Pagina's

zondag 9 oktober 2011

mag er nog een kransje bij...


Vandaag was het mijn" blog kijkdag", dan neem ik de tijd om een bezoekje te brengen bij de andere blogvriendinnen.  Het viel mij meteen op dat er prachtige kransen op vele blogs te bewonderen waren.  Zie ook eens bij  http://bizzyathome.blogspot.com/.
Daar ikzelf gek ben van kransen, heb ik vandaag ook nog eentje bijgemaakt.  Deze keer een vrij klassieke krans met rozen, deze zijn de enige aangekochte bloemen, de resterende bloemen zoals  hortensia, sedum en rozenbottels komen nog uit de tuin.


Vandaag was het spijtig genoeg niet mogelijk om buiten te werken, zoals in mijn vorig bericht van woensdag, maar door het slechte weer waren wij genoodzaakt  dit werkje af te maken binnenshuis. Gelukkig,  sinds enkele jaartjes  heb ik een piepklein eigen ateliertje, waar ik knutsel, schilder en bloemstukken kan maken.  Een eigen knutselhoekje, ... een aanrader voor iedereen!


Ik werk graag in groepjes bij het bloemschikken, de rozen wissel ik af, met eerst een groepje van 2 en daarna een groepje van 3 rozen, de resterende bloemen herhalen zich terug in groepjes


Et voilà... kransje is af en vrouwtje is er best tevreden over. De krans verhuist naar de koelere logeerkamer, waar wij ook op dit moment nog aan het werken zijn (dit wordt de nieuwe kamer voor Victoria, verrassing...). Met de resterende bloemen, veel waren het niet meer, nog even een bloemstukje gemaakt met deze kaarshouder. Later verhuizen beide naar de woonkamer.

Bij het lezen van jullie berichtjes, viel het mij op hoeveel van mijn blogvriendinnen op dit moment pijn, verdriet en  ellende meemaken.  Bij het maken van deze krans had ik jullie verhalen in mijn hoofd en dus is deze krans een beetje voor jullie...Voor allen veel moed, en sterkte gewenst en vergeet niet ...de kracht van positief denken kan wonderen verrichten...zoals mijn bobonneke zei "na regen komt zonneschijn"!

Liefs
marieke




31 opmerkingen:

  1. Mooi Marieke je krans. Leuk dat je laat zien hoe je die gemaakt hebt. Met die kaars in het midden is het helemaal af.
    Ik ga ook maar even bij Renny kijken!

    Lieve groet
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi........prachtig en zo lief de gedachten die je erbij hebt.....liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is je krans mooi geworden en ook je bloemstukje.Ik heb helaas in dit kleine huis geen eigen plek meer om te rommelen en dat mis ik best een beetje .Maar ja dat is nu eenmaal zo ,dat wist ik toen we hier gingen wonen.Wat een lieve gedachte bij deze krans.
    Lieve groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lovely thoughts Marieke.So very true,always keep a positive mindset and then things dont seem to bad.

    Have a beautiful new week ahead.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is dus niet alleen een mooie krans,Marieke.
    Maar ook een lieve krans.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige krans Marieke !!
    ik houd wel van klassiek, dus het is een krans naar mijn hart :-)
    wat een super geweldige stof trouwens in jouw vorige post, dat gaat vast erg mooi worden !!
    Lieve groet en een fijne dag gewenst
    Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind je krans prachtig Marieke en de gedachte er achter nog veel mooier!!
    Groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hoi wat een mooi krans heb je gemaakt een leuk dat je even bij langs kwam een ook nog een heel lief gebaar liefs rommy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hij is erg mooi. Dank voor je lieve wensen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Erg mooie krans. Vooral die hortensia ertussen. Misschien wil je ook volger worden van mijn blog?
    www.lielieshome.blogspot.com

    Fijne week.

    Groetjes,
    Lizet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oja.....Wat een mooie bijdrage is dit. En ook zo heerlijk dat je uitlegd hoe je het maakt...een krans maken is echt niet zo gemakkelijk als het lijkt.

