Pagina's

zondag 11 september 2011

Eigen haard is goud waard!

Zoals jullie konden lezen in één van mijn vorige berichtjes, werd in augustus onze oude haard en schouwmantel verwijderd en na veel stof, gedril en geboor konden wij genieten van een splinternieuwe haard met een schouwmantel in franse steen.

Hierboven nog een nostalgische kijk op de oude, het was een vrij groot en toch wel lompe schouwmantel, de "namaak" franse steen heb ik erop geschilderd, waar ik indertijd toch wel fier over was.  Het idee haalde ik uit een boek van "Debbie Travis".


  De werken duurden aanvankelijk zo'n twee dagen, maar nadien (spijtig genoeg geen foto's van tijdens de werken) zag mijn woonkamer eruit als een echt bouwwerf, één en al stof, grint en steen, maar wel met als verrassing een nieuwe haard met daarbij passende (minder grote) schouwmantel en deze was nu in "echte" franse steen.  Na uren van poetsen en opruimen was het al een stukje aangenamer, natuurlijk was het nodig om de  muren en plafond te herschilderen.  Daar wij onze woonkamer onderdompelen in een sfeer van franse en zweedse gezelligheid, kozen wij voor ...wit. Hieronder een kijkje van voor de schilderwerken:


en nu...ziet het er zo uit:




Wij zijn nu best wel tevreden met het resultaat en dank zij het koude najaar hebben wij zelfs al kunnen genieten van de heerlijke warmte van de haard.  's Avonds na het werk, samen met mijn ventje knus zitten kijken naar de oplaaiende rode en oranje vlammen en dan denkt je heel even "wat is het hier toch zalig"!!

Liefs

Marieke

38 opmerkingen:

  1. Nou, het is zeker heel gezellig bij jou in die andere Vlaamse provincie. Maar ik kom daar niet wonen hoor, want hier, in het Antwerpse, is het ook heerlijk.

    Maar volgen ga ik je wel op je blog.

    Lieve groetjes uit Kapellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is prachtig geworden. Mijn compliment!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou tevreden vind ik nog klein uitgedrukt, hij is supermooi Marieke,jeetje wat een groot verschil met de andere.

    Wat zul jij genieten van je open haard.

    Leuk dat singer naaimachinetafeltje, die had mijn oma ook staan en gebruikte ze ook.

    Fijne zondag Marieke,
    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. °º✿
    Olá, amiga!
    Passei para uma visitinha.
    Ambiente leve e acolhedor!
    °º✿
    Bom domingo!
    Boa semana!
    Beijinhos.
    Brasil
    °º♫
    °º✿
    º° ✿♥ ♫° ·
    (✿◠‿◠)
    ♥♫♪*¸.•✿

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo zeg.. wat een verschil! jullie zitten er niet alleen warmpjes bij deze winter, maar ook nog eens heel erg mooi ;)

    Fijne zondag..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. WAUW! Wat is dat prachtig geworden, idd héél anders!
    Lekker genieten van de warmte en de gezelligheid, want deze haard is een stuk gezelliger dan de vorige.

    Fijne Zondag.
    Liefs Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ziet het er mooi en gezellig uit bij jullie.
    De nieuwe haard ziet er inderdaad veel mooier uit.
    Ik zou willen dat ik er ook de moed voor had om daar aan te beginnen.
    Lieve groetejs Carine
    Van de blog Liesje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow....wat een prachtige schouw om je haard Marieke. Ik heb eenzelfde schouw, alleen is die heel erg nep hihi er gaat toch niets boven een echt knapperend haardvuur.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is het mooi geworden zeg! Wat een verschil.
    Wij hadden hier ook een openhaard en hebben die eruit gehaald en een houtkachel voor in de plaats gezet. Echt de moeite waard!
    Nog veel fijne uurtjes gewenst hoor!
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow, wat een metamorfose!! Echt heel erg mooi. En ik ben verliefd op je oude naaimachine :-)
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Laat de winter maar komen, de mooie haard mag wel gaan branden..wat is het gezellig bij je.
    Is alles goed met je dochter in Zweden??

    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig geworden en heel chique!!
    Ja hoor da's genieten!
    Fijne dag, Trudie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat ontzettend mooi en prachtig zeg!! Ik vind je Singer helemaal geweldig!! Ik kom via via op jouw blog terecht.....
    Je hebt er een nieuwe volger bij hoor, ik kom snel weer bij je langs!
    Lieve groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja echt prachtig zo'n schouw, wij genieten er ook vele avonden van!
    Die van ons lijkt erg op jullie nieuwe schouw ook met een gashaard erg praktisch en snel even aan te doen.
    Mooie metamorfose foto's zeg!
    Fijne zondag,
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een verschil, deze haard is echt supermooi! Veel plezier gewenst met deze nieuwe aanwinst Marieke, groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw, wat een verschil. Het eindresultaat is echt prachtig. Laat de winter maar komen!
    Groetjes José

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Altijd gezellig een haard en dan naar de vlammetjes kijken; het is prachtig geworden!

    Fijne zondag. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo Marieke,
    Wat is dat mooi geworden, en wat een verschil met de oude schouw. Hij is werkelijk prachtig.
    Wat zullen jullie hiervan genieten. Dan ben je de troep, stof en gruis zo weer vergeten, toch?
    Ik wens jullie een heel fijne avond toe,
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh Marieke,sooo lovely and cozy for the upcoming fall/winter season.Very lovely things in front of the window.I bet your glad its over,all the dirt and dust is gone,I dont know I would of moved out for a few days LOL.It would of driven me crazy ha.

    Sending blessings to you for a great new week!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hij is prachtigggg heerlijk zo mooie haard .... geniet er lekker van ...fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  21. dat is een heel verschil, maar ziet er prachtig uit, geniet ervan.

    fijne avond

    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  22. geweldig wat een verandering! wat zul je hiervan genieten!

    ik heb ook heimwee naar de provence, de geuren, de kleuren en de zon!!

    hoe gaat het met je dochter??

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wowwww....Marieke wat mooi !!...liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oh, wat een pracht exemplaar!
    Zo sfeervol.....
    En je oude naaimachine is ook prachtig.
    Genieten, deze post!
    Een hele fijne week.....

    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Het is prachtig geworden, Marieke genieten zullen jullie zeker voor deze prachtig haard!

    fijne week!
    Lieve groetjes Michelle

    Die de groetjes aan Viv en Jeanneke van mij!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Dat is mooi en sfeervol geworden,Marieke.
    Daar mag je terecht trots op zijn.
    Daar zou ik ook van genieten.
    En je hebt er mooie foto's van gemaakt.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een blikvanger Marieke! Ik kan me voorstellen dat dit heerlijk is om hier lekker te zitten. Vooral nu het weer kouder wordt! Gezellig!!

    Lieve groet
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  28. nou daar kan je mee thuis komen hahah groetjes rommy

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hij is prachtig geworden!!! En je kunt hem ook veel gezelliger 'aankleden' dan de oude versie.
    En ja....soms moet je door het stof om er iets moois voor terug te krijgen...hihi.
    Lieve groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat gezellig dat je even langskwam in Zweden :) en ik lees dat ik voor Zweedse begrippen niet ver van je dochter afzit :) en de 1ste foto is genomen niet zo heeel ver van Växjo: Wil je nog eens kletsen over Zweden kun je me gewoon mailen :) basiclabelsweden@gmail.com

    Kram

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat is jullie schouw prachtig geworden !!!!Het was volgens mij nog wel een hele klus,
    maar het resultaat mag gezien worden.
    Laat nu de winter maar komen.
    fijne avond Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Het is heel mooi geworden en de foto's komen precies uit een woonblad. Genieten maar ...

    Lieve groetjes
    Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Het eind resultaat ziet er echt schitterend uit. Groetjes Dicky

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een prachtige haard is het geworden. Wel een heel groot verschil, maar super mooi.

    Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  35. dit is prachtig en heel stijlvol geworden, en ik weet zeker dat dit genieten wordt voor jullie.
    fijne week verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat is je haard mooi geworden.Zou onze ook zo graag veranderen maar dat gaat niet met de vloer.Ben ook volger bij jouw geworden.Geniet altijd van je leuke berichtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Owning a home is the highlight for many people's lives. Being able to style any living space to the heart's desire is a wonderful feeling; that's why so many strive to make their residences reflect them. There are more ways now than ever to update any appliance, furniture piece, and floors. So it's not surprising when some take to the idea of having their haard redesigned. They might not seem like a typical appliance to revamp for the average home.

    BeantwoordenVerwijderen