Pagina's

woensdag 19 oktober 2011

Bedankt Agnes, Loesje en Sonja....


Een tijdje geleden vond ik op verschillende blogs leuke zelfgemaakte pompoenen, gecreeërd door zeer creatieve dames en...

Misschien eerst wat voorgeschiedenis om dit berichtje te begrijpen.  Als jong meisje was ik gefascineerd door de kleedjes en prachtige dingen dat ons moeke naaide, zij tekende zelf haar patronen en dan volgde het hele verwerkingsproces van stukje stof naar een prachtig avondkleed.  Spijtig genoeg had ikzelf  niet de creatieve vingertjes en zeker niet om te naaien.
Ons moeke zei altijd "de dag dat ons Marieke zelf iets zal naaien ligt nog heel ver ..."

En kijk, ja zij had gelijk...het heeft 50 jaren geduurd maar het wonder is gebeurd...Marieke heeft interesse gekregen dankzij blogland om...dingetjes in elkaar te steken, eventueel met naald en draad of met haakpen...

Het is zeker niet de perfectie van Agnes, Loesje en Sonja, die ik erg dankbaar ben voor hun uitleg op hun blogs maar ook voor hun hulp via e-mail.
Ik heb geen naaimachine, dus heb ik alles zo goed en zo kwaad ik kon, met de hand genaaid en ik ben er best fier over...heb zelf al wat bijgeleerd voor een volgende proefstukje.

Je ziet  "je bent nooit te oud om te leren" ....



Liefs
Marieke

21 opmerkingen:

  1. Kijk...wat leuk nou, heb je toch na een halve eeuw nog wat genaaid...dankzij de blogsters...
    En het viel toch best mee hé? ga je het nu vaker doen?
    Ze zijn goed gelukt hoor..chapeau!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heeft dan even geduurd maar was de moeite waard ze zijn prachtig gewordennnn ...dus wat zou mams trots op je zijn ...fijne avond lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn perfectie?
    Ach lieverd, ik kan ook niet overweg met een naaimachine, dus doe alles met mijn 2 linkerhanden, een naald en een draad.
    De oneffenheden verstop ik onder een lintje, kantje en een frutseltje.
    Ook ik ben altijd , nou ja..meestal blij met het resultaat.
    Het ziet er bij jou prachtig uit.Zo mooi met dat kant.
    Het is net een stilleven.
    Wees er maar trots op en geniet ervan.
    Oh ja....mijn moeder had haar diploma voor couturiere en maakte alles zelf.Zelfs de winterjassen voor haar 3 dochters...ze was echt heel bedreven en goed.
    En ik??
    Net zoals jij en toch...we zijn goed.En blij.En zo trots op een leuk en lief resultaat.
    Lieve groeten,
    Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat kan gedaan Marieke! en nu je de smaak te pakken hebt, komen er vast nog meer mooie creaties!

    je fotokaarten zijn onderweg, ben zo benieuwd hoe je ze vind!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ziet het mooi uit. Je ziet het er niet aan af dat je niet zoveel ervaring hebt met naald en draad! Leuk dat je nu de smaak te pakken hebt!

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, wat is dit heerlijk zeg, zo bijzonder om iemand te inspireren. Wat zal je trots zijn op je werk, en terecht want het is supermooi, kijk toch wat een heerlijk sfeerhoekje!
    Dankjewel voor deze mooie post :)
    enne.......jij bent vertrokken hoor, ik weet zeker dat het hier niet bij zal blijven. En je weet het, als ik je kan helpen met iets: gewoon roepen hoor ;))
    Lieve groetjes van Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou... goed hoor! Ik doe het je absoluut niet na. Ben benieuwd welke cretaies er nog meer gaan komen!
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oeps.. creaties bedoelde ik dus...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Toch niet erg als het niet meteen perfect is. Als je er maar plezier in hebt. En al doende leert men :-)
    Groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Terecht trots hoor, goed gedaan van jou en met mooie hulp van andere blogdames!!

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk hoor dat je toch aan het knutselen gegaan bent,en het hoeft toch niet perfect te zijn .En ik begin er niet eens aan ,twee linker handen en geen geduld!!
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nou kijk nou !!! wat leuk !!!.....liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goed zeg.
    Beter laat dan nooit.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat prachtig gedaan, en ik vind het knap van je.
    vind ze zo leuk.
    je foto,s van de vorige post zijn schitterend

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat leuk!! Nu verder gaan hoor! liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Kijk nou....wat zijn ze leuk geworden!! Heb je de smaak nu te pakken? Het is zo heerlijk om te freubelen en het hoeft niet perfect...als het maar plezier opleverd,dat is het belangrijste!

    fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oooh wat zijn die schattig zeg! dat heb je echt hartstikke leuk gedaan! wat een leuk idee ook. Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo is het..... nooit te oud om te leren!
    Zo leuk waar het bloggen je toe brengt;-)
    Knap hoor!
    Een fijne avond,

    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Daar mag je zeker trots op zijn! Ze zijn kei goed gelukt!Ik heb er ook een paar gemaakt en vond het super leuk om te doen! Ik ben zo blij met die leuke ideeen van onze medeblogsters!
    Fijne dag en groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je mag altijd mijn naaimachine gebruiken. De handleiding zit er bij in de doos ;-)
    Zoen van je kapoen

    BeantwoordenVerwijderen