Pagina's

zaterdag 19 november 2011

update interieur...

Na weken wachten op de stof, is het eindelijk zo ver, de stoelen hebben hun nieuw kleedje gekregen, vroeger waren zij donkerbruin en tijdens de zomervakantie heb ik ze wit geschilderd.  Zij hadden toen een donkerbruin velours kleedje aan en nu hebben ze een frisse bloempjesstof.  Op het geheel maakt dit al een hele verandering...



Verleden zondag is mijn collega langsgeweest en hebben wij samen (is leuker dan alléén en zij is een stuk handiger in dit soort dingen), gewerkt aan die mooie gordijn, die ik enkele maanden geleden had gekocht, maar nog wel moest aangepast worden.  En het resultaat mag er best zijn...Bedankt Frieda!!!

 En toen...had ik de smaak te pakken en veranderde maar verder, en de woonkamer kreeg haar winterkleedje...



Ondertussen ook nog een leuke kader gevonden bij Troc, deze kreeg onmiddellijk een plaatsje in het interieur...zie hem hier pronken...

Decoreren, veranderen, aanpassen het is een stukje van mijn leven geworden, ik heb hierdoor leren observeren, geleerd wat een kleur kan teweeg brengen, combineren en nog elke dag leer ik bij via de blogs, maandblaadjes zoals Ariadne at Home.  Het is niet altijd even gemakkelijk want het is niet meteen geslaagd, maar dan begin je terug opnieuw en de uitdaging is groot.

In avondschool heb ik een jaartje interieur gestudeerd, daar dit vooral technisch en professioneel werd bekeken, met het maken van grondplannen, maquettes...ben ik ermee gestopt.  Victoria is wel een stapje verder geraakt en met een beetje geluk heeft zij volgend jaar haar diploma van interieurvormgever.  Dit is prachtig voor een jong iemand, die nog voor haar beroepskeuze staat, maar voor mij was het louter interesse en bekeek ik het meer als een hobby.

Het zoeken naar leuke mooi dingen die mijn interieur verfraaien maakt mij gelukkig, en dat is toch het belangrijkste, je goed voelen bij wat je doet....


Liefs
Marieke

29 opmerkingen:

  1. Het is toch fijn als je zo van je huis je thuis kan maken? Mooi is die bekleding van de stoelen.

    Fijn weekend, Marieke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is het lekker licht geworden.
    Heerlijk veranderen, uitproberen etc. zoals jij het omschrijft.
    Wat leuk dat je interieur gestudeerd hebt en Victoria hierin af gaat studeren.
    Het is zeker het belangrijkste om je goed te voelen bij wat je doet!
    Een heel fijn weekend!!

    Lieve groet van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie metamorfose Marieke en een mooie sfeerhoekjes. Ik geniet ook altijd van al die inspiratie uit de bladen en van de blogs. Maar het mooiste is om daar je eigen draai aan te geven en van je huis een warm thuis te maken.
    Fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een hele metamorfose maar,hij is geweldig geworden,toppie,...fijn weekend,x.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is prachtig geworden. Zo heerlijk zonnig en sfeervol.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou dat heb je toch wel even prachtig gemaakt zeg wat een verschil en de stof is echt prachtig, heel leuk gedekoreerd......groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je stoelen zijn prachtig geworden...een hele verandering zeg! Ik vind het ook zo leuk om zo nu en dan eens te veranderen! Heb je weer een heel nieuw huis he! Geniet van de metamorfose!
    Fijn weekend en groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het ziet er fris uit hoor, wat een verschil!
    Het kasje in de hoek staat ook zo gezellig.
    Je kan er dan zo lekker van genieten...

