Pagina's

woensdag 3 augustus 2011

bloempje op woensdag - windekind roosje


Mijn windekindroosje is een tijdje mijn zorgenroosje geweest, daar waar de andere rozen groeiden en straalden in mijn tuin van zware kleigrond, daar verloor mijn windekindje haar blaadjes, kreeg luisjes en daarbij nog schimmelinfectie.  Zij was ook één van mijn eerste roosjes en ik moest nog veel leren over het wel en wee van deze prachtige familie.


Op een frisse lentemorgen ondertussen weer zo'n 3 jaar geleden, nam ik mijn spade en verhuisde ons windekindje naar een andere plaats, waar zij meer ruimte kreeg en de wind door haar blaadjes kon ruisen en ja hoor, haar naam eer aan doende gaf ze mij dat jaar prachtige roze bloemen en ook de daaropvolgende jaren...tot vandaag.



Net als bij de mensen,  je moet een thuis vinden en je thuis voelen vooraleer je jezelf kan zijn,  zo ook voor mijn windekindje.

                                                                   Liefs

                                                                 Marieke

18 opmerkingen:

  1. Je hebt het goed gedaan,het een betere plek gegeven
    Hij is prachtig en mooi van kleur zachtrose
    Ik heb hier ook een roos verzet net zoals bij jou had het er niet naar de zin en nu....volop in de bloei.
    Moet ik wel bekennen dat het een gele is en in een hoekje staat,kan het niet vanuit ons huis zien.
    Vanwege de kleur liever daar hi hi Sorry,geel past niet in onze tuin.

    liefs maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie roos is dat toch. Gelukkig heeft-ie het nu goed naar z'n zin....dat is duidelijk te zien.
    Heel fijne dag gewenst.
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige roos.
    Weet je wat ook helpt? Lavendel aan haar voeten planten. Weg luis!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. het is inderdaad heel goed dat de wind door de blaadjes kan ruisen, zodat de blaadjes goed kunnen drogen.. het schijnt ook niet goed voor rozen te zijn om ze 's avonds nog nat te sproeien dan blijven ze te lang nat waardoor ze gevoelig zijn voor meeldauw en schimmel.

    heb je al op mijn blog gekeken:)

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Marieke,

    Wat heb je dat mooi verteld...over je windekindje...prachtigggg en ook een prachtige roos,

    fijne dag,

    liefsss

    BeantwoordenVerwijderen
  6. gefeliciteerd met de give-away! leuk om je blog te ontdekken! liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schitterende bloem!

    Ik heb ook wel eens gehoord om knoflook rond de plant in de grond te stoppen, de luizen schijnen dit niet prettig te vinden.
    Ik moet dit zelf ook nog eens uitproberen.

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tja mooie woorden.......liefs Ria....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat beschrijf je dit mooi.
    En wat fijn,dat het nu zo goed gaat met windekind.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Eer aan je werk en geduld, prachtig is ze...Nicole*

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een liefdevol verhaal erbij en een prachtige roos!

    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooi verhaaltje en ik kende je blog nog niet!

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heerlijk dat dit windekind zo'n liefdevolle moeder heeft..........zo zie je maar liefde doet wonderen....
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik heb je mailtje niet gekregen en ik wil de tas zo graag naar je opsturen:) wil je je adres nog een keer mailen? thuisbijtjits@hotmail.com

    wat fijn dat je er zo blij mee bent:)) vindt mijn dochter ook leuk!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dankjewel voor het duimen, Marieke, het was gezellig, een fijne dag, eerst wel nerveus maar daarna ging het beter ;-) positieve reacties, dus geslaagd! ;-)

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Marieke, mijn blog verdween plotseling maar ik heb een nieuwe gemaakt en daarom me hier ook opniuew als volger gemeld zodat je weer in mijn leeslijst staat :)
    Lieve groet, Sonja
    http://sezoentje-sonja.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen