Pagina's

zaterdag 23 juli 2011

ik kan maar niet beslissen-graag jullie hulp

Zoals jullie reeds wisten, ben ik tijdens mijn weekje verlof druk bezig geweest met o.a. het herinrichten van onze woonkamer.
Na wat schilderwerken, was het uiteindelijk de beurt aan onze tafel, de poten werden geschilderd in hetzelfde wit van de nieuwe kast.



Het resultaat hiervan viel best mee, maar er kwam een volgend probleem de kop opsteken ...


De stoelen...wat gedaan met de stoelen?  Mijn eerste idee was om nieuwe stoelen te kopen "à la Vincent Sheppard" - wel vrij duur maar toch mooi ...

Manlief begon hierover weer te zagen en te zeuren, zo van...weeral iets anders, zo duur en is dat echt nodig ... dus overweeg ik een alternatief... schilderen van de oude stoelen en eventueel later het herstofferen ervan!


Om jullie een idee te geven, vind je hierboven een kiekje van de huidige situatie.  Ik ben besluitloos en weet even niet wat te doen???

Uit ervaring weet ik, dat jullie lieve blogvriendinnen ook een beetje mijn smaak delen en dat jullie ondertussen ook al ervaring hebben met zulke opknapbeurten.

Dus ik wacht gretig af op jullie commentaren, kom maar op...

Veel liefs

Marieke







13 opmerkingen:

  1. Wat is dat toch altijd moeilijk om een beslissing te nemen, ik ken dat!
    Persoonlijk zou ik het hout van de stoelen wit schilderen, dan kan je altijd nog zien of je eventueel de bekleding wilt veranderen.
    En wat de nieuwe stoelen aangaat: kijk eens voor tweedehands, dan is het niet zo duur.

    Succes ermee en een fijn weekend!

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het herschilderen van de stoelen geeft al een heel ander beeld, je kan dan nog zien of herstofferen nodig is want dat is toch de duurste post!
    Veel succes met schilderen, je tafel ziet er in elk geval al heel erg mooi uit!
    Liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het wel heel mooi geworden je tafel en ik zou de poten wit verven en waarom probeer je niet zelf de stoelen te stofferen.

    Nieuwe kopen is zo gebeurd maar juist de uitdaging om het zelf te doen kan heel leuk zijn.
    Veel succes!

    Lieve groet
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als je verder tevreden bent over de stoelen en ze zitten comfortabel, dan zou ik de poten wit verven en een leuk stofje uitkiezen. Misschien iets met een mooi lavendelveld erop?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zou zeggen,verven en opnieuw bekleden.Dat kun je best zelf.Misschien leuk met stevig linnen of oude postzakken.Succes ermee hoor.
    Groetjes van Eleonore.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoezen erover maken of kopen kan ook in linnen zo kan je nog eens afwisselen met kleur in de zomer en winter ... lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zou eerst een de stoelen wit schilderen en dan eens kijken of opnieuw bekleden nodig is .
    Lieve groet Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zou ook proberen ze zelf te bekleden of hoezen te maken...

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De tafel is in ieder geval prachtig geworden.
    En je stoelen inderdaad schilderen,wat hier al meer gezegd wordt.
    Misschien staat de bekleding wel bij witte stoelpoten.
    Ook zou je naar de kringloopwinkel kunnen gaan neuzen,daar vind je dikwijls ook mooie eetkamerstoelen,die je vervolgens ook nog,als het nodig is,een likje verf kunt geven.

    Succes
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  10. tja je hoort het al of verfen en dan bekleden of een hoes erom heen maken.... Wat een dillema hé !!!! je kan altijd eerst proberen met ee hoes erom heen.... Mocht je dit niets vinden kan je altijd het stof gebruiken om te stofferen.. wel dan goed ,degelijk sterk stof pakken...
    leuk dat je even geweest bent op mijn blogje kom vaker langs en laat iets weten als je wilt stofferen misschien kan ik je dan nog een tip of 3 geven hihihi.... viana

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik zou de stoelen opnieuw bekleden... zelf.....is best goed te doen hoor.....verven kan uiteraard ook.......en beide natuurlijk.....wat heb je te verliezen als je de huidige situatie sowieso wil veranderen.....
    Succes met het maken van de keuzes.
    Groetjes Bianca xx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gewoon zelf eraan beginnen zou ik denken.
    Er is niets te verliezen idd als je ze toch wil veranderen.
    Fijne zondag en succes met alle tips!
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. leuk dat je meedoet met mijn give away, je naam gaat in de tas en ik zal voor je duimen:)

    en wat je stoelen betreft, ik zou ook proberen ze eerst zelf te schilderen en te bekleden en lukt het niet kun je altijd nog anderen kopen!
    wel een hele klus maar ook wel heel erg leuk om zelf te doen!

    succes!
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen