Pagina's

dinsdag 11 september 2012

Vakantie!!





Eindelijk met vakantie...rustig thuis nog wel alléén maar voor niet lang meer.  Manlief komt morgen terug naar huis en wij brengen dan twee weken samen door.  Alhoewel... twee weken is niet helemaal juist.  Zoals elk jaar breng ik een weekendje door onder vriendinnen en vrijdag vertrekken wij voor enkele dagen naar Utrecht.  Ik vind het wel spijtig dat dit samenvalt met de terugkomst van manlief, maar dat was niet te voorspellen, dus ons weekendje gaat door en ik kijk er toch wel naar uit om met ons meidenkliekje Utrecht te verkennen en lekker gek doen.  Met ons viertjes is het altijd wel leuk, op het programma staat alvast winkelen, maar ook het treinmuseum, tochtje langs de grachten en een fietstocht door Utrecht. 
Mochten jullie nog leuke tips hebben over Utrecht dan zijn die altijd welkom!!
 



Mijn bloemenvriendin Viv was jarig en zij is natuurlijk gek van bloemen en planten, dus even voor haar verjaardag een krans gemaakt van hortensia, rozen en schelpen en een grappig poezenzakje met wat lekkers in.


Ook papa was jarig, hij werd 75  en hiervoor werd een feestje gegeven.  Het was heel leuk en onze papa amuseerde zich kostelijk en hij die niet hield van dansen, nodigde nu zelf elke dochter en kleindochter uit om samen over de vloer te zweven, tja zweven was het nu ook weer niet,  want bij elke draai trapte hij telkens op mijn voeten.  Maar het was heerlijk om hem zo onbezorgd te zien, ik herkende terug onze papa van vroeger.  De kinderen hadden als extraatje de dvd-serie van de saga " Le petit monde de Don Camillo", een prachtige reeks van leuke en boeiende verhalen van pastoor Don Camillo en zijn jeudvriend/rivaal Peppone.  Deze dualiteit maar ook de blijvende vriendschap, en dit ondanks hun meningsverschillen, wordt prachtig in beeld gezet door de Franse komische acteur Fernandel.
Voor papa's vriendin die tevens 70 werd, maakte ik een bloemstukje met bladapplicatie, rozen en hortensia.



Terug thuis wachtte er nog een werkje want ook het geoogst fruit moest nog verwerkt worden, dus dan maar aan de slag met potten, weegschaal en fruit.





Als resultaat geeft dit een lekkere pruimenjam en cakes.








Ook nog wat rabarber moest verwerkt worden tot lekker confituur...


En als finale ....




een rabarbertaart...nu nog even de kinderen uitnodigen...en dan lekker smullen...



...en nu ...lekker genieten...van die zee aan tijd...

Liefs
Marieke

19 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke post....niet alleen die lekkernijen die je hebt gemaakt maar ook die prachtige bloemdecoraties!
    Fijne vakantie...geniet van het weekendje Utrecht!
    Groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij bofkont dat je nog vakantie hebt!
    Je bloemenkrans is prachtig en je kookkunsten
    zien er echt heerlijk uit.
    Geniet nog van je vakantie ...
    Lieve groeten, Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt weer prachtige dingen gemaakt. Wat een ijver!
    Ga heerlijk genieten in Utrecht en van de weken met je man. Heel veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Uitkijken naar vakantie is altijd een leuke tijd,en als het eenmaal daar is moet je zoveel mogelijk genieten van het moment......vaak zijn de onverwachte dingen die op je pad komen nog veel leuker dan de geplande uit het programma boekje.
    Is mijn ervaring.
    Er lopen nou eenmaal nog steeds...of ik kan beter zeggen steeds meer mensen rond die vermaakt moeten worden tijdens hun vakantie of uitjes....ook vindt je vaak dezelfde attracties en bezienswaardigheden terug in boeken,reisgidsen en brochures en daardoor is het vaak ook erg toeristisch,druk en duur op die plekken.
    Ik moet altijd zo lachen om de tips en wetenswaardigheden die ik lees.......hier vindt U.....de mooiste kust,het breedste zandstrand,de hoogste molen,het meest panoramische uitkijkpunt,het bloemrijkste dorp,de gezelligste terrassen,de leukste restaurantjes.....en zo kan ik nog uren doortikken...

