Pagina's

zondag 15 april 2012

lente bloemstukjes...


Pasen wordt elk jaar gevierd bij ons thuis met heel mijn familie erbij.  Alles begon 20 jaar geleden, onze kinderen waren nog klein en mijn zusje woonde met haar man en 2 kinderen op een appartement in de stad.  Daar wij een grote tuin hadden, werden de paaseitjes verzameld van de familie en verder doorgegeven aan de paasklokken, die op hun beurt ervoor zorgden dat deze op  het grasveld werden verspreid. Ik zie nog de blije gezichtjes van onze kinderen, die gretige handjes en de gevulde rieten manden en ja zelfs sommigen hoorden nog het geluid van de paasklokken, die terug de weg namen richting Rome...

 
Ondertussen zijn deze kinderen groot en volwassene geworden, gelukkig heb ik nog een veel jongere broer die nu zelf kleine meisjes heeft, en dus blijven de paasklokken komen en wie weet als deze op hun beurt grote meisjes geworden zijn...hebben wij tegen dan "misschien" kleinkinderen ...dus hebben wij ons abonnement op de paasklokken behouden...





Het paasfeest brengt de nodige sfeer in huis, tafels worden bijgeplaatst, het mooie servies wordt uit de kast gehaald, zetels en stoelen krijgen een andere plaats en op de tafels verschijnen mooie bloemstukjes.  De rieten manden worden klaargezet en de voorbereiding voor al dat lekkers gebeurt meestal de dag voor Pasen.  Dit jaar heb ik quiches en groententaarten gebakken, met een lekkere zuiderse salade vergezeld met een frisse Muscadet  of een lekkere Bourgogne. 




Ook het dessertenbuffet was dit jaar even anders, meestal bestel ik lekkere bananen taart en  bavarois bij een plaatselijke bakker, maar dit jaar werd het rijstpap, tiramisu, fruitmousse en pudding.
En dan nog lekker napraten, herinneringen ophalen en natuurlijk naar buiten met de kinderen voor het rapen van de paaseieren...


Elena de jongste telg van mijn broer is slechts 18 maanden en begreep niet al die heisa rond het eieren rapen, haar zusje Luna zorgde wel dat ook haar mandje vol geraakte...


Onze papa was er ook bij en naar jaarlijkse gewoonte mocht de TV even op om naar de "course" te kijken, en groot jolijt als dan nog ons eigen "Tommeke Boone" deze "course"won...

Het was een leuke dag en als 's avond de laatste gast door de deur verdween, was ik blij maar moe.  Ons bedje was welkom en het opruimen hebben wij uitgesteld tot de volgende dag...

Liefs
Marieke

19 opmerkingen:

  1. Mooie bloemdecoraties ziet er allemaal prachtig uit en het vogelkooitje echt geweldig leuk....fijne zondag en liefs van Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk één en al gezelligheid op de foto's.
    Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk, heerlijk.....als ik deze post lees....zo herkenbaar voor mij, door de jaren heen vieren ook wij het Paasfeest op ongeveer gelijke wijze met elkaar.
    Ook onze kleinkinderen zijn inmiddels al groot en zoeken geen eitjes meer in de tuin....maar ze lusten ze nog wel;-)
    ach er zijn nog zoveel andere leuke dingen te verzinnen om van de Paasdagen leuke dagen te maken.
    En het heeft ook wel iets als je kleindochter achterom komt met eigengebakken paascupcakes voor oma en opa,met ingrediënten die komen uit de cupcakemand die ze enkele weken geleden van ons kreeg met haar Vormsel.
    Allemaal te lezen op mijn blog;-)

    Fijne zondag en lieve groeten!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat gezellig Marieke om het paasfeest op deze manier met de hele familie te vieren!
    mooie ranonkels heb je met het gekleurde randje en het vogelkooitje vind ik ook een schatje!

    fijne zondag,
    lieve groet van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Klinkt heerlijk en gezellig fijn dat het zo goed was....geniet nog maar lekker na....fijne zondag liefs Ria...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo te zien en te lezen hebben jullie een heerlijk Pasen gehad.

    Gezellig he.. als er weer van het kleine grut in de familie komt.

    Je bloemen creaties vind ik prachtig!

    Fijne zondag!

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk, wat een prachtige bloemstukjes en als ik je verhaal lees dan ben ik weer een weekje terug in de tijd op de paasbrunch bij mijn ouders, samen met mijn broer en zijn kindjes.
    Dit zijn toch dagen om te koesteren en zoals jij dat doet heel mooi te herinneren, genieten....
    Dankjewel voor je superlieve reactie op mijn blog, ik vind het een hele eer om mensen even te kunnen doen wegdromen :))
    Heel fijne zondag verder, liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijk manier om traditioneel Pasen te vieren. Ik snap dat moe maar voldaan was.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig zijn je bloemendecoraties....en wat een heerlijke manier om op deze manier pasen met ze'n allen te vieren.......Het zijn dagen die je moet koesteren en geniet nog even lekker na van al die gezelligheid....lieve groet.......ELLY.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Klinkt als een hele gezellige familie-pasen en wat een mooie bloemstukjes waren daarbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig, zo'n gezellig samenzijn met de familie. Dan mis ik toch echt broers of zussen ( heb er geen, helaas). Je hebt prachtige bloemstukken gemaakt Marieke.
    Groetjes en fijne avond,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie bloemdecoraties,Marieke.
    Echt lentesfeer.
    En wat beschrijf je het paasfeest mooi.
    Van de paasklokken,dat deden wij vroeger ook zo.
    Als de paasklokken kwamen,was de vastentijd voorbij.
    En ik als kind was dan zo blij,dat mijn snoeptrommeltje eindelijk open mocht met het snoepgoed,wat ik tijdens de vastentijd verzameld had.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gezellig Marieke! wij hadden ook een leuk feest met de kinderen en elk jaar komt er weer naar boven dat we ze zo voor de gek hielden met dezelfde paasklokken toen ze klein waren, nu is het de beurt aan Siebe ;-)) heerlijk dat jullie zo genoten hebben!

    Fijne week!
    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een rijkdom om met allen samen zo gezellig pasen te vieren.
    Om te koesteren deze dagen en om in ere te houden.
    De desserts klinken wel heel erg lekker ;)

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je hebt een heerlijke pasen gehad zie ik!Nu nog lekker nagenieten, het ziet er allemaal heel gezellig uit ook nog! Nu nog de echte lente of niet! Groeten,Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  16. heerlijk om zo pasen met ze alle te vieren daar kijk je dan elke keer weer naar uit .... zoiets moet je koesteren ....prachtig al die stukjes geniet er lekker van fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat heerlijk gezellig om het paasfeest op deze manier met de hele familie te vieren!
    Je bloemstukjes vind ik prachtig!!!

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een gezellige paasdagen hebben jullie gemaakt, lojkt wel kerst zo uitgebereidt!
    Die kleintjes zullen wel genoten hebben bij je met de eieren.
    Het verhaal van paasklokken kennen we hier niet en paasbrieven wel ooit van gehoord maar ook dat hebben we hier niet gek he en dan wonen we niet eens zo ver van Belgie af.
    Mooi bloemstuk heel romantisch!
    Fijne week
    Liefs Maia

    BeantwoordenVerwijderen