Pagina's

zondag 5 februari 2012

Winters avontuur...in de zevende hemel


Vrijdag...op deze dag begint elke week "mijn" weekend.  Dag van poetsen, winkelen maar ook leuke uitstapjes worden gepland op vrijdag.  Deze vrijdag afgesproken met Viv om even langs te gaan bij Michelle van "In de zevende hemel".  In haar webwinkeltje had ik eindelijk mijn schildersezel gevonden, onmiddellijk Michelle gemaild om te vragen deze voor mij te reserveren en afgesproken dat wij op vrijdag 3 februari het zouden komen ophalen.

De dag kondigde zich mooi aan met een stralende zon en tegen de middag enkele wolkenvelden, op de radio hadden ze sneeuw voorspeld, maar optimistisch zoals wij zijn, zou het wel allemaal niet zo erg worden.
Viv stelde voor om te rijden tot bij Michelle, wat ik heel leuk vond, want sinds mijn laatste ongeluk nu een maand geleden, zit er toch nog even de schrik in.

Michelle stond ons al op te wachten en na een snuffeltocht in haar leuk brocante winkeltje en enkele spulletjes rijker nodigde zij ons uit voor een lekker tasje koffie.  En plots... begon het te sneeuwen...na een dikke zoen namen wij afscheid van Michelle en de terugreis kon beginnen.


Lang heeft die niet geduurd...na nog geen 1/2 km. reden wij vast op een aardeweg.  Viv zag het nog wel zitten en probeerde uit volle macht achterruit te rijden, maar de auto wou niet weg noch voor-of achteruit.  Daar zaten wij dan vast in de eerste sneeuw.  De ernst van de zaak niet ziende, dachten wij met enkele sterke armen er wel uit te geraken dus liep ik terug tot bij het huisje van Michelle en vroeg haar om ons even te helpen.  Michelle trommelde haar 2 zonen op en met ons vieren zou het wel lukken om de auto eruit te krijgen.  Toch wel een beetje "te"optimistisch... de auto zat muurvast in de bevroren sneeuw.  De laatste oplossing een takelwagen bellen en ...na 1 1/2 uur wachten kwam hij eraan...onze "oranje"redder in nood.
Viv opperde nog van "dat hij niets durft te zeggen, dat het weeral vrouwen zijn", maar neen hoor, oranje redder was ook nog gentleman en zei dat dit nu éénmaal kan gebeuren, zonder het woord "vrouw" uit te spreken...


Ondertussen waren ook  man Jo, dochter en kleinzoon van Michelle thuisgekomen en kwamen ook een kijkje nemen naar de attractie van de dag.  Jo had het goede idee om dit alles op foto te nemen en opperde om er een blogje van te maken...bedankt Jo, ik zat even zonder inspiratie, maar daar gaf je mij weer een leuke tip.
Na nog een lang uurtje traag rijden kwamen wij thuis aan en manlief was er ook nog niet, hij kwam van Mol naar Mechelen en heeft er bijna 2 uur over gedaan.  Voor onze geplande winterwandeling die avond kwamen wij te laat, vonden wij al bij al niet zo erg, wij hadden er even genoeg van van al die sneeuw...dus hebben wij samen de avond doorgebracht lekker voor de haard.

Toch was het een fijne leuke namiddag en éénmaal thuis heb ik nogmaals genoten van mijn gekochte schildersezel en nog andere leuke spulletjes.

Staat hij er niet prachtig bij...
nog een leuke oud olieflesje..en een nieuw kleedje en wit kapje voor mijn allereerste popje "Paola", wel ietsje te groot maar ik kon er niet aan weerstaan.  Na al die jaren van trouw verdiende Paola  dit wel...


 nog leuke kantspoeltjes...zocht ik al een tijdje naar...




en dit leuke klokje smeekte om mee op avontuur te gaan...ik kon haar niet weerstaan en nam ze dus mee..

Het werd een memorabele vrijdagnamiddag, met veel gezelligheid en nadien wat avontuur, maar zoals Victoria zei bij mijn thuiskomst, dat smeedt alléén maar beter de vriendschapsbanden...

Liefs
Marieke

29 opmerkingen:

  1. een schildersezel met een verhaal, dit vergeet je nooit meer!! gelukkig kregen jullie goede hulp en konden jullie je reis verder vervolgen om veilig thuis te komen! groot gelijk dat je die avond lekker bij de haard bleef, eigen haard is tenslotte goud waard!

    fijne ZONdag,
    lieve groet van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een bijzondere dag. Idd een schildersezel met een verhaal. Gelukkig is alles goed gekomen en kun je genieten van je mooie aankopen!

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een verhaal. Zal je niet snel vergeten. Fijne dag. Liefs Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is nog eens een POST,maar fijn dat je toch nog met leuke dingen bent thuis gekomen,je klokje vind ik werkelijk prachtig!!!
    Nog een fijne Zondag & groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Volgend jaar op 3 februari zeg je...weetje nog wel...zoveel sneeuw dat we vastzaten toen we bij Michelle zijn geweest...!!
    Jullie zaten dus echt in de zevende hemel maar erg leuke aankopen gedaan.
    Nu maar na genieten van de foto's als je bij de warme haard zit.
    Fijne zondag, Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goh...Marieke dat was nog eens een avontuur, hé hihihi...lachen hebben we wel gedaan!! en elke keer als we elkaar zien zal de uitspraak er wel zijn, er komt toch geen sneeuw...? zijn de wegen bij Michelle wel berijdbaar...? telkens als je naar de schildersezel kijkt komt dat avontuur weer boven!