    Je was druk zie ik met bloemschikken,feesten,de fruitoogst binnen halen en achter glas zetten en bakken van lekkers.

    Ik wens je een fijne tijd!!
    Lieve groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijk vooruitzichten Marieke, manlief die weer thuiskomt, een uitstapje met vriendinnen en vakantie.
    Alsnog gefeliciteerd met je vader's en diens vriendin hun verjaardag. Je heb prachtige bloemstukken gemaakt.
    Ook ben je heerlijk in de weer geweest in de keuken. De rabarbertaart ziet er heerlijk uit.
    Alvast een fijne vakantie.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo.....dat gaat een leuke vakantie worden.
    Heel veel plezier en geniet er maar lekker van.
    Liefs Bianca xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohh,Heerlijk Marieke nog een vaknantie samen met je man en dan ook nog gezellig een weekendje met je vriendinnen naar Utrecht geweldig toch !!!Nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je vader en last but not least, je Rababertaart ziet er echt heerlijk uit hoor.
    ik wens je een fijne vakantie en veel plezier toe.
    groetjes...ELLY.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Allereerst wens ik je een fijne vakantie!
    Wat een prachtige kransen heb je gemaakt! Vind die hortensia
    kransen zoooo mooi!
    Heerlijk al dat lekkers van je eigen fruit!
    Wij eten hier nu veel rode bessen! Heerlijk vind ik ze!
    Volgend jaar hoop ik ook wat meer fruit te hebben.

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Allereerst Proficiat met de verjaardag van je vader.
    En wat ziet de bloemenkrans er schitterend uit.
    En die rabarbertaart lijkt me verrukkelijk.
    Ik wens je een hele fijn vakantie.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Utrecht is heel dichtbij.....dusse Maarssen zou ik zeggen...Bonhof bloemen...onze winkel...tis wel een zooitje ...we zitten midden in de verbouwing !!...hihihi.....liefs Ria...xxx...geniet !!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat heerlijk dat je nog een vakantie voor de boeg hebt én een leuk uitje met vriendinnen! van beide lekker gaan genieten!!
    en nog gefeliciteerd met de verjaardag van je vader! wat heb je weer leuke en lekkere dingen gemaakt Marieke!

    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk vooruitzicht, je vriendinnenuitje en vakantie met manlief. Heel veel plezier Marieke!!
    Groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geniet van je vakantie en je vriendinnenweekend in Utrecht!
    Wat heb je een mooi bloemstukje gemaakt en ook die krans, prachtige kleuren. en dan zie ik al die lekkere dingen voorbij komen, zoals die rabarbertaart.....
    Groetjes, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Degene voor wie je al dit moois hebt gemaakt boffen maar. Super creatie's. Van Utrecht weet ik helemaal niets af erg he ik woon er eigenlijk helemaal niet ver vandaan. Maar het wordt zeker genieten met je vriendinnen daar, want dat het er gezellig is weet ik zeker.
    Fijne tijd en lekker genieten Marieke!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je vader.

    Geniet samen met je vriendinnen en ik wens je een hele fijne vakantie toe met je man.

    Fijne dag en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. nog van harte met je vriendin en je vader ,prachtige krans heb je gemaakt ook zie ik overheerlijke dingen voorbij komen ...wens je een fijne vakantie geniet lekker met je man ....fijne dagen lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat leuk dat je langs kwam op mijn blog. Eens even kijken welke dame er achter het blog bleudelavandou zit hoor! Dat is Marieke die ik best wel volgen wil want het leest lekker weg en er zijn gezellige foto's bij. tot gauw Marieke. Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gezellige dagen voor de boeg en nog hele gezellige dagen achter de rug nog gefeliciteerd hoor en die rabarbertaart ik neem even een stukje!
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heerlijk om nu nog de vakantie tegoed te hebben! Wat heb je prachtige bloemdecoraties gemaakt.

    Fijne dag. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen