Pagina's

woensdag 27 juli 2011

bloempje op woensdag-hortensia


Haar naam laat ons denken aan een mooie vrouw die door de tijden heen beschreven werd door schrijvers en dichters.
La belle Hortense is ook de naam van een Parijse bar, met in de achterzijde van dit etablissement een boekenwinkel.
En dan nog de bloem de hortensia, met haar latijnse naam "Hydrangea", een oude boerenbloem, die jaren geleden is diskrediet werd gebracht en gelukkig nu in al ere teruggekomen is in onze tuinen, waar ze maandenlang ons laat meegenieten van haar unieke schoonheid.


Hortense was ook de naam van onze vroegere buurvrouw, een lieve vrouw met een hart van goud en dit ondanks de vele tegenslagen in haar leven, was zij het zonnetje in onze buurt.
Als gevolg van een korte maar pijnlijke ziekte verdween onze lieve Hortense uit het straatbeeld. Ik mis haar "bonjour fillette, tout va bien" en haar jaarlijks lieve nieuwjaarswensen met als slot "je vous aime".

Deze hortensiabloem draag ik op aan jou lieve Hortense - pour toi à toujours....


Marieke
Posted by Picasa

10 opmerkingen:

  1. Hallo Marieke,
    Wat heb je dat mooi geschreven! Zo'n nagedachtenis aan je buurvrouw.....
    Hortensia's vind ik ook echt heel erg mooi... Je kunt er zeker de hele zomer van genieten. Wij hebben twee grote in de tuin staan en ze laten ons nooit in de steek.
    Heel fijne dag gewenst.
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een ode aan de hortensia en aan je vroegere buurvrouw, heel mooi!!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze blijven mooi! de Hortensia's. In de tuin, gedroogd of in een vaas.

    Mooi plaatje hoor!

    Groetjes loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi als je een hortensia ziet en daar aan moet denken echt een ode aan je buurvrouw...lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is een mooie ode aan je overleden buurvrouw en de hortensia!

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tjee daar valt bij mij even een stilte, wat prachtig deze ode...Nicole*

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een lief berichtje! Ik kan me voorstellen dat je je buurvrouw mist.
    Hortensia is zeker een van mijn lievelingsbloemen!
    Fijne avond! Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi,hoe je over je buurvrouw schrijft.
    En als ik je zo lees,had ze een toepasselijke naam...een mooie bloem bij een mooie lieve vrouw.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen