Pagina's

woensdag 7 december 2011

bloempje op woensdag-laatste rozen


Dame Winter is in het land, je voelt haar koude adem langs je wangen schuren, haar tranen veranderen in witte sneeuwvlokjes en zelfs die andere grote dame de Zon moet wijken voor de grillen van deze dame Winter.  Soms vervloeken wij haar en dan weer staan wij in bewondering hoe zij onze wereld omtovert tot een  sprookjesachtig schildersdoek.  De natuur bedient haar op haar wenken, bomen verliezen hun bladeren, sommige dieren beginnen aan hun winterslaap, en de bloempjes verliezen hun pracht aan kleur en vallen heel langzaam in een lange diepe slaap.
Verleden weekend heb ik de laatste roosjes geknipt, mijn lievelingsbloemen wat ben ik fier op jullie.  Van mei tot december zorgen jullie voor zoveel kleuren en geuren in mijn tuintje.


Ik verzorg jullie met veel liefde en jullie geven mij zoveel mooie momenten terug. Buiten waren jullie de "sterren" van mijn tuin, in huis geven jullie dat ietsje meer aan het interieur en in mijn bloemstukjes krijgen jullie de bewonderende blikken van mijn vriendinnen over jullie heen met de nodige kreetjes van "woaw, mooi, welk soort, ik wil die ook.."





Voor een laatste maal pronken jullie nog eens in de woonkamer want straks wordt jullie plaats ingenomen door een grote groene kerstboom met witte ballen en slingers...en dan is het Kerstmis.

Liefs
marieke

26 opmerkingen:

  1. Hieruit blijkt echt jou grote liefde voor de roos!
    wat heb je dit mooi beschreven.
    Ze zijn ook zo mooi!!
    Fijne avond
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zijn prachtig mooie foto's ....geniet er lekker van lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Romantisch omschreven Marieke. Mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je een mooie nieuwe header!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik geniet mee van je laatste rozen dit jaar...
    lieve groet, Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb jij genoten van de laatste rozen, geweldig hebben ze het gedaan en wij genieten nu weer mee.

    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat mooi Marieke! de kleuren van de laatste roos vind ik werkelijk betoverend mooi en zie ik op de 1e foto een afbeelding van Mucha?

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi rozen Marieke!!! prachtig....liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige ode aan de roos! Ze hebben inderdaad heel lang plezier gegeven. Het is bijna kerst, maar voor je het weet staan ze weer in bloei! Geniet nog even van van de schoonheid, die je in huis hebt gehaald. Dat doe ik nog even van je mooie beelden!

    Fijne avond,
    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig verhaal met hele mooie foto's en wat een juweeltjes van rozen...groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dear Marieke,such a lovely post.Iam like you, roses are just more than beautiful.I cherish mine and cant wait til Spring when they return again.


    Blessings!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja,de roos is een dappere bloem,die zo ongeveer het langste blijft bloeien.
    En je hebt het heel mooi beschreven.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie ode aan de roos..
    Geweldig toch hé dat deze prachtige bloem bloeit van ergens in mei tot in decebber als je geluk hebt.
    We hebben het 1 keer mee mogen maken dat er met kert nog een mooie volle rozenknop voor het raam stond te pronken...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig zijn je rozen en wat omschrijf je het mooi. Je zou er bijna een beetje sip van worden om tijdelijk afscheid te moeten nemen van de roos. Gelukkig komen ze over een tijdje terug!

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig je rozen en zo'n mooi verhaal erbij.
    groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat heb je mooi geschreven en de rozen zijn schitterend!

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. mooi hoor, gelukkig komen de rozen snel weer terug, voor je het weet is het voorjaar!
    liefs coby

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat heb je dit weer prachtig beschreven Marieke !!!En een geweldige ode aan de ROOS !!!!
    Hele mooie foto's...een lieve groet.....elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je foto's worden mooier en mooier! Bravo la mama!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi je nieuwe header!!
    Geweldige rozen en mooi het verhaal erbij.....
    Een heel fijn weekend!

    Lieve groet van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooie oede aan de roos. Ze hebben eht naar de zin bij jou dat ze zo lang bloeien! Ik ben ook zo gek op rozen!

    groetjes Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtige ode aan de roos!
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Goodmorning dear Marieke!Wishing you and your family a beautiful and Blessed Christmas.See you after the holidays.Lieve, groet

    BeantwoordenVerwijderen