Pagina's

zaterdag 5 mei 2012

tuinwandeling


Op mijn agenda staat vandaag een uitstapje gepland naar de plantenbeurs te Lasne samen met mijn "bloemen"vriendin Viv .  De laatste winterkou liet zijn sporen na in onze tuin en verschillende planten haalden de lente niet.  Vooral de rozen kregen het hard te verduren, een reden te meer om weer enkele nieuwe exemplaren bij te kopen.  Elk jaar beleven wij veel plezier op deze plantenbeurzen en ondertussen is het een traditie geworden dat ik op elke plantenbeurs een nieuwe rozelaar, hortensia of clematis koop. 


Al bij al ziet de tuin er best goed uit.  De overlevende rozen staan in knop en krijgen dan ook als beloning een flinke portie mestkorrels...

De bloesems van de appel en kersenbomen, zij zijn de laatsten die bloeien, staan nu nog in volle bloei.
In de weide staan de madeliefjes met honderden te pronken...


De forsythia is bijna uitgebloeid en daaronder staat de frêle scillia te schitteren in haar eenvoud...

De  attractieve bolbloempjes van de viburnum opulus kan ik straks dan weer gebruiken voor het bloemschikken...

 Ook de andere viburnums tooien zich in een ware bloemenpracht...

Elke dag ga ik even kijken naar de seringen, want hun bloemen belanden steevast in één van die witte vazen in huis...


Het leven begint ook te tieren in de border, de geranium macrophylla...


en ook de schoenlappersplant staan er prachtig bij, de decoratieve bladeren gebruik ik ook voor het bloemschikken...





En de sleutelbloem houdt de wacht op het terras...

Deze kleurige bloemenpracht kan alleen tot uiting komen door werkende mensenhanden en een grote tuin is leuk maar er komt ook heel veel werk bij kijken...


Gelukkig is tuinieren voor ons beide een hobby...zelfs de "enige" gemeenschappelijke hobby...
Manlief verzorgt de boomgaard en ik zorg voor de bloemenborders...

En..dit alles onder het inspecterende oog van .Knorretje ...


 Pili en Sjoefel trekken er zich niet teveel van aan en genieten spelenderwijs van het frisse groene gras...

Ieder geniet op zijn eigen manier...toch...

Liefs
marieke

18 opmerkingen:

  1. Wat een droom van een tuin. Super.
    Fijn weekend, Marieke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk al die groei & bloei......deze tijd vind ik het mooist voor de tuin.........er zijn al veel bloemen te zien bij je.
    Ik wens je dan ook een fijne dag....op de plantenbeurs....er zal vast wel iets bij zijn voor je!!!!!
    Fijn weekend & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh Marieke, wat een prachtige tuin!
    En wat fijn dat jullie dit samen onderhouden.

    Ik wens je samen met je vriendin een gezellig dag bij op de planten beurs.

    Lieve groet, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhh wat een prachtige tuin en jij moet wel degelijk van tuinieren houden want dit is een echte tuin....het is wel fijn als je het samen kunt doen maar het ziet er allemaal super uit...en zo leuk die spelende katten, die hebben lekker de ruimte...fijn weekend en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie rondleiding door je schitterende tuin!!
    Ben benieuwd wat je erbij gekocht hebt.

    Fijn weekend!!

    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat heb ik genoten van je tuinwandeling!! onze tuin is ook groot, ik weet dus uit ervaring hoeveel werk dit is, maar jullie tuin ligt er goed bij en alles is al wat verder in bloei dan bij ons.
    heel leuk dat tuinieren jullie gezamenlijke hobby is en anders is het ook wel heel veel werk..
    veel plezier vandaag, ik ben benieuwd met welke aanvulling voor je tuin je dit keer thuis komt!

    fijn weekend!
    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk dat alles weer in bloei komt/ staat. En het is toch ook altijd weer leuk om wat nieuws te halen, toch ;)

    Fijn weekend!

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijke tuinfoto's....geniet maar lekker ...liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schitterende tuinfoto's,Marieke.
    Fijn,dat we even mochten mee genieten.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een heerlijke rondleiding Marieke!
    Ook al hebben wij maar een super klein tuintje toch komen veel van jullie planten en zelfs bomen me bekend voor onze tuin staat dan ook mutje vol!!
    De poezen boffen maar met zo'n ruime tuin waar met liefde in gewerkt wordt!
    Fijne zondag
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een prachtige tuin met mooie planten en bloemen, een stukje om samen van te genieten en samen in te werken.

    Fijne dag. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige tuin! Wat heb je een lieve poezen!
    Ze hebben het maar goed, tussen al die bloemenpracht!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een heerlijk rondje door je tuin, mooie planten en heel erg groot hoor.
    Leuk dat je het blad van de schoenlappersplant ook gebruikt, ik pluk er regelmatig ook bladeren vanaf...
    Ik wen je een fijne week.

    Lieve groet,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Marieke,
    Jeetje wat heb jij een mooie grote tuin. Dat zal zeker heel veel werk zijn ja, maar als het je hobby is, dan maakt dat natuurlijk niet uit. Wat zullen jullie hier genieten zeg. Ik vind het prachtig. Wat leuk dat jullie ons een rondje in jullie tuin gunnen...
    Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Amai zeg, wat ben jij goed op de hoogte van al
    dat groen en alles zo netjes onderhouden in de tuin!

    Nog een fijne week met hopelijk een beetje zon.

    Groetjes,
    Valerie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw, wat hebben jullie een prachtige grote tuin, het zal veel werk met zich meebrengen maar ook veel genot!
    Je eigen paradijsje op aarde :))
    Dankjewel nog voor je leuke reactie, tantie zijn vind ik héérlijk!
    Liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wow, wat een prachtige tuin en mooie tuinmeubels.
    en je huis zo van wat ik zien kan is super zeg.
    en alles ziet er prachtig onderhouden uit.
    nu nog de zon en dan genieten.
    liefs van an

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dit bericht is zeer interessant en het is ook nuttig voor ons. liking dingen zoals dit blog en dit is nu mij gegeven Enkele inspiratie Om te slagen, ooit zo stel het op prijs.http://www.inuwtuin.nl/tuinmeubelen

    BeantwoordenVerwijderen