erbij is het zelfs romantisch ... geniet nog eventjes van jullie tweetjes samen en terwijl je mannetje weg is koester je die mooie momenten.
    Nog een gezellige avond, lieve groetjes, Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige krans.....en geniet nog even........momentjes om in te lijsten........
    Mooi eerbetoon heb je rechts voor Anne.....ben er nog stil van....
    Onbeschrijfelijk.....

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O, wat heb ik weer genoten van je verhaal, ik moest er steeds hardop om lachen. Je hortensia krans is ook al zo mooi gelukt. En......geniet nog even van 'jou knappe gast' voordat hij weer naar Algerije vertrekt.
    Groetjes, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een mooie krans, ik vind de hortensia zo mooi!
    Wat een verhaal, lijkt me best eenzaam zo nu en dan.
    Je hebt een lief berichtje aan anne geplaatst, je proeft de sfeer bij het bloggen...
    Fijn weekend, lieve groet Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind je Hortensia krans erg mooi!
    Ja, altijd vervelend als je vlam van huis is!
    Die van mij ging ook altijd vaak naar het buitenland!
    Gelukkg nu niet meer,nu hij en andere baan heeft!

    Fijne zondag!! Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Marieke,
    Ik vind je krans heel erg mooi en je verhaal is ook al zo mooi.
    Ik ken dat hoor, steeds afscheid nemen. Ben werkt als verpleegkundige offshore en is daarom steeds twee weken weg en dan weer drie weken thuis. Elke vijf weken nemen wij dus weer afscheid...!
    Nu ook weer afgelopen woensdag voor twee weken vertrokken, maar gelukkig hebben we om de dag telefonisch contact... Ik ben altijd weer blij als hij er weer is....
    Fijn weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk beschreven.
    En ik kan me indenken,als je man weer weg is,
    dat je je wat alleen voelt.
    En je krans is prachtig.

    Fijn weekend
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gelukkig heb je tegenwoordig veel social media ,vroeger zag je elkaar echt niet ,maar dat neemt niet weg dat je elkaar toch mist ,t is toch anders :)
    Prachtige krans heb je gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat is je krans mooi! Hoe lang vertrekt de man weer van huis? Je went er vast wel aan, maar afscheid nemen lijkt me elke keer toch heel lastig.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie post! Je krans is prachtig. Afscheid nemen is nooit leuk; blijft hij elke keer voor lange tijd in Algerije?

    Fijne avond. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind het zo heerlijk de manier hoe je jou gevoelens laat blijken al gun ik je anders. Ik heb zo'n bewondering dat je zo'n sterke persoonlijkheid bent dat je weer een periode kunt overbruggen in je eentje. Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om alleen te zijn. Maar het doet mij ook beseffen hoe ik eigenlijk op mijn man leun. (teveel).
    Een heerlijk weekend gewenst
    Lieve groetjes marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hey Marieke,
    Ik vind heel leuk hoe je dat verteld, ik heb even meegedroomd van de fanse zon en wijn en die monsieur mag er ook nog bij ;-) en dan je doorweekte man (poedel) heb ik wel mee gelachen hoor! Je krans is heel mooi, ik heb heel veel hortensias nog maar maak de tijd niet om er een krans van te maken (te veel en ik weet niet met wat te beginnen) ik zou wel eens twee weken alleen willen zijn ;-)

    Lieve groetjes
    Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo Marieke, de krans is geweldig. Kransen zijn zo dankbaar om mee te decoreren en je kan ze eigenlijk overal kwijt.
    Spijtig dat je man alweer voor een tijd weg moet. Maar positief blijven, je kan dan lekker je eigen ding doen zoals wat freubelen.
    Liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen