Pagina's

zondag 21 augustus 2011

In de zevende hemel bij Michelle

Hier thuis was het één en al wolk - liever gezegd een stofwolk.  De oude schouwmantel werd afgebroken en de nieuwe geplaatst, mijn woonkamer zag er uit als een sneeuwtapijt.
Zelfs 's avonds bleef ik hoesten en niezen van het stof dat zich genesteld had in mijn neus.
Dus wat was ik vrijdagnamiddag blij dat ik er even tussenuit kon.  Samen met 2 vriendinnen gingen wij een bezoekje brengen bij Michelle van het blog "In de zevende hemel".  Dank zij de onmisbare dame, die in mijn GPS huist, vonden wij vrij gemakkelijk onze weg ernaartoe.
 Het mooie huisje met de prachtige inkom was een regelrechte uitnodiging, nog maar pas de deur dichtgedaan van de auto en daar kwam ze ons al tegemoet, die lieve Michelle.  Wij werden onmiddellijk uitgenodigd voor een lekker tasje koffie, opgediend in prachtige tasjes versierd met roze roosjes.  Voor de gelegenheid had Michelle een lekkere citroencake gebakken, waar ik 2 stuks van nam, want hij was ... heerlijk...Michelle je mag mij het recept ervan doorsturen.

Ook haar lieve man kwam nog een tasje koffie bijschenken en het kletsen kon beginnen.  Ik kende Michelle alleen maar via het bloggen, en toch was het of ik een oude vriendin opzocht, zoveel hadden wij elkaar te vertellen.
Michelle woont in een prachtige landelijke omgeving en haar winkeltje straalt dit ook uit, het is een gezellig en uitnodigend winkeltje net als onze gastvrouw.  Je voelt er je onmiddellijk thuis en mijn vriendin Viv zou hier wel best kunnen wonen, tja begrijpelijk, wie niet...
Nu even een kijkje nemen in het winkeltje dat de toepasselijk naam kreeg "Sweet brocante", ook daar ziet je de knusse en "sweet" stijl van onze gastvrouw terug, het is gewoon gezellig snuisteren in die oude spulletjes...ik bleef maar vastnemen, kijken, overleggen met Viv en kopen.

Wij vonden er allemaal wel iets naar onze smaak, Viv kocht er een mooie kandelaar, Jeannine'ke een wit porseleinen muurbloempotje en ik...wel kijk even hieronder  ...


het schaaltje staat momenteel met gedroogde hortensia's op mijn keukentafel en het mooiste vond ik mijn sauskommetje, het is zo fijn bewerkt, dat ik er niet aan kon weerstaan om dit kleine ding mee te nemen, hieronder nog een foto van mijn lievelingetje..

Wij namen nog een kijkje in haar gezellig tuintje waar Luna de poes lag te slapen in het zonnetje, maar even later kwam ze haar zelf even voorstellen door lieflijk te aaien rond mijn benen, het is een echt schatje...ik kon ze zo mee naar huis nemen, maar ik denk dat hier thuis iemand niet tevreden zou zijn met een "5de" kat erbij...

Als afscheidskadoo'tje kregen wij nog een prachtig zelfgemaakt kaartje van Michelle, dat nu een plaatsje heeft gekregen  in de ondertussen opgekuiste woonkamer.

Nadien in de auto spraken wij nog honderd uit, over deze prachtige omgeving, het lief winkeltje en vooral de vriendelijkheid en gastvrijheid van Michelle en haar man, het was voor ons een heel gezellig namiddag - BEDANKT MICHELLE en wij komen alvast terug....


Liefs

marieke

20 opmerkingen:

  1. Super dat je bij Michelle geweest bent. Staat ook hoog op mijn lijstje om te doen, maar ik heb niet zo'n gps-mevrouw en ben ook al geen held als chauffeur dus ik moet iemand mee zien te krijgen...hihi.
    Leuke foto's heb je gemaakt en mooie spulletjes gekocht!!!
    Lieve groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou dat is nou leuk !!...je hebt mooie spulletjes weer hoor!! en een heerlijk dagje achter de rug !...liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat je mijn volger wordt Marieke! De jouwe ben ik al hoor en wat spannend dat je dochter morgen vertrekt. 6 maanden is ook lang maar gelukkig gaan jullie haar ook bezoeken, geen straf he naar zo,n prachtig land. Fijne avond. groetjes van Peet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat je mij volgt en ik ga je zeker volgen, wat een leuke blog heb jij.... met al die uitstapjes!! groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijk uitstapje met een schattige buit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze doet haar blognaam dus eer aan...je voelde je in de 7e hemel. Zo leuk om elkaar dan eens te ontmoeten.....vind je nieuwste aanwinst een plaatje.
    fijne middag

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Michelle is een lieverd, je bent er echt welkom, wat heerlijk dat julloe zo genoten hebben!!
    Nu morgen je dochter weg, veel succes voor jullie allemaal, afscheid...

    Een lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat hebben jullie het leuk gehad. Je voelt ook onmiddellijk dat je op dezelfde golflengte zit. Dezelfde interesse voor decoratie en brocante. Probeer dit niet los te laten. Het is zo leuk als je meer vriendinnen krijgt. Leuk ook dat je mij gaat volgen.
    Liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb Michelle ontmoet bij een worksphop en je hebt gelijk...het is echt een schat van een vrouw dus ik kan me indenken dat jullie een zeer welkome dag hebben gehad.Heerlijk he al dat brocante.
    Fijne avond, Trudie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk dat het zo klikte en wat ziet het er leuk uit bij haar.
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad, en wat een leuke dingen heb je gekocht Marieke.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk dat jullie het zo gezellig gehad hebben ,en wat een mooie dingen heb je gekocht,je sauskom is echt prachtig.Fijne week.
    Lieve groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat fijn,dat je het bij Michelle zo leuk hebt gehad.
    En zo te zien,is het zeer zeker een bezoekje waard.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo dat ziet er echt gezellig uit bij Michelle!
    Wat leuk dat jullie elkaar ontmoet hebben en wat een prachtige aankopen heb je gedaan!
    Leuk dat envelopje dat ze als bedankje meegaf, komt me bekend voor (hihi heeft ze netjes gevraagd aan mij hoor) En ja Michelle is een schat dat weet ik wel zeker!
    Dat weegschaaltje uit Brugge is trouwens ook prachtig en die stof echt zo mooi! Ben benieuwd hoe je stoeltjes eruit komen zien met die stof.
    Veel sterkte morgen samen met het afscheid van je dochter en laat je maar afleiden door de bloggers want als dat nodig is zijn we altijd dichtbij.
    Lieve groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Marieke, wat heb je hier een lief blog van gemaakt en ik stond nadien zo versteld dat het zo goed klikte, je bent geweldig! ook Viv en Jeaninneke waren zo'n lieve dames, we praten gelijk of we kenden elkaar al jaren! we hebben heerlijk gepraat, ik en mijn man hebben genoten van jullie bezoek!!

    Ik stuur je het recept van de citroencake zeker door hihi!!

    Bedankt ook aan Jeaninne en Viv voor jullie fijne bezoek!!

    Fijne week!!
    Lieve groetjes Michelle

    (ps ik heb per ongeluk de foto van jullie in de winkel verwijderd, vind ik zo jammer...want hij was zo leuk...hij stond op de SD kaart en later toen ik hem op de pc wilde zetten heb ik een aantal andere foto's verwijderd en ik denk per ongeluk die van jullie ook...)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Marieke,

    Volgens mij was ik nog nooit eerder op je blog geweest...bloos. Ik ga je volgen hoor?!
    Bedankt voor je bezoekje en bericht wat je hebt achter gelaten op mijn blog.

    Wat hebben jullie een leuke middag doorgebracht. Fijn als er zo'n klik is.
    De foto's spreken voor zich en je nieuwe aanwinsten zijn prachtig.

    Tot de volgende keer.

    Lieve groet, Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Marieke,

    Dat jullie genoten hebben van dit leuke uitje en in de winkel met mooie spullen met een hartelijke welkom dat geloof ik graag....
    en ik heb zojuist zitten genieten van jou leuke blog met foto's van je nieuwe aanwinsten, en mij raak je niet meer kwijt,ik ga je volgen:-)

    Bedankt nog voor je lieve reacties op mijn blogposten,altijd weer leuk om te lezen dat het andere voldoening geeft!

    Fijne (blog)week!!
    Lieve groeten,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ja Michelle is echt een schat, ook ik heb haar eens ontmoet op een workshop, een geweldige dag!
    zo leuk om te lezen dat jullie het heerlijk gehad hebben en wat heb je leuke foto's van Sweet Brocante gemaakt!

    vandaag slaat jullie dochter haar vleugels uit.. succes voor jullie allemaal!!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  18. de bien belles choses sur votre blog, et puis comme moi vous etes une passionnée de chats très bonne journée

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik kan me voorstellen dat jee een leuke dag hebt gehad...... Wat kan een mens hier van genieten hé?
    Groetjes José

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Kwam via de blog van mijn zus José bij je blog terecht. Wat heb je leuk dingen gekocht. Leuk om te lezen dat jullie een leuke dag hebben gehad. Groetjes Dicky

    BeantwoordenVerwijderen