Pagina's

dinsdag 20 december 2011

prettige feesten !

En eindelijk na het sleuren met dozen van de zolder naar de woonkamer staat hij er ...onze kerstboom.  Ik ben 2 uren zoet geweest met het decoreren van de boom, heel even gebaald want bij het  plaatsen van de eerste lichtjesslinger bleek deze defect te zijn,gelukkig had ik onlangs in het bloemenwinkeltje om de hoek nog een lichtjesslinger bijgekocht.



  Dit jaar wordt het een "witte" kerstboom , de rode ballen bleven op zolder, of nee niet echt op zolder, ik neem enkelen  mee naar Zweden, want het gehuurd huisje heeft wel wat gezelligheid nodig.  Nog 1 dagje thuis en dan "here we come Sweden..."  .
Ik ben toch wel een beetje zenuwachtig, moet nog inpakken en ook Victoria heeft haar lijstje door gemaild met wat ze nog nodig heeft, nog boodschappen doen en vooral etenszakjes kopen voor onze 4 poezen.  Gelukkig krijgen ze dagelijks bezoek, de eerste dagen zal Anneke voor hen zorgen en daarna zorgt mijn zusje voor onze 4 deugnieten.


Ik moet jullie nog iets bekennen, zoals ik reeds eerder vertelde ben ik blij om Victoria terug te zien maar...ik hou niet van reizen.  Het gevoel om mijn gezellig nestje achter te laten en een sprong te nemen in het onbekende vind ik echt niet leuk.  Vooral de reis vind ik afschuwelijk, urenlang in de wagen of vliegtuig, files of ongelukken....Eenmaal op de plaats van bestemming gaat het weer beter, maar heb ik toch enkele dagen nodig om er mij goed bij te voelen.  Ik ben een huismus...ik hou van mijn tuin, huis, katten en van mijn alledaagse bezigheden, zoals koken, knutselen, piano spelen...
Sommige "reisduiven" onder jullie zullen dit waarschijnlijk niet echt begrijpen, want de meeste mensen hunkeren naar reizen en verre horizonten te verkennen en ik... ik ben heel gelukkig in mijn vertrouwde omgeving... raar meisje...



Het leuke aan reizen is nadien...dan kan je de prachtige foto's laten bewonderen door je blogvriendinnen, dus beloofd, als ik terug ben uit Zweden kan je op deze blog het nieuws volgen van "Marieke in Zweden".



Lieve blogvriendinnen ik wens jullie een prachtige kerst (hopelijk een witte kerst), met veel liefde en vreugde, denkt ook even aan degene die het minder goed hebben dan wij, laat je verrassen met leuke cadeautjes en geniet van elk mooi moment...

Liefs
Marieke

24 opmerkingen:

  1. nou je boom is prachtig geworden en ikke begrijp je helemaal ben net zo thuis is het heerlijk lekker veilig en gezellig ,als ik weg gaat voel ik me net zo en na 1 dag bericht het al weer te kriebelen ....wens je ondanks dat een hele fijne dagen daar en maak maar veel plezier met je dochter enne die foto's daar wachten we met smart op ...dikke knuffel en een gezond 2012 ...lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat snap ik hoor. Wij blijven lekker thuis. Bij de open haard en kaarslicht.

    Maar jij gaat niet zomaar op vakantie? Jij gaat naar je dochter. Denk daar maar aan onderweg.

    Behouden reis en hele fijne dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je boom is echt prachtig .En ook ik begrijp je want ik heb een hekel aan reizen en ben het liefst thuis.Maar ja voor je meisje ''moet'' je wat over hebben he,en het word zeker heel er fijn .Geniet ervan .Heel mooie dagen wens ik jullie samen
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je boom is een lust voor het oog!
    Ik wens je heel fijne dagen met Victoria, maar ik begrijp best dat je tegen de reis opziet. Ik ben net zo'n huismus als jij.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je boom ziet er mooi uit! Ik wens jou ook hele mooie dagen en voor 2012 alle goeds! Geniet!!
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo, prachtige kerstboom en een hele fijne vakantie, een behouden reis en dat je heel veel plezier in Zweden beleven mag. Ook ik heb een hekel aan reizen en ik zou heel graag eens naar Zweden, Noorwegen of Denemarken gaan maar dan moet ik reizen.......het is misschien belachelijk maar ik begrijp je volkomen....Fijne feestdagen en een gelukkig en gezond 2012..groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dan ben ik ook een raar meisje hihi.....ik ben precies zo Marieke, het liefste thuis in mijn eigen vertrouwde omgeving, maar ik lees dat ik gelukkig niet de enigste ben.
    Wat een prachtige boom heb je.
    Ik wens je hele fijne Kerstdagen en vakantie toe.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een prachtige boom,Marieke.

    En iedereen is,zoals die is.
    Ook jij.
    Als je niet van reizen houdt en het liefst lekker thuis bent,is dat echt niet erg.
    Maar je dochter gaan zien,dan wordt het natuurlijk even anders.
    Dus heel knap,dat je voor haar huis en haard verlaat,om eindelijk te kunnen gaan zien,hoe haar leven er uitziet daar in Zweden.
    En ik ben heel benieuwd naar je reisverhaal met foto's.

