Pagina's

woensdag 13 juli 2011

bloempje op woensdag - red rosie

Mag ik jullie voorstellen "Red Rosie" één van mijn  klimrozen, zoek de naam niet op, want het is niet terug te vinden in welke encyclopedie dan ook.  Enkele jaren terug kocht ik haar op een tuinbeurs te Beervelde, maar ik ben haar naamkaartje kwijt, en dus adopteerde ik haar, gaf haar een leuke naam en een prachtige plaats op het terras, waar ze nu na enkele jaren schittert in het zonnetje.  Zij is niet alleen mooi, maar sterk ook en ze kan wel tegen een luisje meer of minder.  En klimmen kan ze als de beste !!
Beste bloggers jullie applaus voor ... Red Rosie.






10 opmerkingen:

  1. heerlijk zo'n roos die je ieder jaar weer verwend met een weldaad aan schitterende bloemen:)

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig hoor en een dik applaus!

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Is dit misschien de Rosa Santana?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De naam is niet belangrijk al vind ik Red Rosie briljant gevonden. Dat het een sterke roos is die overdadig bloeit is veel belangrijker.
    Bloemengroetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een heel erg mooie roos en een pluspunt dat ze zo sterk is.Grappige naam heb je haar gegeven
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow...wat een prachtige roos,zeg.
    En de naam die je haar gegeven hebt,is erg toepasselijk.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Maar nu heb je toch een goede reden om terug naar Beervelde te gaan in september ;-), ga gewoon terug waar je ze gekocht hebt.
    Ik ga er ook minstens een keer per jaar, lente of herfst, hangt ervan af....ik heb in elk geval geen reden nodig om te gaan !
    Mooie roos inderdaad !

    Lieve groetjes
    Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. zeker een prachtige roos.....fijne dag....groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Marieke,
    Leuk dat je mijn blog hebt gevonden en meteen volgster bent geworden!
    Ik zag dat we leeftijdsgenoten zijn, het leven begint pas bij 50 toch?
    Jij hebt ook een leuk blog en een leuk vooruitzicht las ik, kerstmis in Zweden lijkt me prachtig!
    Ga je blog natuurlijk ook volgen al zal het volgen even op een lager pitje gaan i.v.m. de vakantie.
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen