Pagina's

zondag 30 oktober 2011

hé, neem mij mee...


Verleden week zaterdag nog een bezoekje gebracht aan de plaatselijke kringloopwinkel.  Had hier thuis enkele afgedankte spulletjes, dus" even" langsgaan bij de kringloopwinkel.  Maar dat even, wordt al vlug een uur, ik plaats mijn oude spulletjes op de toonbank en haast mij verder de winkel in.  En meestal eindigt deze zoektocht met gevonden niet al te dure schatten,  net zoals hierboven het prachtig gehaakt tafelkleed.


Zij lag daar stil vergeeld in een plastieken bak, samen met nog andere gehaakte spulletjes, haar vroegere eigenares was er niet meer of wou haar niet meer.  Haar glorietijd leek voorbij, daar ik zwerfkatten binnen in huis neem en in alles probeer ik het mooie te zien, nam ik ook haar mee naar huis, en na een soppig wasbeurtje, kwam zij eruit als...nieuw en herboren.
A star was born... En dit alles voor 1 euro...

Ook deze prachtig lampetkan, verstopte zich in een oude kast.  Mijn nieuwsgierigheid werd deze keer beloond, en bij het openen van de kast, wist ik het , deze mag mij vergezellen naar huis, want ik was er meteen weg  van.  Zij riep net als uit een bekende reclameslogan "neem me mee, ja ikke neem mij, toe aub...."  Ik kon haar lokroep niet weerstaan en kocht ze voor 4 euro. Ik plaatste haar naast mij in de auto, en soms keek ik zo opzij naar haar, en ik wist het gewoon...deze bleef bij mij...voor heel lang.

Thuisgekomen fluisterde ik haar toe, dat ik nog een verrassing voor haar had, en knipte vlug enkele rozenbottels uit de tuin, en ze glunderde...en ik ook ...

Liefs
Marieke

31 opmerkingen:

  1. Wat een mooie vondsten.....
    Groetjes José

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wowwww die kan is mooi !!! fijne week hoor !! liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Marieke,

    Wat leuk he, als je zo iets moois tegenkomet in de Kringloopwinkel.
    Het kleed is prachtig en de vaas gewoon schitterend.
    Ik was gisteren ook nog even in de Kringloopwinkel en heb een grote witte vaas en een verzilverde blaker gekocht.

    Veel plezie ermee en een fijne week!

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Marieke,such beautiful things.So sweet the vase is,the tablecloth oh I just love I have a few here as well.We dont have many thrift stores here.I read lots of you go to them,I think I must move,lol.

    Blessings for a happy new week!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat zijn nog eens heel mooie vondsten .Die kan is echt super leuk.
    Lieve groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je geboft,zeg.
    Dat gehaakte tafelkleed ziet er prachtig uit en de lampetkan is ook al zo mooi.
    En ook bijzonder,want ze heeft er voor gezorgd,dat ze nu bij jou woont.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een hele mooie vondsten Marieke!!!
    geniet ervan

    liefs Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De kan is prachtig Marieke en het gehaakte kleed lijkt wel gemaakt voor jouw tafel!!
    Groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hay Marieke,

    Tjeetje hoe romantisch is dit gehaakte tafelkleed...super!
    En de kan is zo mooi van kleur..
    Heerlijk zijn deze vondsten voor weinig geld.
    En hoe blij een mesn hier dan neit van wordt..

    Wil je een heerlijke week wensen,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goed bezig mamaatje!! Een held in het zoeken van schitterende dingen... Wanneer gaan we eens samen naar Troc? :-)

    een kus van de oudste dochter! x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat n prachtige vondst, die kan! Heel mooi!
    Groetjes,
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heb je dit weer mooi verteld Marieke !!!!!En je vondsen....... ja die horen gewoon bij jou...En dat voor een..... apppel en een ei....Die kleedje vind ik trouwens heel mooi....Zoiets zoek ik ook nog voor de komende kerst...
    Fijne avond...Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie vondsten Marieke!! kijk je ook even op mijn blog er is daar een berichtje voor jou...:-))

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Grappig wanneer ik je blog lees hoe herkenbaar!
    Fijn dat de bijzondere spulletjes een leuk plaatsje bij je hebben gekregen en wat een prachtige kan.

    greetings Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een schattig kleedje en een ontzettende mooie kan zeg! fijne dag, Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooi kleed, en de kan vind ik ook prachtig!
    En wat een koopjes!! Daar wordt je nou echt helemaal vrolijk van!
    Geweldig!

