Pagina's

zaterdag 3 maart 2012

Wat is er met Knorretje?


Ons Knorretje is de oudste kat hier in huis, zij wordt dit jaar 16  en is dus de peetmoeder van onze kattenbende. Gedurende jaren was zij hier de enige kat in huis en voor onze kinderen was zij  een speelvriendinnetje, soms werd ze aangekleed alsof ze een levendige pop was, dan zag je haar rondlopen met een kleurrijke muts en een poppenrokje aan. Er werd met haar gedanst en ze lieten haar lopen op 2 pootjes.  Ook "leerden" ze haar zitten en miauwen als ze eten wou.  Zij is  een lieve, zachtaardige kat maar is best koppig.  Zij zoekt geen contact met de andere poezen, en als die in haar buurt komen, dan blaast ze ze wel even terug.  Knorretje was hier de enige verwende kat in huis en ik denk dat ze het mij nooit heeft vergeven dat ik plots kwam opdagen met die andere " wezens ".

 Bij het poetsen zo enkele weken terug vond ik op haar kussentje een bloedvlek, nu ook kattinnen zijn vrouwelijke wezens, dus dacht ik dat moeder natuur aan het werk was.
Maar gisteren vond ik terug een klein beetje bloed op een dekentje en was ik toch wat in paniek.  Verder eet ze nog met volle lust, knort ze nog net als vroeger (vandaar haar naam) en geniet ze rustig van haar oude dag.  Maar ik ben toch wat bang dat die oude dag plots ophoudt...en dat Knorretje er niet meer zou zijn...


Volgende week neem ik alvast een afspraak bij de dierenarts, Knorretje zal het mij niet in dank afnemen want zij haat de dierenarts en als ik ze meeneem in haar kooitje vind ik daarin alvast de boodschap terug in vorm van een dampend drolletje...haar manier om mij duidelijk te maken dat ze bang is en een hekel heeft aan dat vrouwmens, dat toevallig de dierenarts is.  Ondertussen hoop ik dat het allemaal niet zo erg is en dat ons Knorretje nog lang bij ons mag blijven.

Liefs
marieke


20 opmerkingen:

  1. ojeetje,....goed in de gaten houden en anders eventjes eerder met Knorretje naar de dierenarts gaan,.......sterkte met knorretje,ik hoop dat het mee zal vallen allemaal met knorretje,....lieve gr van ons,XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is altijd moeilijk....je wilt ze niet verliezen....jammer genoeg gaan je niet zo lang mee als wij.....ik hoop dat het mee valt met haar....alvast sterkte volgende week.
    Fijn weekend & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou ook maar snel met knorretjes een afspraak met de DA maken.
    Meestal valt het wel mee en zijn wij gewoon bang dat we juist
    die uitslag niet willen horen dus...sterkte en ik duim voor je knorretje hoor.
    Lieve groetjes, |Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sterkte! Ik hoop dat het allemaal meevalt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hoop dat het mee zal vallen en ze nog wat jaartjes bij jullie mag zijn .Fijn weekend
    Lieve groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh wat zielig is dit, want ik kan er altijd heel slecht tegen als dieren wat hebben.
    ik ga voor je duimen dat je knorretje nog een poos bij je mag hebben.
    sterkte en liefs van an

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, zoveel sterkte, hoop op positief bericht .....
    Dat ze toch zo weer beter mag zjn.

    Lieve groet van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ...Mmmmm wat kan dat zijn???
    Met mijn poes eens hetzelfde gehad...dat bleek een ontstoken nagel...bij de kat hetzelfde....dit bleek een gewoon wondje...maar kan me je ongerustheid voorstellen....afwachten dus..

    sterkte! En een knuffel voor knorretje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oei hoop voor je dat het mee mag vallen, sterkte.

    liefs Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik hoop echt voor je,dat het niets ernstigs is met Knorretje.
    En wat een schoonheid is.

    Nog een fijn weekend
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  11. He yakkes...wat naar nou.....ik hoop dat het meevalt lieverd...arme Knorretje......liefs...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jou knorretje lijkt wel een beetje op onze hippe poes...ik hoop dat alles meevalt bij de dierenarts...sterkte!

    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een lieverd zeg...hoop dat ze nog lang bij je mag blijven al is 16 jaar al een hele kattenleeftijd! Groeten,Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh Marieke,I do hope sweet little Piglet is ok.But as you said shes getting old my little guy is 13 so hes up there as well.Im sending nice little hugs for her and you.Blessings!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. hoi ik hoop dat het wat mee valt want je kan ze toch niet missen groetjes rommy sterkte met knorretje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een lieverd, ik hoop dat het allemaal mee zal vallen!
    Sterkte!

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik hoop ook dat het niet erg is, ik heb ook eentje van 15 en ga waarschijnlijk volgende week ook naar de dierenarts want zij stapt slechter en slechter, ze zakt meer en meer doorhaar achterste pootje (met reuma op een slecht verzorgde breuk, vóór mijn tijd, ik heb ze uit het asiel gehaald) en door haar chronische luchtwegeninfectie gaat ze ook slechter en slechter ademen. Ik ben zo bang dat ik met haar naar de dierenarts ga en zonder haar terugkom ffffff diep ademen!
    Ik duim voor knorretje hoor.

    Lieve groetjes
    Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dit lees ik niet graag maar ik zou toch wel echt naar de DA gaan en ik hoop dat het niets is om je ongerust te maken....Sterkte en een lieve aai voor Knorretje...groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ooohh dit vind ik altijd zo erg voor de poezen, dat ze in zo'n kooitje moeten, wat ze niet willen, en dan naar iemand wat ze niet willen..hopelijk is het niet erg...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Haha die laatste foto van de Knor is zalig! :-)

    Het is maar een katje eh! Komt allemaal goed, das een taai beestje!

    Gr, Ann

    BeantwoordenVerwijderen