Pagina's

maandag 8 augustus 2011

weekendje Nieuwpoort

Elk jaar worden wij uitgenodigd door Sabie voor een weekendje kust.  Sabie is een leuke vriendin die haar huurhuisje voor ons elk jaar verandert in een heus kampeerterrein.  Onze mannen kaarten, biljarten, tennissen en praten over sport, politiek en ...misschien ook wel over ons. En wij de vriendinnen hebben van alles te vertellen, ons lief maar ook ons leed, want daarvoor zijn wij vriendinnen!

Vrijdag was het zalig weer, dus een lange wandeling gemaakt langs de haven, waar honderden bootjes liggen te wachten ieder op hun beurt om de wijde zee te kiezen.
Door zijn ideale ligging is Nieuwpoort de ideale verbinding tussen varen op de binnenwateren en of op de open zee.

Na een verfrissend streekbiertje "Brugse zot, en een smosje wandelen wij  verder naar de vismijn, waar je lekkere verse vis kan kopen, zoals de lijnbaars, kabeljauw, ... en natuurlijk de heerlijke Nieuwpoortse garnaaltjes.

Onze mannen verkiezen van terug te gaan naar ons huisje, maar wij maken eerst nog een lange wandeling op het strand, ondanks het mooie weer zijn er minder toeristen dan verleden jaar, en wij genieten daar wel intens van.

  Wij laten ons extra verwennen met oude vlaamse gekende liedjes door de orgelman, elk jaar opnieuw staat hij daar te draaien en zingt lekker mee om wat jolijt en sfeer te maken, en het lukt hem elke keer.  Jong en oud zingen zijn liedjes mee en soms krijgt hij daarvoor ook een centje.  Komende uit een muzikale familie, papa was muzikant,  heb ik een enorm respect gekregen voor deze mensen. Zij staan daar soms in weer en wind te  zingen of een instrument te bespelen en dit allemaal voor de muze en ook soms voor een centje ,  daarmee help ik hen dan ook graag en van mij mag er een eurootje in het bakje gelegd worden.


Zaterdag begon de dag vrij goed, maar al vlug kwam van over zee, grijze wolken aanzetten.  Met als gevolg regen...dus dan maar gaan shoppen in de talloze mooie winkeltjes van Nieuwpoort, een aanrader is Duo Deplanter , een klein maar leuk interieurwinkeltje op de Albert I laan.  Dit jaar niets gekocht want...er wachten mij nog enkele dagen Brugge samen met mijn dochter Victoria en dan weet ik dat wij bij het shoppen wel heel leuke dingen zullen vinden.
  Zaterdagavond na ons eerst te hebben opgewarmd met een lekker aperitiefje, hebben wij genoten van een lekker dineetje en ja het werd... mosselen met frieten...



Het was een zalig weekend, wij hebben allen er echt van genoten en wij weten dat het voor herhaling vatbaar is...volgend jaar zijn wij er terug.

Liefs

Marieke

18 opmerkingen:

  1. Hallo Marieke,
    Wat heb je dat allemaal leuk verteld, het was net of ik er bij was, zo levendig...
    Genieten is dat he, met een groep vrienden zo'n weekendje weg. Dan kom je weer opgeladen terug. Heerlijk...
    Heel fijne week gewenst.
    Groetjes
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk vakantieverhaal, en dat haventje, voor mij is zo een haven altijd direkt vakantie, het roept gewoon dat gevoel bij me op!
    Wij zijn dit jaar nog niet aan zee geweest maar het gaat er zeker nog van komen!
    Dankjewel voor je lieve berichtje bij mij, zo zie ik het ook: geen einde maar een nieuw begin ;)
    Liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn om zo'n leuk verhaal te lezen op de maandag ochtend en daarbij de prachtige foto's.

    Dit is echt genieten hoor!

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Marieke,
    wat een leuke foto`s en mooi verhaal bij deze post. Schitterende kustplaats zo te zien. Wij wonen ook dicht bij de kust(Katwijk) en zijn gisteren naar scheveningen gefietst...er stond veel wind..maar de zon scheen heerlijk!

    fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk dat heb je weer zitten !.....liefs van mij....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een heerlijk weekend, zo leuk om te lezen!
    helaas wonen wij te ver van de kust om daar zo even naar toe te gaan, heel jammer want ik ben daar graag:)

    zou je alsjeblieft je adres nog een keer willen mailen, de tas wil heel graag naar je toe:)

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi en echt genieten, heerlijk hoor, Marieke, mooie foto's!!

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk genoten zie ik en prachtige foto's zo heerlijk aan de kust he ... fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Blij dat jullie zo genoten hebben aan onze kust!!! En als je Brugge nog gaat bezoeken: ik kan je wel enkele leuke plekjes aanraden (wij wonen in de buurt...)

    Groetjes, Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zie ook net Jaques Brel in je side bar: ik heb mijn blog vernoemd naar dit lied: .....le ciel Flamand... entre les tours... de Bruges et Gand...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wil je me je mailadres doorsturen? Je vindt mijn mailadres in mijn sidebar, dan kan ik daarop antwoorden.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Klinkt als een weekend met een gouden randje....
    Je zou ze in moeten kunnen lijsten ;0)
    Fijne avond
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een heerlijk weekend en de kust is altijd mooi!

    Fijne avond. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Marieke,
    Allereerst bedankt voor het bezoeken van mijn blog. Leuk dat je een bericht hebt achter gelaten. Ik heb ook even op jouw blog rondgekeken en dat ziet er ook allemaal erg leuk uit. Ik kom zeker nog een keer bij je kijken en heb me daarom als volger bij je aangemeld.
    Gezellige avond nog en tot de volgende post.
    Groetjes José

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooi verhaal én foto's heb je ervan gemaakt. Eventjes meegenoten vanaf de bank.
    Groet, Annet

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk vertelt,met mooie foto's.
    Ik ben even mee gereist met je.
    En ook ik heb genoten.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een gezellig weekend heb je gehad Marieke!! Nieuwpoort ben ik nog nooit geweest, andere plaatsen wel. En ik moet zeggen dat de Belgische kust mijn hart gestolen heeft...
    Lieve groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen