Pagina's

zondag 2 oktober 2011

off white of pebble

off white

pebble
Halleluia...mijn stoelen zijn afgeschuurd, geschilderd en een patina laag maakte het werkje af.
Alhoewel...nu nog de herbekleding kiezen voor deze witte stoelen.  Zoals ik jullie reeds eerder vertelde ging mijn keuze uit naar het belgische merk Pimlico, in eerste instantie werd het de witte stof met rode bloemen (off white).  Maar op een beurs zag ik ook de andere stoffen van Pimlico en vond ik de "pebble" ook wel leuk.

De pebble heeft als voordeel dat de achtergrond donkerder is en dan weer beter bestand is tegen vuile kattepootjes,  plakkerige kinderhandjes of een spaghetti saus die per toeval op de stoel terecht komt in plaats van op tafel -  ben wat aan doemdenken, maar ja donkere kleuren kunnen nu éénmaal veel meer vlekken verdragen dan witte stoffen.  Manlief koos sowieso voor de donkere, voor hem is er al genoeg wit in de woonkamer, dus leuk contrast.

En ik...vind ze allebei wel mooi, maar ik ben nu éénmaal gek van wit en ik vind deze witte stof prachtig, minder bestand tegen vuil maar wel prachtig.

Daar jullie toch allemaal een beetje vriendinnen van mij zijn, mijn "lieve blogvriendinnen", roep ik jullie hulp in ...wat wordt het...laat jullie stemmen eens horen meisjes...wat wordt het off white of pebble???

Liefs
marieke

22 opmerkingen:

  1. wow en wow, wat een prachtige stof en ja die pebble is wel nodig anders zijn deze lichte stoffen zo vuil.
    dus je hebt ook patina gebruikt.
    heb je die in de doe het zelfzaak gehaald of een hobby zaak?
    maar wat zullen ze mooi worden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik weet niet hoeveel stoelen je hebt,maar alle 2 de stoffen gebruiken kan natuurlijk ook!
    Dat zie je tegenwoordig heel vaak,verschillende stoelen aan tafel.
    prachtige stoffen trouwens!!
    groetjes gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hello Marieke.They are both beautiful.I should say pebble but Im going to say off white,lol.Enjoyment is the best part of it all.

    Have a beautiful new week ahead my friend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou de donkere gebruiken!

    En misschien kun je van de andere een paar romatische kussens maken?? Met zo'n gerimpelde strook erom heen.

    Fijne week.

    Groetjes Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige stoffen. Maar de pebble spreekt meer. Het ideetje van Thea voor de kussens is ook ontzettend leuk.
    Fijne week en succes met je beslissing.
    groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een mooie stoffen! maar ik zou ook kiezen voor de pebble.. die is ook wat rustiger waardoor het minder snel verveelt.
    en dan in combinatie met de tip van Thea!
    dit gaat supermooi worden, veel succes!

    fijne week,
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Marieke,
    Mijn stem gaat ook naar de Pebble... Mooier contrast met het wit van de stoelen en wat meer kinderhand-bestendig en zo... Ze zijn allebei erg mooi dus ik zou zeggen luiter naar Thea...
    Ben heel benieuwd naar het eindresultaat.
    Ik wens je een heel fijne dag,
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Pebble is praktischer en de tips voor kussens zijn ook super. Het wordt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige stoffen zeg! Ik zou kiezen voor pebble! Deze stof is wat rustiger. Succes met je stoelen...laat je zien hoe ze zijn geworden?
    Groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja hoor! ik kies ook voor de pebble. En het idee van Thea vond ik erg leuk! Maak me die witte leuke kussentjes voor in de stoel!
    Succes met kiezen.

    Groetjes
    San

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik zou ook voor pebble gaan ook rustiger......succes ermee....spannend....ben benieuwd wat het gaat worden...liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het wordt wat eentonig: maar ik zou ook voor de pebble gaan. Ik ben altijd erg praktisch ingesteld dus met het ook op vlekken is die stof ideaal èn ook nog eens prachtig. Win-win dus!

    Lieve groetjes,
    Wanda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. We kiezen volgens mij allemaal voor de pebble. Ik vind de combinatie grijze stof/witte stoelen gewoon heel mooi.
    Succes :-)
    Lieve groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mijn keuze.....Ik zou voor de pebble gaan. Ik vind hem wat warmer van kleur.
    Succes er mee Marieke.....Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.
    lieve greot Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Durf het bijna niet te zeggen maar....ik kies ook voor pebble.
    Wit/grijs...gecombineerd met bloemen....prachtig.
    Ben wel benieuwd wat het uit eindelijk gaat worden.
    Groetjes, Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ook ik ben het met jouw/uw man en de meeste volgers eens. Pebble dus. Maar wie zijn wij? Het is jouw/uw huis en het zijn jouw/uw stoelen.

    Als Nederbelg vergeten wij wel eens dat wanneer wij jij of jou zeggen, de Belg altijd u gebruikt. Overigens wel zo correct.

    Groetjes uit het Antwerpse.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat zijn je stoelen mooi geworden en wat een werk heb je daaraan gehad Marieke.
    De stoffen zijn allebei prachtig, maar de Pebble springt er voor mij bovenuit en niet alleen omdat het minder kwetsbaar is, maar omdat ik dit echt een prachtige stof vind.
    Succes met je keuze.
    En ik ben zo benieuwd hoe het eindresultaat wordt.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ga je nu stemmen tellen Marieke, ik kies ook voor Pebble ook al vind ik ze allebei prachtig, maar de donkere springt er echt heel mooi uit.

    Laat ons niet in spanning en snel weten of zien hoe het eruit gaat zien.

    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig je stofjes beiden zijn leuk hoor maar ik ga ook voor de donkere veel mooier en zeker ook veel praktischer.
    Ben benieuwd hoe het er uit komt te zien.
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik ga ook voor pebble.....steekt zo mooi af bij het wit van de stoelen.....
    Ben benieuwd
    Fijne week
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mijn keus is geen verrassing, wat zijn we een eensgezind in deze!
    Ja, de pebble.....
    Ben heel benieuwd naar het eindresultaat!

    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Nou, je hebt de juiste keuze gemaakt, ik wilde hetzelfde zeggen, hihi. We zien uit naar de foto's!
    lieve groetjes,
    Karin Joan (ook namens Claire)
    www.24Homes.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen