Pagina's

dinsdag 25 oktober 2011

bloempje op woensdag-bloemen en vrouwen


Hortensia's en rozen...nooit krijg ik er genoeg van!   Nog even dit weekend naar de bloemenwinkel geweest en ik vond daar prachtige hortensia's. Het was de bedoeling dat deze mooi konden indrogen,  en dat ik ze later zou gebruiken in mijn winterstukjes.

Een van de werkwijze om hortensia's  te drogen is ze eerst te plaatsen in een blok natte oasis, de ruimte mag niet te vochtig of te droog zijn, ook geen direct zonlicht en dan maar wachten.  Zo gezegd, zo gedaan...en hierboven zien jullie het resultaat.

Sommigen onder jullie vroegen zich af wat er geworden is van de heidekrans, nu die staat nog steeds te pronken op grootmoeders kast ...


Waarom ben ik zo gek van bloemen... waarom zijn de meeste vrouwen zo gek van bloemen....  Door de geschiedenis heen zien wij vrouwen met bloemen in het haar, op de arm, in de hand, rond de lende....



Wat trekt ons zo aan in bloemen, is het hun schoonheid, eenvoud of geur, misschien wel hun vergankelijkheid. Met tederheid benaderen wij haar, geven haar water, verfraaien haar nog meer met prachtige vazen.


Bloemen maken vrouwen gelukkig!!
Mannen verklaren hun liefde aan vrouwen met bloemen. Kinderen danken mama met bloemen.
Ook bijgelegde ruzies en misverstanden worden dikwijls afgesloten met een bloem.
Als bedanking, als rouwbetuiging, als verrassing, de bloem is er altijd voor ons.



Generatie na generatie hebben vrouwen gehouden van bloemen.  Bloemen zijn het symbool van leven, schoonheid en als vrouwen die bloemen ontvangen als gift, voelen zij zich niet alleen gevleid maar ook mooi, speciaal en vol leven.


Bloemen schenken ons de nodige warmte, zij toveren een glimlach op ons gelaat, zij laten ons mijmeren en dromen.

Vrouw en bloem, bloem en vrouw zij spelen een prachtig schouwtoneel !!

Liefs
Marieke

29 opmerkingen:

  1. Mooi die oude foto's. Daar houd ik heel veel van. En jouw mandje met hortensia's is schattig. Wij hebben geen tuin, maar bij Walter van Gastel heb ik ze ook gekocht om te drogen.

    Lieve groetjes uit Kapellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind gedroogde hortensia's ook prachtig. Helaas was mijn eigen struik verregend en de bollen beschadigd, dus heb ik er dit jaar een paar gekocht om in te laten drogen....
    Groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een mooie post Marieke, heel leuk om te lezen en mooie foto's!

    fijne dag!!
    lieve groetjes van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kijk daarom hebben wij een bloemenwinkel.........schrijft zij met een hele brede glimlach....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie post!!! Superleuk om te lezen en ozo waar!

    fijne bloemendag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. prachtige post en foto's zeg en wat mooi die mand met bloemen ...fijne dag lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Marieke,
    Ja bloemen, ik ben er ook gek op, maar wie niet zou je inderdaad zeggen. Zelfs Ben vind het fijn om een bos bloemen in huis te hebben. Als ik ze niet heb gehaald komt hij thuis met een bos. Wel zo gezellig zegt hij dan... Heerlijk.
    Je heidekrans is echt heel mooi, ik hoop maar dat-ie dat nog heel lang blijft.
    Ik wens je een heel fijne woensdag,
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hortensia's mijn favo bloemen..... maar je verhaal met prenten zijn een lust om te lezen/zien! fijne dag. groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie bloemetjes-post, gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Marieke,

    Wat een mooie post over de taal der bloemen die al eeuwenoud is.
    In Japan wordt het ‘hanakotoba’ genoemd, in het Nederlands floriografie.