    Heel sfeervol met zòn windelicht en kaars erin,wat een mooi tafelstuk.

    lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. mooie krans!! en wat lief dat je dacht aan allen die het op dit moment moeilijk hebben..
    wat een leuke verrassing voor Victoria straks!!
    hoe gaat het met haar? en voel jij al wat meer rust?

    ik wens je een fijne week,
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig...zo mooi....zo lief...ik geniet ervan.
    Groetjes en liefs, Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik geniet van deze prachtige foto,s en krans die je gemaakt hebt.
    fijne week nog

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige krans heb je er van gemaakt zeg ... leuk al die mooie kransen die langs komen .... deze is er 1 met een betekenis en maakt hem nog mooier ...lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat lief van je Marieke dat je even aan een ieder denkt die het even heel moeilijk heeft...Je krans vind ik super mooi...vooral jekleur gebruik...echt een lief krans is het geworden.De bloemstuk op die kaarsen staander vind ik ook heel mooi.
    Lieve groet Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  17. prachtig, prachtig!!! en dat bijna allemaal uit de tuin. groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooie krans! Leuk ook om het 'proces'te zien!
    En lief dat je 'm opdraagt aan anderen die het moeilijk hebben!
    Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ´Ach Marieke, de rozen zullen bloeien...´ Daar doet dit stukje me aan denken. Nu zul je denken dat ik stokoud moet zijn om me dat te herinneren, maar dat valt ook wel weer mee... het schoot me zomaar in gedachten. Zo mooi en lief van je dat je dit een beetje voor diegenen hebt gemaakt die het moeilijk hebben... Vandaar.
    Ik vind het heel lief!
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zo mooi gemaakt jou krans en wat een lieve gedachten hierbij!

    Lieve groet Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lief je idee bij het maken van de krans, ja er is veel verdriet, goed dat je er bij stil staat.
    Je krans is mooi, Victoria krijgt dus een andere kamer, oei spannend hoor..is alles goed met haar??

    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Een hele mooie krans. Ja, soms kunnen dingen je bezig houden uit blogland hè. Terwijl je ze niet eens kent, apart eigenlijk.
    Leuk dat je meedoet met de collage!
    Groetjes, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoii, het blijft leuk om te doen he kransen maken.

    fijne avond nog
    liefs Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dat kun jij goed zeg kransen en bloemstukjes maken dat doe ik je niet na maar ik geniet er wel van prachtig!
    Fijn dat je een eigen plekje hebt om te frutselen.
    Lief dat je ook aan anderen denkt hoor!
    Fijne avond,
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Alweer zo'n mooie krans, wat zal het er gezellig uit zien bij jullie. Helemaal klaar voor de wat langere avonden. Groetjes Dicky

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Een mooie bijdrage aan de challenge van Renny. De krans vind ik goed gelukt, de gedachte achter deze krans vind ik erg lief.

    Fijne dag. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een prachtige bijdrage lever je hier zeg, je krans is suuuuuuuuuuuupermooi!
    Ik had deze post helemaal gemist, te druk met klussen vrees ik:)
    Het windlicht vind ik er ook zo mooi instaan.
    Je vroeg of de bordeaux hortensia indroogt, die doet dat perfect, het is de meest gemakkelijke volgens mij om in te drogen, ik heb hem gewoon afgeknipt, droog binnengezet en hij is supermooi 'krakerig' geworden :)
    Fijne woensdag nog van Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Zie ik daar mijn galakleed als decoratie stuk ? :-)
    Vicky

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi Marieke, je vroeg me achter de naam van de hortensia maar die weet ik helaas zelf niet, de struik stond er toen wij hier kwamen wonen.Ik had een beetje gezocht op het internet maar er zijn zoveel variëteiten dat ik daar ook niet wijzer uit werd, jammer.
    fijne donderdag van Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Prachtig en dat met zo'n lieve gedachte gemaakt!
    Een heel fijn weekend.....

    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Prachtig, Marieke! What a wonderful piece. Love it!! Have a nice weekend! Lieve groetjes, Viola

    http://shabbychicinspired.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen