Pagina's

woensdag 24 augustus 2011

bloempje op woensdag - lavendel


Lavendel een dromerige geur,  even zwijmelt je terug in de tijd.  Toen alles nog kon, wij waren de  toekomst, met dromen en wensen, vol liefde en vriendschap.  Wij deelden takjes lavendel uit aan vreemden en vrienden als gebaar van erkenning, als teken van liefde.



Lavendel een deel van mijn jeugd, die mooie prachtige tijd die nu lang geleden lijkt.  Maar bij het zien van je blauwe bloempjes en die zo gekende geur die je verspreidt, mijmert ik even weg naar die prachtige dagen zonder zorgen.


Lavendel nu nog vult je mijn dagen met vreugde, in mijn tuin staat je overal te pronken, hele perken vol en hier en daar in gezelschap van andere schonen.  Ik geniet van jou nog elke dag, en in de winter zijn je bloemblaadjes verstopt tussen mijn schone lakens en linnen, zelfs in mijn dromen ben je bij mij.



Liefs

Marieke


14 opmerkingen:

  1. Ik ben ook dol op de geur van lavendel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lavendel is prachtig!! wat een mooie post heb je ervan gemaakt!

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. een ode aan de lavendel, heel mooi!! ik hou daar ook zo van.. heerlijk die geur..

    heb je al goede berichten van je dochter gekregen?
    ik denk vaak aan je!!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige ode,heerlijk/schitterend de lavendel,mooie foto`s,fijne middag,xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je dit mooi beschreven.
    En wat fijn,dat lavendel zo'n mooie herinneringen bij je naar boven laten komen.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lavendel heerlijk, ook bij ons favoriet, de geur de bloem, de bloeiwijze...
    Heerlijke genietpost.

    Is je dochter al aangekomen??

    Groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk....de geur van lavendel !!!!!!
    Groetjes Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben het helemaal met je eens.....
    Groetjes José

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Onze eenden zitten bij in het hok van de kippen, maar dat kan je niet zo goed zien tenzij je dichterbij komt ;-)

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk Lavendel .Jammer genoeg is het ene struikje wat ik heb al lang uitgebloeid en heb ik het al gesnoeid .Een optie voor volgend jaar ,meer lavendel in m'n tuin haha
    Lieve groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ruiken die bloempjes lekker hè? Ik krijg er altijd een vakantiegevoel van. Ik kan het ook niet laten om even te "knijpen" in zo'n bloemetje. Je handen ruiken dan zo lekker!

    Welterusten voor straks!

    Lieve groet
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik zie nu pas dat ik je post van gisteren gemist heb...heel moedig van je hoor om zo'n schitterend afscheidspostje te schrijven voor Victoria!
    Lieve foto's ook!
    Lavendel ja prachtig en geuren roepen oude herinneringen extra op!
    Wanneer pluk jij de lavendel om ze bv. in kussentjes te verwerken?
    Moet ik ook eens gaan proberen een keer.
    Enne The great dixter leuk dat je er al van gehoord had...moet je ook echt een keer gaan zien!
    Lieve groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig hoor!!...liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lavendel is heel mooi en ruikt zo lekker!
    Je vroeg me naar de naam van mijn rozen die is:Abraham Darby.
    groetjes gerrie

    BeantwoordenVerwijderen