    Fijne dag!
    Lieve groeten,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo mooi en wat een leuke plaatjes erbij....
    Bloemen kleuren je dag ;0)
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige bloemen en wat een mooie dames, is niet eentje keizerin Sisi....Groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat vind ik je heidekrans mooi Marieke !!!Die ga ik zeker een keer maken !!
    En wat een mooie ode aan de bloemen....Zeg het met bloemen....en neem vaker een bloemetje mee !!!!Bloemen houden van mensen...en zo kan ik nog wel een poosje door gaan...Mooie post..... Lieve groet Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Helemaal mooi geschreven Marieke, ik droom nu even weg bij jou post en denk aan mooie rozen en hun heerlijke geur!

    Je hortensia's in de mand zijn schitterend!

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dank je wel voor je mooie post, heerlijk om te lezen en te genieten van je foto's.
    Geniet nog vandaag Marieke.


    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je gedroogde hortensias zijn prachtig geworden.....en dan al die mooie foto's......ik ben ook gek van bloemen......je kunt er nooit genoeg van hebben.
    Groetjes Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat mooi omschreven en inderdaad helemaal waar. De heidekrans is prachtig! Fijn dat je even vertelt hoe je hortensia's moet drogen ik liet ze altijd zonder water drogen en daar worden ze niet altijd mooi van. Ik ga je tip in de toekomst zeker proberen!

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ben zelf ook een fan van de Hortensia's,heb er twee in de kamer en die worden er ook niet mooier op,maar es proberen of ze in willen drogen.

    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  19. zo mooi, die heidekrans!
    lieve groetjes,
    Karin Joan (ook namens Claire)
    www.24Homes.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Bloemen geven mij altijd een vrolijk gevoel en het geeft altijd een gezellige sfeer in huis. Wat een prachtige spullen laat je zien in je vorige post; dierbare herinneringen!

    Fijn weekend. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Weer heel erg mooi,Marieke.
    En ja,bloemen zeggen veel.
    Ze geven troost en blijdschap.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  22. een prachtige post en zag ook een foto van Sissi.
    ik ben een grote fan van Sissi en ben ook in het paleis op corfu geweest, het achilion.
    maar ik heb van jou post genoten

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een schitterende post!
    Die foto's met de oude sfeer, de afbeelding van Sisi is zo mooi.....
    Wat had ik graag in die tijd willen leven en zulke mooie jurken willen dragen;-)
    {Maar dan wel in de positie waar de vrouw zich nu bevindt, met stemrecht, kunnen/mogen werken etc;-)}
    O ja, maar ik dwaal af de post ging over bloemen & vrouwen. Jij maakt er prachtige kunstcreaties van.....
    Fijne zondag,

    Lieve groet van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Q zoooooooooo prachtig dit bloemenverhaal!
    Ik lig nu ook te genieten van al mijn beterschapsbloemetjes.
    Marieke bedankt voor je lieve reaktie!
    Heel veel liefs van mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. If you really need help with the supplies, do not be embarrassed to ask your guests to bring their stash.
    Many people who have smoked weed have already experienced these negative effects.
    This mobile phone features the slate smartphone design along
    with the full touch-screen display functionality.

    my blog; Vaporizer

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Your next concern might be where to buy pocket pussy online.
    Riem op spel en mannelijke kuisheidU zult snel ontdekken dat er echt geen enkele
    reden om hem te laten komen op alle.

    Stop by my blog post - fake pussy

    BeantwoordenVerwijderen
  27. As the title suggests, I have no problem with top shelf
    shopping, it just doesn't happen. You're provided with a number of
    techniques you can try a different class of blood pressure medicine.
    Sadly, these two masturbators are different in their own country to be recognised.

    fleshlight doesn't go crazy once a month Foxman et al, published in 1999. As Kerry and I talked about it, that is to help people avoid crappy products like the Auto Blow, The fleshlight Project: Ep.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. One fashion to try this fleshlight
    touch, this one unprintable, elicited a different vocal response
    from Roxxxy the robot. There are various types of threesomes that you can
    anything.

    BeantwoordenVerwijderen