Pagina's

donderdag 30 juni 2011

Nostalgie

Vandaag weer bij mijn papa langs geweest, hij zag er goed uit en na zijn hartoperatie van oktober verleden jaar is hij wel veel rustiger geworden.  Alhoewel ...zijn boodschappen doet hij nog altijd het liefst met de fiets en ook in het weekend is fietsen zijn vrijheid.  Dan brengt hij een bezoekje aan oude vrienden en ook vaak bezoekt hij zijn oud-leerlingen.  Papa was jarenlang muziekleraar in het plaatselijk muziekconservatorium, hij was zeer geliefd door zijn leerlingen.  Muziek was en is nog altijd de muze van onze "poepa".  Geen dag gaat voorbij of hij bespeelt zijn accordeon (trekzak), piano of gitaar, jammer genoeg kan hij geen klarinet meer bespelen door zijn zenuwziekte, zijn handen trillen en bij dit soort van instrument heeft hij geen extra steun, dus dat lukt niet meer.  Jarenlang hebben wij samen door ons landje getrokken met kindervoorstellingen, waar we met zang en toneel wat plezier en animatie brachten, dikwijls vergezeld van een 10 tal kinderen die samen met ons aan deze voorstellingen deelnamen. Soms ook met de nodige spanningen maar papa kon op "le moment suprême" de juiste noot erin brengen.  Ik mis soms dit avontuurlijk leventje en ook  de dynamische papa van toen.
Toch ben ik heel blij dat hij nog bij ons is, weliswaar veel rustiger en ouder maar hij is er nog.
Er leeft in mij een beetje van "mijne poepa", want hoe ouder ik word hoe meer ik op hem ga gelijken.
Elke week breng ik hem een bezoekje en elke keer weer wuift hij mij uit en als ik hem dan zo zie aan de voordeur van ons ouders huis dan weet ik dat ik zielsveel van hem hou en hij... weet dat!

13 opmerkingen:

  1. Wat een lief blog over je Vader en fijn dat je hem nog elke week kunt bezoeken .Leuk hoor om zulke mooie herinneringen te hebben
    Lieve groet Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een dierbare herinnering is dat,wat je samen met je vader gedaan hebt.
    Dat pakt niemand je meer af.
    En fijn,dat je hem nog hebt.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig stukje over je vader. Heerlijk om te lezen. Ik ben ook zo dol op mijn vader van bijna 89. Genieten zo lang het nog kan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een mooi blogje, Marieke, geniet van je pa!!

    Lieve groet Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk voor je ....dat je nog een papa hebt.....pfffff....na het lezen van zulke stukjes.......mis ik hem nog meer....liefs Ria...koester het moment.....xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi verhaal Marieke. Herinneringen om te koesteren. En veel genieten van het heden!!!!
    Ik heb mij pa (en ma) ook nog, maar zijn gezondheid gaat helaas snel achteruit.
    Lieve groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie post over jouw poepa! Geniet er van zolang het kan. Lieve groet Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. koester de momenten met je vader en,wat een mooie post over je vader met een dierbare herinnering aan vroeger,heel mooi,geniet van elkaar,fijn weekend,x.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie post, heerlijk dat je je vader nog bij je hebt, geniet er maar van.

    Ach en dat lijken op.........dat is zo mooi dat besef je pas later.

    Fijn weekend
    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ga je ook volgen hoor!!
    groetjes van Peet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie post over je vader Marieke en wat fijn dat het beter met hem gaat na die zware operatie.
    Wat heerlijk die goeie band met je vader, geniet er maar van.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk om te lezen over je papa, mooi dat je zo kunt verwoorden wat je voor hem voelt.
    Je blog is leuk,ik ga je volgen.

    Groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie post over je vader. De liefde straalt er vanaf.
    Ik hoop dat jullie nog lang van elkaar mogen genieten. Groet, Annet

    BeantwoordenVerwijderen