Pagina's

zondag 17 juli 2011

brocante vonds


Vrijdag, eerste dag van mijn vakantie lekker gaan kuieren in een kleine brocante winkeltje samen met mijn bloemenvriendin Viv.
Zij is de trouwe vriendin die altijd klaar staat om mee te gaan naar tuinevenementen en ook zij is gek op brocante. Dus wij vrijdagnamiddag de drukke ring op van Antwerpen, richting Stekene. Na 45 minuten rijden, aangekomen in het Achterhuys, een gezellig brocantewinkeltje, waar de koffie voor ons klaar stond. Heel vriendelijk onthaal en nu maar snuisteren in al die leuke spulletjes.
Al een hele tijdje was ik op zoek naar die prachtige gordijnen van Pimlico, eindelijk daar hingen ze dan te stralen in de zon. Daar ik de maten, gewichten, lengtes en breedtes van alles en nog wat in huis, altijd mee heb in mijn supergrote handtas, kon ik ze ook meteen bestellen. Van zodra dit prachtig gordijn geleverd wordt, mogen jullie ze als eerste bewonderen.
Ondertussen had Viv al een prachtig tafelkleed mee van Pimlico, en ze zou deze gebruiken als plaid op een zeteltje in haar slaapkamer, haar voorkeur ging naar oudroos, gewoon prachtig, ook was ze meteen verliefd op een oude koekentrommel dat ze met veel liefde naar de toonbank sleepte, deze moest ook nog mee. En ik...wel mijn keuze viel meteen op dit oud koperen spiegeltje, dit kleine ding moest de "mijne" worden dus oud spiegeltje mocht mee in de auto, de hele rit naar huis en daar...staat het nu te pronken op de nieuwe kast. Het was wel vrij prijzig, maar was het wel waard en nu nog wachten op mijn romantische gordijntjes. 't Was een fijne dag, met leuke hebbedingetjes zowel voor Viv als voor mij . Vakantie is goed begonnen...
Posted by Picasa

15 opmerkingen:

  1. Via via kom ik hier op je mooie blog terecht en ben je dan ook meteen gaan volgen :)
    Zo leuk dat jij ook een Belgische bent,
    fijne zondag verder van Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk begin van je vakantie dus......
    Wat genieten....echt een pracht spiegeltje....
    Fijne zondag
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mmmm vakantie. Hoe fijn, en dan ook nog leuk slagen. Dat gaat vast goed komen. Geniet van je mooie spiegel! En ben benieuwd naar je gordijnen... Lieve groet Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Marieke,

    Ik zag dat je je hebt aangemeld als volger op mijn blog, van harte welkom!
    Het oude spiegeltje is heel mooi.

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leul als je danje fel begeerde gordijn tegenkomt, leukom zo samen te shoppen en danm et allemaal hebedingenn aar huis te gaan.

    groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk begin van je vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. prachtig spiegeltje heb je gevonden.
    leuk dat je me gaat volgen, heb me net ook bij jou aangemeld.
    fijne avond,
    groetjes Anneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. goed begin van je vakantie, dat belooft wat:))
    geniet ervan!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is nu echt een mooi begin van je vakantie,ben heel benieuwd naar je gordijnen
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Marieke,

    Heel erg bedankt voor jouw leuke reactie op mijn blog.
    Heb jouw blog goed bekeken en hij spreekt mij heel erg aan.
    Ook ik hou van brocante, tuinieren en....een grote dierenvriend (hebben altijd honden gehad en daaraan vooraf drie poezen).
    Ik kom zeker weer bij jou terug want ik ga jouw blog vanaf nu volgen.
    Nog een fijne zondag en...vakantie.
    Lieve groet,
    Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is een heel leuk begin van je vakantie, mooi spiegeltje en een leuke dag heb je gehad!
    Ik ben benieuw naar de gordijnen!

    Fijne zondag!
    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ga zo door in je vakantie want aan het weer heb je toch niets.
    Prachtig je spiegeltje staat mooi bij elkaar op het kastje met dat mooie vintage plaatje!
    Fijne vakantie week!
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Marieke,

    Mooi he dat winkeltje in Stekene "T Achterhuis" een naamgenoot van mij! Blijkbaar hebben we hetzelfde idee gehad die mevrouw en ik, alleen sta zij een stuk verder! Haar winkeltje op het einde van de tuin is een heuse winkel geworden in Stekene. Ik heb die mevrouw ontmoet op de open tuin dagen van Zeeland, ze vond onze spulletjes zo mooi dat ze een beer op blaker heeft geadopteerd. Ik ben heel blij en heel fier dat hij daar is, het was echt een leuke dame. Gek he! de wereld is klein zeggen ze....
    Ik ben benieuwd naar je gordijnen, het kan alleen maar heel mooi zijn ;-)

    Lieve groetjes
    Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooi en lief spiegeltje.
    En ik ben erg benieuwd naar de gordijnen.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat ben ik jaloers op jouw uitstapjes met je vriendin. Ook ik deed dat vroeger met een vriendin, wij waren 40jaar bevriend en plots was het over. Gewoon door dat ik ziek werd. Ze kon het echt niet begrijpen en ik kan het haar niet kwalijk nemen. Deze week heeft een andere vriendin van mij zelfmoord gepleegd. Ik heb het er echt moeilijk mee. Geniet ervan!!!! Ben je al eens in Leuven naar de brocante markt geweest?Liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen