Pagina's

donderdag 21 juli 2011

een booke met confituur

Vandaag een feestdag hier in Belgenland, maar ik merk er weinig van, want het wordt een drukke dag voor Marieke! 
Enkele dagen geleden hebben wij het rijpe fruit geplukt in onze boomgaard, met als resultaat kilo's rijp fruit die ernaar verlangen om geschild en gekookt te worden.  Eerst heeft manlief rondgereden om deze grote hoeveelheden aan fruit te verdelen tussen familie en gretige vrienden.


Dus ik vanmorgen vroeg opgestaan, eerst 1/2 uurtje gaan joggen in het park( nogmaals bedankt voor jullie steun ...en tot nu toe valt het best mee), daarna naar het kerkhof een bezoekje brengen aan mama en verder doorgereden naar het oudershuis waar papa stond te wachten met veel water en een kopje koffie met...een lekker "côte d'or chocolaadje.
Na het "degusteren" van dit "zwarte goudstaafje", hadden wij weer genoeg energie, dus terug getuft naar huis want daar stond veel werk te wachten.  Met dit "uitzonderlijke goede weer"eerst nog wat in de tuin geploeterd en dan de keuken in ...

 
en nu maar ...confituren met de mirabellen !!!



 Et voilà ... de mirabellen zijn gelukkig en ik ook, en ze  staan nu lekker in potjes ...

 Laten wij nu genieten elke morgen van een "booke met confituur" ...  Smakelijk iedereen !!!

Liefs

Marieke

11 opmerkingen:

  1. Bedankt voor je reactie op mijn blog! Wat leuk en ik zie dat je ook al druk ben t geweest. Ziet er goed uit, doe je ook 1:1 met suiker? wil graag jam maken zonder suiker, maar dat kom je bijna niet tegen. Begrijp dat de jam dan ook niet lang houdbaar is.

    Groetjes, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een vruchtbare dag:) heerlijk zeg zoveel potjes met zomerlekkers!!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt dat je gezellig langskwam op mijn blog, zo leuk om overal vandaan reacties te krijgen.
    Ik volg je nu al een tijdje en het is zo gezellig om hier te komen, ik krijg zin in de jam, het ziet er heerlijk uit!!!
    Geniet ervan.

    Een lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker hoor, 's morgens een beetje zon op je boterham of broodje......mmmmmmmm!!!
    Groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk die zelfgemaakte confituur! hier zeggen ze meestal s'morgens een booke met choco, bij jou is het nu confituur ;-)

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jammie...dat zal heerlijk smaken.
    Leuk,dat je dit zelf maakt.
    Zo gaat er niets van het heerlijke fruit verloren.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk dat je in mijn Pipowagen was en meedoet aan mijn give-away! Jouw blog ziet er ook gezellig uit, ik ga eens even rondneuzen...
    oh en de jampotjes zijn helemaal leuk!
    Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat ziet er allemaal heerlijk uit!

    En het staat reuze gezellig in alle potjes.

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. jammie dat ziet er helemaal lekker uit die morellen en die jam!
    Leuk verhaal heb je er van gemaakt gezellig om te lezen!
    Fijne vrijdag en goed weekend,
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zoo lekker he die zelfgemaakte confituur, wij zijn ook bezig en hebben al aardig wat potten.
    We moeten voor de hele winter toekomen ;-))
    Tja eenmaal zelfgemaakte confituur gewend, eet je geen andere meer !Maar ik denk dat je ook wel heel de winter toekomt haha

    Lieve groetjes
    Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mmmm ziet er heerlijk uit en wat heerlijk dat je zelf bomen heb.... dankje voor je leuke spontane reactie op mijn blog en ben gelijk langs jouwe gekomen ook jou blog is mooi en word ook jouw volger dan kan ik je post niet missen ... wens je voor nu vast een fijn weekend ...lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen