Pagina's

zaterdag 11 augustus 2012

Eindelijk...vakantie


Eindelijk is het zover, na weken wachten en luisteren naar boeiende reisverhalen van familie, vrienden en collega's neem ik een weekje verlof.  Dat gevoel om vrij te beschikken over je tijd en bezigheden is voor een werkende dame als ik een ware luxe.  Verveling is een woord dat voor mij onbekend is,  integendeel meestal kom ik altijd tijd tekort.  Gisteren het huis opgepoetst, genoten van een barbecue samen met manlief en Anneke onze oudste dochter.  Zij kwam naar huis met warme vers gebakken Franse reisverhalen na 3 weken Provence en  Riviera, mooi bruin, jong en ambitieus vertelt ze over hun avonturen ginds in het land van Marius et Fanny.
Wat krijg ik plots zin om mijn koffers te pakken en richting Le Sud te vertrekken, maar manlief kan niet mee, dus blijven wij thuis.  Onlangs is hij verandert van werk en als 58 jarige is het niet evident om zomaar terug werk te vinden, hij vond er maar...ja altijd een maar...hij moet regelmatig voor langere periodes werken als projectleider in het buitenland.  Dus vertrekt hij volgende week richting Algerije, en zullen wij deze week heerlijk fietsen in eigen land.  Vind ik niet erg, kan ook heel leuk zijn vooral met dit prachtig weer.


Ondertussen heb ik niet stilgezeten, en eindelijk is mijn rond gehaakt kussen afgewerkt.  Wat vinden jullie hiervan, een meisje dat niet veel verstand had van haken en naaien, heeft dankzij de inspirerende blogs van creatieve andere meisjes, haar eerste kussen gehaakt.  Het is misschien nog niet de perfectie, maar ik ben er best tevreden mee.  Tot 5x toe ben ik herbegonnen, want het lukte maar niet om dit ding mooi rond te krijgen, had meestal een bloemvorm, wat wel leuk kan zijn, maar niet voor een rond pannenkoeken kussen...Bij deze nogmaals bedankt Valerie voor je leuke tips, want het is mij gelukt...





Zelf vond ik het best leuk, om 's avonds gezellig te haken,, dus heb ik nog een hobby bijgekregen.  De rest van het interieur hebben wij dan ook maar aangepast...


Mijn ooit zelfgemaakte poppemie kreeg een aangepast kleedje.  Dus keek ik rond, zag dat het goed was en kan dus beginnen aan een leuke week...van fietsen, lezen, tuinieren, afschuren, schilderen....ik denk dat ik weer eens tijd tekort kom...





Liefs
Marieke






20 opmerkingen:

  1. Als je het hele jaar zo ontzettend druk bent met werken en allerlei ''verplichte'' andere zaken is het natuurlijk een ware luxe om 'n weekje vakantie te vieren.....dat heeft toch elk mens nodig op zijn tijd,geniet ervan.....enne...neem in dat weekje vakantie niet te veel hooi op de vork,want door vlug,vlug te doen kan je volgens mijn ervaring niet echt van de dingen genieten.

    Fijne vakantie en het ga je goed!!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er uit om door een ringetje te halen. Nu heerlijk genieten van een welverdiende vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Marieke,

    Je kussen is echt mooi en de versiering er op vind ik top!!
    Je weet als je vragen hebt, probeer ik altijd te helpen.
    Je poppemie ziet er uit als een echte stijlvolle lady.
    Geniet dubbel en dik van je weekje vakantie!

    Liefs, Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nederland, een heerlijk land voor vakantie.

    Ik wens je een hele fijne vakantie weekt toe.

