Pagina's

maandag 22 augustus 2011

Victoria is vertrokken ...

Wat een rotdag vandaag!!  Ik voel mij zo eenzaam en verdrietig, ik wist het, een drama is het niet en toch vreet het aan mij.  De dag van vertrek is aangekomen, Victoria vertrekt vanmiddag naar Stockholm om vandaar verder te reizen naar Växjo. 
Het besef dat het vertrek naderde besefte ik maar pas gisteren, een deel van haar bagage was al ingepakt en toen op datzelfde moment wist ik het...Victoria vertrekt morgen. 

Ook onze oudste poes, Korretje wist het...zij is de lievelingskat van Victoria en was vandaag niet weg te slaan uit de kamer waar onze dochter druk aan het pakken was.  Knorretje bleef maar in haar buurt rondhangen, was echt niet weg te slaan uit die kamer en éénmaal alles gepakt ging ze gewoon liggen op één van de reiszakken, alsof ze wou zeggen...je mag niet weg...ik ga je missen.  Zou het kunnen dat dieren een vertrek van een geliefd persoon aanvoelen?  Ik weet het niet, maar het was echt een foto waard.

Om 16 uur vertrokken wij richting vriendje Vicky, ook hij had het enorm moeilijk en heeft ondertussen al beloofd aan Victoria dat hij in september naar Zweden zou komen, hij heeft nog vakantie tot eind september.  Mijn lieve kleine dochter hield haar kranig ... zo ook haar moeder .






Zelfs papa die zich altijd heel moedig en een beetje macho gedraagt, had het toch effe moeilijk...en omarmde zijn dochter lieflijk en fluisterde haar iets in het oor...dit blijft een geheim tussen vader en dochter.  Hier nam ik dan ook afscheid van haar, en ...dit was niet gemakkelijk, meer woorden kan ik er niet over kwijt, en heel even dacht ik, waarom blijven kinderen niet klein en blijven zij niet bij ons...
Neen, dat egoïstisch denken van mij moet ik effe achterwege houden...it's life !!!
Mijn lieve kleine Victoria ik mis je nu al, en ik tik nu dit berichtje met betraande ogen en met Knorretje aan mijn voeten, ook zij zal je missen...maak er het beste van daar in Zweden en tot binnenkort ... je mama

Liefs aan alle blogvriendinnen van 

Marieke

22 opmerkingen:

  1. Tjeemie marieke toch ...begrijp wat je voelt het gemis van je kind ...de kippevel staat op me armen bij het lezen van je post .... een dikke knuf van mij en heel veel sterkte lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja ik weet precies wat je bedoelt!
    Het valt niet mee om ze los te laten.
    Over een week komt mijn oudste terug van een stage over twee weken vertrekt de andere.
    Zo ver weg.... maar meid we kunnen het aan al zal het soms wat moeilijk zijn!!
    Veel sterkte lieve Marieke.
    liefs van Peet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Marieke,

    Ik zag dat je mijn 150ste volgster bent geworden! En zo ben ik op jou blog terecht gekomen. En ik val meteen in een heel aangrijpend verhaal! Wat zal het moeilijk voor jullie zijn. Maar ik kan me het enthousiasme van je dochter ook goed voorstellen. Want ... wat zou ik graag doen wat zij nu doet! Hopelijk zullen jullie haar snel gaan bezoeken. En gelukkig zijn er een heleboel manieren om contact met elkaar te hebben!
    Heel veel sterkte!

    Hälsningar (groetjes op z'n zweeds!)
    San

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach Marieke wat moeilijk voor je ,Zweden is ook wel erg ver weg !!
    Sterkte en liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Pffff, dit tijdelijk afscheid, zal heel erg moeilijk voor jullie vallen. Zelfs voor knorretje...ik weet wel zeker ze het heeft aangevoeld. Gelukkig bieden computers en mobiele telefoons hiervoor een ideale uitkomst. Maar 6 maanden, dat is anders als even op vakantie gaan.

    Een hele warme knuffel, want een beetje troost kan je nu wel gebruiken.

    Lieve groet, Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel veel sterkte!
    Loslaten is moeilijk en zeker wanneer ze ook nog eens zo ver weg gaan.....

    Knuf, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi, dit doet echt pijn aan je hard, ik had het toen mijn oudste naar het leger ging. (gelukkig gestopt) elke ochtend draaide ik een nummer uit mama mia. (over volwassen worden en loslaten) snik, ik voel met je mee. Geniet van haar berichtjes, sterket. de tijd vliegt....... groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoe aan grijpend als je dochter vertrekt...maar ze gaat zich redden hoor!!!
    Heel veel sterkte, vrijdag staat het bij ons te gebeuren, de tassen staan al half gepakt...ik schuif het nog ver weg.

    Kram (zweeds voor lieve groet)
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik voel je bezorgdheid en je gemis. Je gunt je kinderen alles dus ook deze ervaring, maar loslaten is zoooooooo moeilijk. Sterkte!!
    Lieve groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Pfffff...even slikken en weer doorgaan lieverd....sterkte....xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Sterkte Marieke, het lukt je wel!!

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik krijg kippevel bij het lezen van je verhaal. Ik heb zelf een dochter van 24 en moet er niet aan denken dat ze zo lang van huis zou zijn. Loslaten moet,ik weet het maar het blijft moeilijk. Sterkte! Groetjes Dicky

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik kan me goed voorstellen dat het afscheid zwaar is. Maar nu heb je misschien ook een uitstekend excuus om haar eens te gaan opzoeken...