    Gelukkig zijn jij en Viv weer veilig thuis geraakt, want daar zat ik toch wel mee in mijn hoofd....

    Bedankt voor jullie bezoek bij ons!
    Fijne zondag nog!
    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een toestanden zeg! Gelukkig is het allemaal goed afgelopen en ben je met prachtige spulletjes thuisgekomen! Paola ziet er weer prachtig uit!
    Fijne zondag en groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh help wat een avontuur! gelukkig met goede afloop! En je hebt er leuke spulletjes aan overgehouden! Fijne, rustige zondag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sneeuw is prachtig, maar op de weg een last! Gelukkig hadden jullie al wel geshopt voordat jullie vast kwamen te zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat was zeker een avontuur! Gelukkig zijn jullie 'bevrijd' en uiteindelijk veilig thuis gekomen. Nu heerlijk genieten van de spulletjes die je bij Michelle hebt gekocht. Mooi hoor!

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tjee wat een avontuur......gelukkig net een goede afloop...geniet van een heerlijke zondag....liefs Ria...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha, daar ben je weer. Ik miste je al een tijdje.
    Wat een spannend avontuur hebben jullie beleefd. Gelukkig met goede afloop.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hey marja

      Ik jullie ook hoor :-) maar zo druk op het werk, komt dan 's avonds thuis en dan lukt het niet meer om te bloggen, maar...wij zijn er terug...

      liefs
      marieke

      Verwijderen
  13. Wat een avontuur, zo heb je inderdaad weer inspiratie maar daar zat je niet op te wachten. Achteraf kan je er wel vlug mee lachen natuurlijk en gelukkig is alles zonder veel erg afgelopen:)
    Fijn dat je er weer bent,
    liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een sneeuwavontuur zeg...de sneeuw overviel ons ook..het was er ineens en alles was wit.
    Gelukkig ben je nu veilig thuis.
    Dat mooie klokje heeft mijn moeder naast haar bed staan, zo lief is die...

    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat was zeker een avontuur.
    Maar de reis is niet voor niets geweest,zie ik.
    Erg mooie spulletjes.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  16. OOOoohhh wat een avontuur, maar voor de rest kwam het goed?
    Je hebt er in ieder geval erg leuke dingen aan over gehouden, en nu kan je er waarschijnlijk best om lachen..

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een avontuur! Gelukkig heb je mooie spulletjes gevonden!

    Fijne week! Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een avontuur, maar nu alles achter de rug is kun je er vast om lachen ;) Mooie vondsten heb je gedaan bij Michelle.

    Fijne avond. Liefs, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dit was wel een reisje om niet te vergeten! Zowel om je prachtige spulletjes als jullie sneeuw avontuur!
    fijn week
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Nou dat is een heel avontuur en dat allemaal op een dag....Je hebt er wel leuke spulletjes aan over gehouden, dat klokje vind ik prachtig.....Je hebt er wel een leuk verhaal van gemaakt.....groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik kan het mij levendig voorstellen, ik was ook al eens bij Michelle en ik herken idd op de foto waar je vaststond ! Het zijn aarde wegen en daar sneeuw en vries op ;-) wooo dat komt niet goed he ! Allez het is wel goedgekomen gelukkig en nog een flinke buit mee gebracht ;-) dus alles ok ;-)) dat is nog eens avontuur he en daar hoef je zelfs niet voor naar het buitenland ...

    Lieve groetjes
    Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  22. dit was echt een trip die jullie niet gauw zullen vergeten.
    het is dan toch wel fijn dat jullie van die mooie spulletjes weer in konden slaan en een gezellige dagje bij michelle hebben gehad.
    groetjes van An

    BeantwoordenVerwijderen
  23. He gatver wat vervelend allemaal,gelukkig weer goed gekomen

    liefs Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hallo Marieke,je schilderezel is prachtig en,wat vervelend dat jullie auto vast kwam te zitten,gelukkig dat alles uiteindelijk weer helemaal goed gekomen is,.....XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Marieke,
    Jeetje wat een avontuur. Ga je een keer lekker op pad, krijg je dat. Lief dat er zoveel mensen wilden helpen, maar als het dan niet lukt is het maar wat geweldig dat deze hulpdienst er was. En nog een ware heer ook... super.
    Wel heel leuke stof voor een blogje, weer eens wat anders dan alleen maar mooie natuurfoto´s... zo kijk je toch eens van de andere kant naar de sneeuw...
    Vooral je klokje vind ik erg mooi!
    Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  26. You had quite a day! Hope you are warm and cozy indoors now. I love you new clock too.

    Carolyn

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een avontuur zeg maar je weet nu tenminste wat sneeuw is en waar Michelle woont haha!
    Goed en leuk idee om daar een blogpost van te maken!
    Ik heb Michelle toevallig net een mailtje gestuurd omdat ik haar blogpicto ineens miste op mijn blog zodat ik maar weinig gereageerd heb op haar posten.
    Als ik een nieuwe blogpost plaats dit weekend ga ik jouw picto ook maar eens snel erbij plaatsen anders komt het er niet van snel te reageren met zoveel volgers.
    Je schildersezel met verhaal is prachtig en dat kapje voor je popje zooooo schattig!
    Fijn winterweekend
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ook ik ben overvallen door de sneeuw afgelopen vrijdag ,en zat ook vast, een hele toestand,maar jij hebt in ieder geval wel heel leuke aankopen gedaan!!!,en waarschijnlijk kunnen jullie er nu om lachen ? Ik ga je volgen hoor! grtjs Manuela

    BeantwoordenVerwijderen