    Lieve groet, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. altijd heerlijk even een paar vrijen dagen en dan lekker genieten met je man in eigen land niets mis mee hoor ...je kussen is heel leuk geworden .....hee bekend hoedje hahaha zo is hij ook erg leuk .... op zoek naar nog zo hoedje hahahah fijn weekend lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie creaties! En nu genieten van vakantie!! Die van mij zit er helaas alweer op. Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ga maar heerlijk genieten,Marieke.
    En wat heb je een prachtig kussen gehaakt.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Was was je lekker crea, mooi hoor! Geniet van je weekje vakantie en ik duim mee voor veel zonnestraaltjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig kussen heb je gemaakt. Geniet van je heerlijke vakantieweek.
    Groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk, ik begrijp dat jij ook altijd ergens mee bezig moet zijn.
    Het kussen is mooi gelukt, romantisch.
    Wens je veel plezier komende week!
    Groeten, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk allemaal...mooi die kussens..hele fijne geniet vakantie...liefs Ria...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goed gedaan met dat kussentje hoor! Hij is erg mooi geworden. Idd fijn dat je man weer werk heeft gevonden, het valt niet mee in deze tijden. Wel jammer dat hij dan regelmatig naar het buitenland moet...Nederland is ook mooi en het weer werkt mee, dus dat wordt vast een heerlijke week!
    Fijne vakantie en geniet er van!

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi hoor, je kussen! Geniet van je vrije week, gelukkig is het vaak mooi weer... fijne zondag. groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Marieke,

    Je krijgt wat je verdient zeggen ze dan, jullie verdienden gewoon dit prachtige weer van de komende week!
    Schitterend je gehaakte kussen, ik kan haken maar volgens mij doe ik je dat niet na!
    Heerlijk die verhalen van je dochter en mooi dat je dan meteen de associatie Marius en Fanny legt...dat is het enige franstalige boek dat mij nog bij gebleven is op school.....grappig!
    Wij weten er alles van, een nieuwe job op die leeftijd , ook bij ons loopt het op het moment zo.
    Je moet blij zijn met alles, hier maar met 16 uurtjes voor veel ervaring en weinig loon.
    Ik wens je een super fijne week maar dat kan niet mislukken in jullie prachtige gezellige land, we zouden er zo willen wonen hoor!
    Niks mis met je chauvinisme haha.
    Fijne avond
    Liefs Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Marieke je hebt op het juiste moment vakantie genomen hoor, heerlijk een week zon en lekker doen wat je leuk vindt.
    De reisverhalen zijn zo leuk, ik geniet ook altijd van anderen en heb dan ook zin om mijn koffer te pakken hoor...dus ik begrijp je gevoel...
    Haken is trouwens heel erg leuk en een heerlijke bezigheid...dus we zien vast nog meer ronde kussens of andere mooie dingen voorbijkomen uit jouw hand.

    Een heel fijne week,
    Lieve groet,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat gaat wel goed komen met jullie vakantie. Ik wens je prachtig weer en heel veel fietsplezier!!
    Je kussen is beeldig.
    Groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Geniet van een heerlijke vakantie, aan het weer zal het deze week niet liggen. Je kussen ziet er prachtig uit, op naar de volgende...

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hey Marieke, genieten hoor want het weer valt mee dus .... Vakantie is doen wat je graag doe waar je in het jaar geen tijd voor hebt, je zult wel weten wat te doen he ;-) Mooi kussentje heb je gemaakt!

    Lieve groetjes
    Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Marieke,

    Wat leuk! Ik ga van de week ook beginnen met haken. Weet er zelf ook niks over dus ben heel benieuwd! Geniet van het heerlijke weer, lijkt me fijn om nu te fietsen (aangezien het vandaag iets minder warm is.)

    Liefs,
    Maïsha

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik was op vakantie toen je deze blog schreef maar ik zal zelf ook heel wat afgehaakt hebben vroeger. Tafelkleden, kussens, beddespreien. En de laatste jaren heb ik eigenlijk mijzelf geen tijd meer gegund om deze heerlijke hobby uit te oefenen. Ik weet nog dat mijn oma altijd kleedjes op de armleuningen van de bank had liggen om geen last van viezigheid te hebben op deze plekken. Het wordt tijd om de haaknaald weer op te pakken Marieke. Als je ziet wat een leuk kussen tegenwoordig kost kun je er heel veel zelf voor maken en het is nog leuk om te doen ook.
    Lieve groetjes
    marijke

    BeantwoordenVerwijderen