    Fijn weekend, Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat fijn dat je hier zoveel plezier aan beleeft.
    Ook helemaal mijn ding....kan er uren zoet mee zijn.
    Ziet er prachtig uit!!!
    Fijn weekend,
    Trudie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. dat is echt een hele verandering Marieke, heel erg leuk! wat zul je hiervan genieten, heerlijk hoor.
    en wat een leuke studie doet Victoria! superleuk dat mijn fotokaart in Zweden op de muur prijkt!!
    leuk dat je meedoet met mijn give away!

    fijn weekend,
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mooi gelukt hoor! wat zijn die stoeltjes veranderd zeg, je gordijnen zijn ook echt schattig.

    fijn weekeind groetjes coby

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is heel mooi geworden hoor, de stoelen, chapeau hoor, als je dat kunt, geweldig.
    Je smaak voor interieur is wel te zien hoor, mooi dat je er zo lekker van kunt genieten.

    Fijn weekend en lieve groet,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Marieke,
    Ik zie dat je toch bent gegaan voor de donkere stof. Het is echt prachtig geworden zeg...
    Heel mooi eethoek heb je zo. En je gordijnen zijn ook supermooi.
    Ik wens je een heel fijn weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Marieke,

    Dat is absoluut waar...je goed voelen bij de dingen die je doet! En je hebt hele leuke dingen met je woning gedaan....ik vind de stof van de stoeltjes echt beeldig! En de rest van de foto`s zien er zeer sfeervol uit.
    Lekker blijven fròbelen!

    lieve groetjes,

    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie stof heb je gebruikt voor je stoelen. En in het wit zijn ze werkelijk prachtig. Heerlijk zo veranderen in je huis.
    Fijn weekend en groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Meid wat zijn je stoelen mooi geworden !!...mijn complimenten hoor....fijn weekend....liefs van mij...........♥.. ♥... ♥....

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig zijn de stoelen geworden en ook je andere veranderingen zoals de gordijnen en de lijst. Geniet ervan!

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je stoelen zijn schitterend geworden! en de gordijnen zijn mooi! Leuk dat je er hulp bij kreeg van een vriendin!

    Fijn weekend
    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hi Marieke!Everything is lovely.I adore the chairs,they are so pretty.Have a lovely weekend.


    Blessings, Lieve

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat zijn de stoelen prachtig geworden,Marieke.
    En ook de lijst en je gordijnen zijn erg mooi.
    Leuk ook,dat je het decoreren zo fijn vindt om te doen.Het is inderdaad duidelijk te zien n.l. dat je er plezier in hebt.

    Nog een fijne zondag
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  21. die stoelen hebben een 2de leven, ze zijn prachtig. lekker hoe alles zo opknapt! fijne zondag nog! groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ja ...Het is inderdaad heerlijk om te veranderen en iets nieuws uit te proberen...Maar het is je goed gelukt en het is heel mooi geworden Marieke !!!ik vind het een stuk lichter geworden....en super lief van je vriendin om een handje te helpen.....
    Lieve groet....Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wow Marieke.... wat een metamorfose. Wat knap je daar van op hè? Het ziet er prachtig uit.

    Lieve groet
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wat een prachtige metamorfose.
    de stoelen zijn geweldig en je hebt het allemaal gezellig ingericht en heel smaakvol

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hi Marieke, thanks for visiting always nice seeing you my friend.Blessings,Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Je mag jezelf een schouderklopje geven hoor!

    de stoelen zijn heel mooi geworden en het ziet er fris en gezellig uit.

    fijne dag!

    Haikey

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Marieke,
    Leuk dat je een reactie op mijn blog hebt gegeven.
    je hebt een gezellige woonkamer gekregen met je nieuwe stoelen en gezellige woonspulletjes.Voor iemand die gestopt is met een interieurcursus heb je toch aardig gescoord hoor!Het ziet er goed uit.
    Fijn dat je nu van die leuke cursussen hebt als ik jonger was geweest had ik dat ook graag gewild maar zo'n 30 jaar geleden had je dat niet,tenminste niet in nederland.
    Groetjes anita en fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wow, wat mooi zeg!! Dank je wel voor je stem en je stukje op je blog!!! liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  29. @marieke verry nice! Ik vind de eetkamerstoelen wel mooi@!

    BeantwoordenVerwijderen