    Groetjes, en sterkte,
    Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Och Marieke, ik begrijp het wel hoor, al weet je best dat het niet naar is wat er gebeurd is het toch even een heel groot gemis, dat meisje niet zo dichtbij en om je heen.

    Het loslaten is het moeilijkste dat weet ik, maar geloof me het komt goed

    Heel veel sterkte
    Knuffel
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ja dit is echt even heel moeilijk.. ik voelde het precies zo toen mijn dochter in februari voor 5 maanden naar suriname vertrok.. maar toen ik merkte dat ze daar helemaal op haar plek zat en zich daar gelukkig voelde ging het met mij ook stukken beter, ik hoop dat dit met jou net zo zal gaan!
    wat ook helpt is een dagboekje schrijven aan je dochter, al is het iedere avond maar 1 zinnetje..
    sterkte Marieke, maar het komt goed hoor!!
    ze gaat vast een geweldige tijd tegemoet en heel leuk dat haar vriendje naar haar toe gaat:)

    liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ach.ach.....lieve, verdrietige en bezorgde mama Marieke toch.....
    Afscheid nemen voor langere tijd van je dochterlief zal zeker pijn doen in je hart, jullie zullen elkaar zeker missen.
    Maar ze is de wereld niet uit.....en wat je tegenwoordig toch wel allemaal voor mogenlijkheden hebt om dagelijks met elkaar contact te hebben.
    Al zal het natuurlijk anders zijn dan dat ze thuis in je direkte omgeving is.

    Omdat ik je nog maar net volg wist ik niet gelijk waarom je dochter naar Zweden gaat en ben ik even in je posten van de afgelopen tijd gaan zoeken, en ik lees dat je op donderdag 7 juli schreef dat je dochter gaat beginnen aan een vervolg studie meubelontwerpster.
    Goed zeg, je kan trots op haar zijn en op jullie zelf.....als vader en moeder heb je haar een stuk zelfstandigheid mee gegeven in de opvoeding zodat ze nou een poosje op eigen benen kan staan daar ver weg in Zweden.
    En ik lees ook dat jullie plannen hebben om met Kerst naar haar toe te gaan,mooi vooruitzicht om naar toe te leven!!!
    Had voor jezelf ook maar van de lekkere warme laarzen gekocht want die zullen rond die tijd goed van pas komen.
    Leuk dat haar vriendje ook in september nog naar haar toe gaat!!!
    En hij straks met verhalen thuiskomt hoe het daar is.
    De tijd gaat snel.....de herfst is al in aantocht want ik heb de eerste dikke spinnen al weer in huis gesignaleerd......brrrrrr......dat is voor mij altijd het eerste teken van herfst.
    Ach en dan is december ook zo daar!!!
    Kom droog die tranen, jullie gaan het samen redden!
    Ik wens jullie en je dochter veel succes met alles wat er in de toekomst gebeuren gaat!!!

    Ik zal het binnenkort wel van je lezen hoe fijn ze het daar in Zweden heeft.

    Liefs en hartelijke groeten!!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lieve Marieke,ik leef met je mee.
    Een half jaar is best lang.
    Maar ze zal het vast heel leuk gaan krijgen daar en die leuke belevenissen,daar zul je wel naar uitkijken.
    En via de computer zul je de vele foto's van haar dan meteen kunnen zien.
    Dat zijn dan ook momenten,waar je dan van zult genieten.
    Kop op...het valt dan wel niet mee,maar een half jaar vliegt snel voorbij,hoor.
    Voor je het weet,is ze alweer thuis.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oja zeker heeft Knorretje het aangevoeld....dat was hier ook zo met onze Goofy toen Onze dochter naar Australiè vertrok voor een half jaar...hij heeft haar echt gemist.

    Loslaten is zo moeilijk,ik weet het...maar het is noodzakelijk, en komt helemaal goed.

    je kan een trotse mama zijn.

    sterkte ermee

    leifssss

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh wat een lief bericht van een moeder aan haar dochter....
    Kan me zo voorstellen dat je haar nu al mist....
    Heerlijk dat je een reis naar haar in het vooruitzicht hebt, kun je haar weer even lekker knuffelen.
    Sterkte en liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ach Marieke.....
    Ik kan me voorstellen dat dit een dikke hobbel is. Wat een mooie post over je dochter. Je kunt trots op haar zijn. Wat een prachtige meid en wat een ambitie. Veel sterkte en ook toch een beetje voorpret wanneer je haar gaat opzoeken....even geduld....dat wel!

    Lieve groet
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zo zo! Wat een immense steun.
    Geen nood iedereen, ik ben veilig en wel aangekomen en geen nood mama, want het geluid op mijn gang was blijkbaar een leuke bijeenkomst (van ja voornamelijk Duitsers) maar ook grieken, turken, zwitsers, ...

    Kortom een uitgebreide multiculturele mix, en wat beter dan met zijn allen op zoek naar wat iedereen wel lust... MCDonalds :D

    Dus bij deze zijn de eerste grappige gang momenten gemaakt. En we gaan komende maand, per week, één typisch nationaal gerecht maken voor je eigen land.

    Enige ideeën? :-)

    ps: je deken is machtig en je boodschap nog machtiger! Kop op! Ben zo terug of jij hier of op skype. En hoe dan ook, altijd in elkaars gedachtegang

    x
    Dochterlief

    BeantwoordenVerwijderen