    Liefs van Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat is toch eens lekker he zo goedkoop en wat een prachtige kan daar ben ik ook al lang naar het kijken maar meestal te prijzig...groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  18. heerlijk die koopjes waar je blij van wordt, diegene zou dat eens moeten zien hoe hip het kleedje is.... ha! fijne dag. groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zulke mooie vondsten kun je inderdaad niet laten staan; geniet ervan.

    Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zulke stemmen schreeuwen ook altijd in mijn oor, in welke kringloopwinkel ik ook kom. Je hebt prachtige aankopen gedaan!
    Hartelijks

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Die kan boft dat jij de deur opende....vanaf nu heeft ie een heerlijk thuis gekregen....
    Hij wordt nu tenminste geschat op waarde en gekoesterd.....
    En je tafelkleed...ook zo'n plaatje
    fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Het is al een tijdje geleden dat ik nog eens in de kringwinkel was, ik kom er ook nooit weg met lege handen...

    Voor de kweeperen: een echt recept heb ik niet gevonden, ik heb een soort synthese gemaakt van een aantal recepten die ik vond op het net: peren wassen en in grove stukken snijden, in een pot onder water zetten (zoals je met aardappelen doet) en 2 uur zacht laten koken. Daarna door kaasdoek gieten, het opgevangen sap koken met geleisuiker en dan in de bokalen gieten. Ik heb wel de indruk dat mijn gelei niet al te dik geworden is, maar ik heb er dan ook (bewust) geen citroensap ingedaan. Ik had ergens gelezen dat die citroen de kleur beïnvloedt, en aangezien dit nu ook de eerste keer was dat ik kweeperengelei heb gemaakt...

    Groetjes, Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  23. En ik, ik glunder met je mee want je hebt een prachtig gehaakt kleedje en een nog mooiere lampetkan op de kop getikt.
    Kan me indenken dat ze nog een poosje bij je mag blijven.
    Fijne avond,
    Trudie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wat een prachtige vondsten go ik heb dat dus niet alleen hahahha geniet er lekker van voor de prijs hoeft je het net te laten ...lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  25. wat een super vondst van dit prachtige tafelkleed.
    en wat mooi staat het

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een prachtige vondsten heb je gedaan! De prijsjes maken het extra leuk!
    Groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wow wat heb jij een prachtige foto bovenaan je pagina!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Prachtige aanwinsten zijn dit zeg, als je bedenkt hoeveel uren werk erin zo een tafelkleed zitten. Ik zou het zeker niet laten liggen net als je mooie kan. Oh, die kringloop toch, dat lijkt wel voor ons uitgevonden ;))
    Fijne zondag nog van Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  29. prachtige vondsten en wat leuk dat je zwerfkatten een tehuis geeft,....een fijne week gewenst,....xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  30. wat een prachtig tafelkleed ... ik heb deze week bij mijn ouders nog een gehaakte bedsprei van mijn grootmoeder gevonden. ik heb ze voorzichtig gewassen, en ze krijgt binnenkort een plaatje op mijn blog! lieve groet, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Heb mij vandaag ook laten gaan in de kringloop heb een mooie barok kapspiegel op voet gekocht, een oude gietijzeren vaas, een kandelaar en een console en halspiegel. De gietijzeren vaas is in een groene kleur geschilderd maar zal vlug een nieuw kleurtje krijgen, het kandelaartje ook en de halspiegel ja, dat wordt een echte eye catcher!!!Oh ja, heb nog een mooie tafellamp gekocht ook. Dus een mooie en zeer leuke vangst vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen