Pagina's

woensdag 14 september 2011

bloempje op woensdag-bloemenparade

Aan al de bloemen in mijn tuin...

Bedankt voor jullie prachtige kleuren en geuren.
In het weekend was het een zaligheid om elke morgen de tuin in te wandelen, ik genoot van elk moment bij jullie, een gezellig onderonsje hoorde erbij, ik verzorgde jullie en gaf een complimentje aan de familie van de madammen Roos, die daar in hun prachtige witte, roze of rode kleur van ijdelheid stonden te blozen.


Ik dankte de eenvoud van het viooltje, omdat zij als eerste  de bloemenparade mocht openen.  Toen staken de tulpen hun kopje naar boven, en toen wisten wij...het werd lente!
Gevolgd door de  seringen, die de tuin bedwelmde met hun heerlijke geur.


Een heel korte periode mochten wij de pioenrozen aanschouwen met hun gekartelde bloemblaadjes, die openvouwden als de vleugels van een vlinder.
Ondertussen blijven de madammen Roos verder doorbloeien, hoe kan ik jullie dankbaar zijn, "ces belles dames" met beroemde namen van Louise tot Mathilde, van Guirlande d'Amour tot Blush Noisette...



En wie komt er dan aankloppen, het tere maar oh zo genietbare zeeuws knoopje, omringd door de talrijke tuingeraniums en campanula's en samen vormen ze een leuke border.  De grote Veronica's staan op de achtergrond te wachten, maar vallen toch op in deze border door hun sierlijke gestalte.
De perken met lavendel zorgen voor een provencaalse sfeer, ze hadden het niet gemakkelijk in deze natte en koude zomer.


En ook jullie mijn oude makkers, de hortensia's, koester ik met veel liefde, hoeveel jaren al mag ik jullie bloemen knippen en drogen. Ik geniet van jullie schoonheid in en rondom mijn huisje, en elk jaar opnieuw droog ik jullie grote bloemen, bewaar ze in kartonnen dozen en in december mogen jullie mee pronken in de rode kerstkrans.


Vandaag nog geniet ik van de beminnelijke sedum's, asters en troscrysantjes en...stilaan zien wij het einde naderen van de madammen Roos...de finale van de bloemenparade...nog heel eventjes laten jullie mij genieten en straks mogen "jullie" wegdromen in een welverdiende winterrust.

Liefs
Marieke

36 opmerkingen:

  1. wat een leuk manier om een bloemen post neer te zetten op je blog geweldig gedaan fijne dag groetjes rommy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie ode aan jou bloemen!
    Prachtig geschreven en mooie foto's
    puur genieten!!
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben heel benieuwd hoe die kerstkrans eruit zal zien.

    Ik wens je een zonnige dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi gedaan !! een echte geniet post !!...fijne dag liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie bloemen in jouw tuin. Ik snap wel dat ze zo mooi bloeien, als jij ze zo lief toespreekt, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie post, Marieke en prachtige bloemen heb je in de tuin, geniet er nog even van!!

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Marieke,
    Wat heb je dat mooi geschreven. Fijn dat je ons op deze manier een rondleiding door de zomer van je tuin hebt gegeven. Het was heerlijk...
    Ik wens je een heel fijne bloemige dag toe,
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schitterend hoor!

    Wat prachtig om al dat mooi's van jou tuin te zien.

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goodmorning Marieke!what a lovely tribute to your flowers.I so much adore violets.They have such a pretty face.

    Have a lovely day!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een mooie ode aan je bloementuin!!
    en die krans ben ik ook heel benieuwd naar:)

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit is idd een heerlijke bloemenparade....wat een mooie traktatie...
    Niet één bloempje....maar gewoon een prachtige rij. De één nog mooier dan de andere.
    Fijne dag
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een ware ode aan je bloemen! Leuk gedaan en mooie foto's.

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heb je dat leuk gedaan zeg, heerlijk fleurig en natuurlijk ook heel gezellig.Jij hebt ervan genoten dit seizoen.

    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig geschreven Marieke !!!!Een ode aan je bloemen... hier word ik heel blij van.
    Ik heb erg genoten van je BLOEMLEZING !!!En je foto's
    Lieve groet Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een ontzettend leuke post.En wat een mooie ode aan je planten en bloemen ,heerlijk om zo te genieten elke dag weer ,ik heb met je mee genoten.
    Lieve groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel erg mooi beschreven.
    De liefde voor je bloemen,spat er vanaf.
    En de foto's zijn ook schitterend.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  17. prachtig!! ik word volger hoor!! liefs, sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtige ode aan alle bloemen in je tuin Marieke.
    Maar ze geven ook zoveel plezier.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een leuk idee om zo je bloemen te bedanken voor een jaar vol kleur en geur.
    Groet, Annet

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoe origineel.... een ode aan al je bloemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een originele manier om je bloemen te bedanken! Leuk!

    Lieve groet
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtige ode aan jouw tuin Marieke, echt genieten! Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtig zeg, wat een genot om zulke mooie bloemen in je tuin te mogen hebben!

    Veel groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Marieke,

    Wat leuk, je lofzang op de bloemen in je tuin!
    heerlijk he, ik kan er ook zo van genieten. Ik maak zeker 3 keer per dag een tuinronde!1 Hihihi....en dan heb ik soms nog niet alles gezien. Moet ik weer terug!

    Zalig!!

    Lieve groetjes van Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Een ode aan jouw tuin. Heel mooi Marieke!! En prachtig geïllustreerd met de foto's.
    Lieve groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Jij geeft je bloempjes veel waardering wat ze natuuurlijk ook verdienen, ze hebben deze zomer aardig het hoofd boven water moeten houden, en af en toe moesten ze ook weer oppassen geen zonnesteek op te lopen, of dat ze bijna de grond werden uitgeblazen....af en toe dus echt afzien, maar ze staan nog steeds mooi te zijn !
    mooie foto's om lekker van te genieten als ze in winterslaap gaan
    groetjes en een fijne dag
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Prachtige bloemen,het is genieten in de tuin he...

    liefs Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  28. wat een mooie bloemen post, gezellig al die kleurtjes.

    liefs Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een prachte bloemen heb je in de tuin staan. Echt genieten. Groetjes Dicky

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat heb je dat mooi gezegd Marieke! Ik vertel ook altijd wat aan mijn bloemen maar ik kijk wel eerst of niemand kijkt want je weet nooit he ;-) in elk geval dat groeien ze beter van !
    Prachtige bloemen in je tuin !

    Lieve groetjes
    Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Echt een prachtig dankwoordje aan de schattige bloemen in je tuin dat zullen ze niet vaak horen van iemand!
    Schitterende foto's ook en ik ben ook benieuwd naar je kerstkrans hoor maar eerst nog gaan genieten van de herfst met al zijn prachtige kleuren!
    Lieve groetjes maia

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Bedankt voor je leuke berichtje op mijn blog, Marieke! Leuk dat je me gaat volgen. Ik heb al wat gesnuffeld op jouw blog...erg sfeervol. Wat een prachtige tuin heb je! Ik ga je volgen.
    Fijn weekend en groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hi Marieke!Thanks for stopping by today,Iam like you,I wear what I want as well,I couldnt walk in those tall things LOL.

    Have a beautiful weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Marieke ik heb je getagd op mijn blog...wil je graag meedoen kom dan even kijken op mijn blog...

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  35. wat een prachtige foto,s en wat een bloemen pracht

    BeantwoordenVerwijderen