    Ik wens je een hele fijne tijd daar.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige boom....grappig hoe iedereen hier opbiecht liever thuis te zijn.....
    Nu ik hoor dan ook bij dit selecte groepje....
    Ben ook het liefste thuis.....echt........
    Maar ga toch maar lekker genieten.......het is ook zo'n ervaring weer...en erna geniet je weer extra extra van het thuis zijn.
    Fijne liefdevolle dagen.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je boom is echt prachtig. Mooie ballen mooie kleur. En dan heerlijk naar je dochter....wens je daar ontzettend veel plezier en ja hoor er zijn meer mensen die niet van reizen houden. Ik ben het liefst thuis in m'n vertrouwde omgeving maar manlief gaat het liefst elk half jaar weg. Nu dus over een paar dagen naar de sneeuw maar zo blij als ik weer thuis ben....tis wat he.
    Ik wens je heerlijke gezellige feestdagen.
    Lieve groetjes, Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Marieke, geniet van het weerzien met je dochter, ik wens je hele mooie dagen en de reis meis, tja gewoon overgeven aan wat er gebeurd, je kunt niet alles in de hand hebben, dus loslaten en laten gebeuren.

    Heel veel plezier in Zweden en ik kijk uit naar je verhalen en foto's

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Marieke, zo geweldig even naar je dochter in Zweden! Het afscheid van je vertrouwde huisje en de reis zijn dan wel even moeilijk. Maar het weerzien met je dochter maakt het vast weer helemaal goed. En dan heerlijk genieten van elkaar en van Zweden.
    Ben benieuwd naar de foto's!
    Fijne reis, fijne dagen en alle goeds!!

    Lieve groet,
    Harriëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Sfeervol! Een hele reis naar Zweden, maar daar krijg je natuurlijk ook heel veel voor terug... Fijne dagen en tot in 2012.

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. We zijn met een heleboel rare meisjes bij elkaar, want hier nog zo'n huismus...afgelopen zomer zelfs niet op vakantie geweest ;-)
    Marieke, een hele goeie reis naar Zweden en een fijn weerzien met je dochter!!
    Je boom is overigens beeldschoon.
    Groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi boom !! geniet van een heerlijke tijd in Zweden meis !!......liefs van mij....xxx...

    x
    xxx
    xxxxx
    xxxxxxx
    xxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxxxx
    ||
    ||



    Fijne Kerstdagen,
    Merry Christmas,
    Glaedelig Jul,
    Merry Christmas,
    Joyeux Noel,
    God Jul,

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Voor jullie ook hele fijne feestdagen! en geniet van alles daar, even door de zure appel heen bijten, wat het reizen betreft!

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo Marieke,
    Ik gun je een trip zonder mankementen en die zo vlug zal gaan, dat je geen tijd hebt om je zorgen te maken. Maar ja, je moet er even door natuurlijk. In ieder geval hoop ik dat je een ontzettend leuke tijd zult hebben, natuurlijk gaat dat lukken want je ziet Victoria weer, na zo lang.
    Fijne kerstdagen dus daar in Zweden, geniet er van...
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat een prachtige boom Marieke.
    ik lees dat je naar zweden gaat naar je dochter.
    en wat ik lees is herkenbaar hoor.
    niet iedereen vind het fijn zijn vertrouwde nestje te verlaten.
    maar ik hoop dat je een hele fijne tijd zal hebben , en geniet van de schitterende natuur, want zweden is echt prachtig.
    en fijn om bij je dochter te zijn.
    kom goed terug en we zijn benieuwd naar je foto,s.
    liefs An

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je boom ziet er prachtig uit! En heel erg herkenbaar je 'verhaal'.. probeer wel te genieten hoor! maar dat komt vast wel! Heel veel plezier in ieder geval! Goede reis en tot gauw weer hoor! Veel liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Marieke,
    Je kerstboom is prachtig geworden. Ene...ik begrijp je helemaal. Ik vind het wel leuk om op vakantie te gaan, maar ben toch ook wel heel graag thuis!
    Hopelijk geniet je wel. Veel plezier en fijne feestdagen....
    Groetjes José

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Je boom is een plaatje !!!!
    Ik wens je een hele fijne vakantie samen met je dochter Victoria...een mooie naam trouwens.
    Je foto's zien wij vast nog wel verschijnen toch ?..
    Ik wens je fijne feestdagen en een gelukkig en gezond 2012..
    Lieve groet.....Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Een hele fijne kerst in Zweden, genieten hè!
    Mooi, de kerstboom.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Veel plezier in zweden, en geniet er lekker van! liefs coby

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wauw naar Zweden lijkt me prachtig!Maar ik heb ook van die gekke kriebels hoor.Ik moet echt op weg zijn naar de vakantiebestemming om te ontspannen maar voor die tijd en vlak voor vertrek wil ik soms niet weg!Met KERST ben ik nog nooit in het buitenland geweest maar zou het moeten dan zou ik ook voor een scandinavisch land gaan!Ik wens je hele gezellige KERSTdagen en heel veel plezier!
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen