Pagina's

woensdag 28 september 2011

bloempje op woensdag-een laatste zomerglimp


Met dit zalige nazomerweer, geniet ik van een heerlijke wandeling door de tuin.  En het valt mij op, dat ondanks de zware buien van de voorbije weken, nog altijd vele bloemen hun laatste krachten bundelen voor een laatste bloei.  Kijk hierboven maar eens op het  zijterras, er staan al vele potten leeg, maar ook toch nog genoeg plantjes in volle bloei.


De sedum staat nog steeds te pronken...


Het einde nadert van de grote schapenkoppen of de hortensia annabella, maar het engeltje blijft er bij glimlachen...


Ook de roosjes schitteren nog een laatste maal, sommigen in grote aantallen...


anderen zijn eenzamer in hun soort en stralen veel kleur uit zo op hun eentje...


hier en daar nog een juffertje clematis...


 een waterval aan bruidssluier...

Ook de lavantera neemt nog de concurrentie op met de druivelaar...


En dan kan ik er niet meer aan weerstaan en neem de snoeischaar ...en daar volgt dan...
een prachtig boeket tuinbloemen...


en nog wat hortensia's om in te drogen voor het winterbloemschikken...




en laten wij bij deze bloemenpracht ook nog de dichter aan het woord...


... een citaat van onze vlaamse schrijver-dichter Guido Gezelle :

Daar staat gij in de zonneschijn,
al wat gij doet is: blomme zijn


Liefs
Marieke

20 opmerkingen:

  1. Wat mooi dat je nog zoveel bloeiers in je tuin hebt staan! Het boeketje is echt prachtig! Er gaat niks boven een zelfgeplukt boeket, vind je niet?
    Geniet van het mooie weer!
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig al die bloemen in je tuin! Je hebt er een super mooi herfstboeketje van gemaakt!
    Zonnige groet van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je een mooi herfstboeketje gemaakt. Groetjes Dicky

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt het weer prachtig verwoord en in beeld gebracht. Ik zit hier te genieten. Dankjewel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Marieke,
    Heerlijk hè, zo´n toegift van de tuin. Daar kan ik nou zo van genieten... Het is dan al herfst maar de tuin wil zich daar niet aan overgeven..
    Mijn bloemetje op woensdag gaat vandaag ook over deze laatste toegift...
    Ik wens je een heel fijne dag toe,
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijke bloemen heb je nog in de tuin ,prachtige foto's en heerlijk sfeertje ..... fijne dag geniet nog lekker van de zon...lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. zalig ... wat moeder natuur nog uit haar mandje tovert! lieve groet, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is nog even fijn genieten in een tuin waar nog zoveel bloeit.

    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh so pretty Marieke!What a gorgeous bouquet for the end of the season.I hate to see it go but next year more beautiful lovelies to see again.

    Have a beautiful day!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Als je nu buiten bent kun je je haast niet voorstellen dat de zomer toch echt voorbij is. Alle mensen zijn vrolijk door dit cadeautje aan het begin van de herfst.

    Groetjes van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat zijn je blommen mooi:))Ik geniet van al die kleuren en ben blij dat het najaar zoveel moois geeft.


    Een lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, wat mooi allemaal!

    En wat heb je een schitteren boeket gemaakt.
    Volgend jaar wil ik ook een bruidssluier planten, ze groeien zo weelderig en mooi.

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk al je herfst bloemen......fijne avond liefs van mij...xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie bloeiers nog allemaal in je tuin Marieke en wat gelijk heb je dat je er voor in huis nog een mooi boeket heb geplukt.
    Een prachtig citaat als afsluiter.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig, dat is Genieten met en hoofdletter G.
    Ik moet ook hoognodig mijn hortensia te drogen leggen, het zou zonde zijn om dat nu weer niet te doen.

    Over de zelfgemaakte pompoenen:
    Het steeltje is een stukje tak dat ik erin prop en dan met een dubbeldraadje in een naald vastzet.
    Je kan het ook vastzetten met het lijmpistool...als je dat hebt (zo handig dat ding).
    Die blaadjes...dat zijn nepblaadjes van de Action, Wibra, Xenos of Zeeman.
    Ik weet niet of die zaken ook in Belgie zijn.
    En die lijm ik ook vast met het lijmpistool.
    Klaar.
    Succes ermee en als je er eentje klaar hebt...wil je een volgende maken.
    Ikke wel tenminste.
    En als het tegen de Kerst aanloopt, dan versier ik ze gewoon wat anders met kerstspulletjes.
    Ben heel benieuwd naar die van jou.
    Lieve groeten,
    Agnbes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ben ik weer...
    Ik heb op mijn blog nog een aanvulling gegeven op je vraag over een (ander) steeltje maken aan een pompoen.
    En een link er bij gezet, waar je kan zien hoe makkelijk ze te maken zijn.
    Moet gaan lukken, met veel plezier.
    Via Pinterest (dat rode op mijn blog) kom je op heel veel blogs met pompoenen, handmade.
    Zo leuk, wereld wijd.
    Lieve groeten,
    Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hay Marieke,

    Meis wat een prachtige glimp van de nazomer.
    En de spreuk is zo gaaf!
    Heerlijk deze post.
    Geniet je ook zo van het heerlijke weer?

    Liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk hé Marieke nog zo genieten van de bloemetjes!!

    Lieve groetjes Michelle

    ps; en wordt jij dan onze onthaalmoeder voor geitje?? ;-)) dan neem jij een jongen en ik een meisje en hebben we kleine geitjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. such a pretty garden! Thanks for stopping by to say hi and leave your sweet thoughts! Christie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je boeketje vind ik heel mooi !!!In dat nog wel uit je eigen tuin.Het weer is heerlijk..... en dan kun je inderdaad nog volop genieten van alles wat er nog in je tuin bloeit en groeit.
    Fijn wekend Elly.

    BeantwoordenVerwijderen