Pagina's

donderdag 18 augustus 2011

vondsten van de Brugse rommelmarkt

Onder het gehamer en geklop vlug even dit blogje.  Zoals jullie al wisten ben ik enkele dagen naar Brugge geweest met dochterlief.  Kijken jullie even mee wat wij meebrachten van het prachtige Brugge.  Op de vismarkt heel even het knappe interieurwinkeltje van Victoria bezocht en  deze prachtige stof van Pimlico meegebracht.  Ik denk dat deze stof de nieuwe bekleding wordt van mijn stoelen. 

Al maanden was ik op zoek naar een oude keukenweegschaal en ik heb haar gevonden op de Brugse vrijdagrommelmarkt.  Deze weegschaal is zo goed als intact en ergens verloor ik mijn hart aan dit kleine ding omdat ze zo prachtig bewerkt is.  Vanaf nu staat ze te pronken in mijn keuken, en voor de foto helemaal opgetut met bloemen uit de tuin.

Daar de kleuren in de keuken ook wat veranderen met de seizoenen, hebben ik voor deze winter gekozen voor rood, een warme intense kleur.  Bij Dille en Kamille vond ik deze ovenwant, tafelloper en servetten, eenvoudig maar mooi en niet duur.

Op dit moment is het hier even rustig, gehamer en geklop is gedaan, alles ligt onder stof maar wij doen heel even onze ogen toe  :-)

Liefs


Marieke


14 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige stof en zeker een mooie weegschaal soms heb je dat dan ben je een tijdje op zoek ernaar en vind je het niet en dan staat hij in eens voor je neus te pronken .... veel plezier ermee ...lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie stof !! ben benieuwd hoor......geniet van deze heerlijke dag !!...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hele mooie stof en wat zal dat rood gezellig staan in je keuken! geniet van je aankopen:)

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige weegschaal. De bloemetjesstof vind ik ook erg mooi voor de stoelen.
    Sterkte met het stofhappen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi de stof, die zal mooi staan voor je stoelen!!
    Een heel mooie weegschaal! en rode accenten in de keuken is warm en gezellig voor de winter!

    sterkte verder met de werken! je weet wat doen als ze gedaan zijn...poetsen ;-)

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Marieke,
    Wat een mooie stof is dat zeg, welke kleur krijgen je stoelen eigenlijk? Zal vast een heel mooie combinatie worden. Lukt het een beetje met schilderen? Het weegschaaltje is ook een lieverdje hoor....
    Ik wens je een heel mooie avond toe,
    groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie stof....ik ben benieuwd naar het eindresultaat......
    Groetjes Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig zal dat stofje staan op je stoelen,ik ben natuurlijk ook heel benieuwd hoe dat eruit zal zien.Dank voor je lieve reactie en ik heb die pilletjes al geprobeerd en ook nog wel wat andere middeltjes ook maar dat werkt helaas niet .
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hoi hoi

    wat heb je leuke spulletjes gekocht. Brugge daar ben ik laatst ook geweest ergggg gezellig.
    Wat leuk dat je een volger wordt nou mij heb je er ook bij.

    gr Thamar

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik denk dat je stoelen prachtig gaan worden.
    En wat een mooie weegschaal is dat.
    Echt een blikvanger in je keuken.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige stof!!
    Mooie weegschaal!
    En ik ga tijdens de kerstijd ook altijd over op rode ruitjes,zo gezellig!
    groetjes gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ga maar lekker van je mooie aanwinsten genieten, dat is vast leuker als dat gebreek en dat gestof van de mannen (oei ff doorbijten meid)
    je weegschaal is superrrrrr, en de stof echt geweldig !!
    Goed weekend gewenst!
    Groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie aankopen heb je gedaan en dat stofje vind ik geweldig
    Ben benieuwd hoe je stoeltjes er uit gaan zien

    liefs Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Marieke,wat een prachtige spulletjes heb je allemaal gekocht,schitterend,dank je wel voor je lieve reactie op onze blog,superlief/leuk,fijne week,gr van ons

    BeantwoordenVerwijderen